Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید دادگستر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به هفته اقتصاد مقاومتی و فعالیت جوانان در این راستا اظهار داشت: جوانان توانایی و استعدادهای بسیاری دارند که دیده نشده و بیشترین چالش آنها به حمایت و معرفی بر می‌گردد زیرا تجربه کافی را دارند اما حمایتی برای دیده شدن ندارند.

وی با بیان اینکه گروه جهادی شهید باکری متشکل از جوانانی نخبه و مخترع است، گفت: حتی با وجود اینکه حرفه اصلی این جوانان متفاوت است اما به صورت جهادی برای رونق و احیای اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند و برای ایجاد اشتغال و به ویژه مشاغل خانگی که پربازده هستند، فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول گروه جهادی شهید باکری بیان داشت: با توجه به نیازسنجی مناطق حاشیه شهر اصفهان و رونق بازار گیاهان دارویی و خشک کردن میوه‌ها، دستگاه‌هایی در ابعاد کوچک برای مشاغل خانگی و حتی بزرگ‌تر برای کارگاه‌ها ساخته می‌شود.

وی افزود: از دیگر دستگاه‌های ساخته شده توسط این گروه جهادی، آب گوجه‌گیری و یا آب انار، غوره و … است که در ابعاد کوچک اما با قدرت بالا ساخته شده و همچنین دستگاه‌های خشک کن که تولید بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها داشته توسط این گروه انجام می‌شود.

عدم حمایت مالی گروه‌های جهادی

دادگستر از اینکه حمایت معنوی و مالی نداشتند، گلایه داشت و گفت: حمایت مالی خاصی نداریم به ویژه در شرایط کرونا و تحریم و این مجموعه بدون وابستگی راه اندازی شده که تلاش کردند در مسیر کارآفرینی و مشاغل خانگی، ایجاد اشتغال و حتی تهیه ابزار و آموزش برای جوانان پیش قدم شوند تا آنها نیز به خودکفایی در این حوزه برسند و بتوانند دستگاه تولید کنند.

وی از اختراع جدید و به ثبت رسیده این گروه گفت: کل کشور ایران روی گسل واقع شده و زمین لرزه‌های بسیاری در آن رخ می‌دهد، از این رو دستگاهی را اختراع کردیم که زمان طلایی شروع زلزله تا زمانی که مردم احساس کنند را اعلام و چند ثانیه قبل از وقوع زلزله اطلاع رسانی می‌کند.

مسئول گروه جهادی شهید باکری خاطر نشان کرد: این اختراع به ثبت و تولید رسیده است و مشابه خارجی آن بسیار کمیاب است که با هزینه مناسبی می‌تواند در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم به این باور برسند که شغل تنها به مشاغل دولتی خلاصه نمی‌شود، گفت: برای جذب بیشتر جوانان و ایجاد اشتغال به سازمان‌ها و نهادهای مختلفی مراجعه می‌کنیم که با توضیحات و ارائه در بحث اقتصاد مقاومتی جذب صورت می‌گیرد و البته از آنها طلب می‌کنیم که برای معرفی بیشتر این جوانان گروه و توانایی آنها حمایت لازم را داشته باشند.

کد خبر 5153072

منبع: مهر

کلیدواژه: گروههای جهادی مشاغل خانگی ستاد شهید باکری جوانان ویروس کرونا زلزله کرمانشاه سی سخت شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل مشهد زمین لرزه شهرستان کرج شیراز شهرکرد مشاغل خانگی گروه جهادی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستادهای معاونت علمی به‌ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و افزود: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع‌رسانی د ستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت را خواستار شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان، گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه آنها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی، گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماندها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

کد خبر 6090203 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه