Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:12:47 GMT

گلایه‌های مربی ملی کشتی بعد از پایان دوران محرومیت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۲۴۲۴

گلایه‌های مربی ملی کشتی بعد از پایان دوران محرومیت

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شکست علیرضا کریمی مقابل نماینده روسیه و حاضر نشدن مقابل کشتی‌گیر رژیم اشغالگر قدس در مسابقات کشتی امیدهای سال ۲۰۱۷ جهان، یک دوره محرومیت نیز از سوی اتحادیه جهانی کشتی برای مربی کریمی در نظر گرفته شد. بدین ترتیب حمیدرضا جمشیدی که به همراه علیرضا رضایی در زمان برگزاری کشتی علیرضا کریمی با نماینده روسیه کنار تشک بود و به شاگردش دستور باخت داد با ۲ سال محرومیت مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس حمیدرضا جمشیدی پس از پایان دوران محرومیت و بازگشت به فعالیت‌های رسمی کشتی اظهار داشت: در زمان محرومیت ازآنجا که کار من آموزش کشتی است در مدرسه کشتی مهرشهر کرج مشغول بودم. پس از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که وجود داشت مدتی باشگاه‌ها تعطیل بود و من با بچه‌ها خارج از باشگاه تمرین می‌کردم و برنامه‌های بدن‌سازی و کوهنوردی را در دستور کار داشتیم.

وی در خصوص جایگاه مربیان سازنده در کشتی گفت: متأسفانه مربیان سازنده از زمانی که به خاطر دارم جایگاهی مشخص و بالایی را نداشتند چراکه کشتی در کشور ما سلیقه‌ای است. هرکسی در رأس کار قرار می‌گیرد سعی می‌کند کسانی که به او نزدیک هستند را برای کار کردن انتخاب کند. به تلاش مربیان در شهر یا شهرستان‌ها برای بهره‌مندی در تیم ملی توجهی نمی‌شود. کسی که به‌عنوان سرمربی انتخاب می‌شود نیز به‌تبع آن مربیان نزدیک به خود را انتخاب می‌کند که بعضاً در هیچ باشگاهی سابقه فعالیت نداشته‌اند. زمان اتمام فعالیت فدراسیون نیز هرکسی سرمربی شود این موضوع مجدداً تکرار می‌شود، یعنی عملاً هیچ‌گاه به مربیان سازنده توجهی نمی‌شود.

مربی سابق تیم ملی تصریح کرد: در کشتی به‌جایی رسیده‌ام که به عشق خودم کار می‌کنم و از مسئولان کشتی و هیأت کشتی توقعی ندارم، زیرا زمانی که انتظارات حداقلی ات هم برآورده نمی‌شود عذاب آور است و تمرکز لازم را برای ادامه فعالیت نخواهی داشت. متأسفانه در حال حاضر کسانی هستند که در بهترین باشگاه‌های مرکز استان کار می‌کنند اما یک کشتی‌گیر در سطح استان ندارند.

جمشیدی در خصوص وضعیت کشتی استان البرز گفت: طی چند سال اخیر هیچ تغییری در وضعیت کشتی استان مشاهده نشده، حسین نوری و علیرضا کریمی را در سطح ملی داشتیم و هنوز هم با همین دو ملی‌پوش بدون هیچ پیشرفتی ادامه می‌دهیم. هیأت کشتی باید فعال باشد. برگزاری کلاس، مسابقه، دعوت از اسپانسر از نیازهای اولیه کشتی در هر استان است که تأمین آن بر عهده هیأت کشتی است. اما متأسفانه کشتی‌گیران ما میدان نمی‌بینند.

وی افزود: رئیس فدراسیون کشتی در سفرهای استانی و بازدیدها و دیدارهای رسمی با مقامات استانی به کشتی استان انگیزه می‌دهد، تحرک و پویایی می‌بخشد. هیئت استان هم باید همه این کارها را انجام دهد چون کارش فراهم کردن شرایط برگزاری مسابقات، رفع مشکلات مربیان و کشتی‌گیران و جذب اسپانسر است تا کشتی استان پیشرفت کند.

مربی سازنده کرج در خصوص نحوه انتخاب ملی پوشان برای حضور دربازی‌های المپیک گفت: بهترین نحوه انتخاب کشتی‌گیران برای المپیک یا مسابقات جهانی، انتخابی است. این نحوه انتخاب موجب ایجاد انگیزه در تمام کشتی‌گیران می‌شود. اگر هرسال این مسابقات بر اساس فرآیند برگزار و کشتی‌گیران نیز بر همان اساس انتخاب شوند درست‌ترین کار است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و همه گیری کرونا می‌توانستند ۶-۵ کشتی‌گیر را در مسابقات انتخابی شرکت دهند تا با نظر کادر فنی در تورنمنت‌هایی شرکت کنند و بر اساس نتایج، نفر اول را به المپیک اعزام کنند. انتخابی تیم ملی بزرگ‌ترین حُسن برای کشتی‌گیران کشور است چون برای پوشیدن دوبنده تیم ملی انگیزه دارند، ولی وقتی با بی عدالتی مواجه می‌شوند دیگر انگیزه تلاش ندارند.

جمشیدی با بیان اینکه به دلیل تعطیلی مسابقات و شیوع ویروس کرونا، نزدیک به ۸۰ درصد کشتی‌گیران، این رشته را رها کرده‌اند، اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در باشگاه‌ها جلوگیری می‌کنند و این شرایط را برای آینده کشتی روزبه‌روز سخت‌تر می‌کند. باید همگی دست‌به‌دست هم دهیم، فدراسیون انگیزه‌های لازم را در مربیان سازنده و کشتی‌گیران ایجاد کند تا به شرایط مطلوب بازگردیم.

وی تأکید کرد: کلید کشتی کشور در دست مربیان سازنده است، پس باید حمایت شوند. رئیس فدراسیون بیشتر وقت خود را باید صرف مربیان سازنده کشور کند، تا وقتی این کار را انجام ندهند، کشتی پیشرفتی نخواهد کرد. مربی سازنده حسن یزدانی او را به سطحی از قهرمانی رساند. پیگیری‌های مربی سازنده‌اش باعث شد یزدانی قهرمان نوجوانان و جوانان جهان شود و به دنبال آن با حمایت‌های فدراسیون مدال طلای المپیک و چندین عنوان جهانی محقق شد. اگر همان زمان مربی سازنده‌اش او را رها می‌کرد، شاید اکنون حسن یزدانی بااین‌همه عنوان وجود نداشت. البته نباید حمایت‌های رسول خادم را فراموش کنیم.

وی درباره این سوال که چرا دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شود گفت: ازآنجاکه با عشق کارم را دنبال می‌کنم، هیچگاه نپرسیده و نمی‌پرسم، اما برخی دوستان پیگیر شدند چرا هیأت کشتی استان البرز نامم را علیرغم داشتن دو کشتی‌گیر در تیم ملی به فدراسیون اعلام نمی‌کند، آن‌ها هم در پاسخ گفته بودند که مدیر تیم‌های ملی مربی دیگری را مدنظر داشته است. این‌گونه رفتارها انگیزه‌ها را از مربیان سازنده می‌گیرد.

مربی سازنده اهل کرج در خصوص اینکه آیا در زمان محرومیت حمایتی از او صورت گرفت، گفت: هیچ حمایتی از سوی هیچ ارگان یا نهادی از من صورت نگرفت، اما علیرضا رضایی و علیرضا حیدری بجای همه مسئولان با من در تماس بودند، به من انگیزه دادند و برای ادامه راه تشویقم کردند.

جمشیدی با اشاره به اینکه خانواده کشتی باید همیشه و در هر شرایطی کنار هم باشند، گفت: اگر می‌خواهیم مانند روس‌ها در کشتی موفق باشیم باید کنار هم باشیم و از هم حمایت کنیم، به‌این‌ترتیب می‌شود که کشتی ایران موفق خواهد شد. باید از قهرمانان نامداری مثل رسول خادم، علیرضا رضایی، علیرضا حیدری و … که برای کشور افتخارآفرینی کردند جهت آموزش در یک آکادمی یا مدرسه کشتی بهره لازم را برد. بچه‌ها با دیدن قهرمانان انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. از رئیس فدراسیون می‌خواهم از وجود یکایک کشتی‌گیران پیشکسوت و قهرمان برای تعلیم نسل جدید استفاده کند..

کد خبر 5153085 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: حمیدرضا جمشیدی علیرضا کریمی فدراسیون کشتی تیم فوتبال پرسپولیس تکواندو تیم فوتبال استقلال تهران مهدی طارمی لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر تکواندو تیم فوتبال پورتو تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون تکواندو ایران هندبال تیم گل گهر سیرجان کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا بیرانوند والیبال مربیان سازنده مربی سازنده کشتی استان کشتی گیران هیأت کشتی کشتی گیر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟

با حکمی که کمیته انضباطی اتحادیه جهانی درخصوص کشتی جنجالی چامیزو - بایراموف اعلام کرده، یکی از برترین داوران ژوری UWW المپیک را از دست داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته اتحادیه جهانی رأی خود را درخصوص مبارزه نیمه‌نهایی 74 کیلوگرم کشتی آزاد گزینشی اروپایی اعلام کرد. با تأیید اشتباهات محرز داوری این مسابقه، هر چند نتیجه به سود چامیزو تغییری نکرد اما داوران این مسابقه همراه با ژوری نقره‌داغ شدند که سنگین‌ترین حکم در کنار داور اوکراینی، برای ابراهیم چی‌چی اوغلو داور سرشناس و باتجربه ترکیه صادر شد.

سایر نفرات از جمله بوعزیز و قاضی و رئیس تشک هم با محرومیت مواجه شدند اما تعلیق چی‌چی اوغلو، المپیک را از او خواهد گرفت؛ آن هم در حالی که او همراه با بوعزیز و کیسی آمریکایی، از جمله 6 عضو اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هستند.

اکنون سؤال این است چرا چنین حکم سنگینی برای چی‌چی اوغلو صادر شد؟ اعتقاد بر این است که تغییر داور این مبارزه، گمانِ بدی را برای اتحادیه جهانی ایجاد کرده که گروه داوری قصد تغییر نتیجه به سود کشتی‎گیر میزبان را داشتند.

این در حالی است که داوران از طریق سیستم به صورت رندومی برای یک مسابقه انتخاب می‎‌شوند اما گاهی هم ملیت بودن داور با کشتی‌گیر یا هر عامل دیگری منجر به دادن اطلاعات جدید به سیستم برای تغییر داور می‌شود که احتمالاً چنین اتفاقی نیز در باکو رخ داده اما برای کمیته انضباطی مسجل نشده تغییر داور مسابقه، صرفاً به دلیل شرایط طبیعی بوده و غرضی در این خصوص مطرح نبوده است.

این موضوع همچنان بهت داوران را به همراه داشته و برای‌شان باورپذیر نیست که داور خوب و با سابقه‌ای درخشان با چنین تنبیه بزرگی مواجه شود. آیا آنتونیو رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی می‌تواند در ماه‌های پیش رو کمیته انضباطی را مجاب کند که درخصوص کشتی چامیزو و بایراموف تخلفی صورت نگرفته و یک اشتباه غیرعمد منجر به تغییر نتیجه شده است؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • پایان کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟