Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طرفداران لپ تاپ‌های VAIO ممکن است به یاد بیاورند که پرچمدار سری Z به دلیل قابل حمل بودن بسیار مورد توجه قرار گرفتند، تا اینکه در سال 2017 از صحنه بازار ناپدید شد. خبر خوب این است که spinoff شرکت سونی به لطف دستیابی به موفقیت در تولید فیبر کربن، اکنون این خط تولید این لپ تاپ را دوباره راه‌اندازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود VAIO Z جدید اولین لپ تاپ در جهان است که از بدنه کامل فیبر کربنی و قالب سه بعدی بهره می‌برد. قطعات فیبر کربن در همه جای این لپ تاپ مانند روی درب، کف و پایه به کار گرفته شده است.

پیش از این VAIO فقط می‌توانست از ورق‌های تخت الیاف کربن استفاده کند، بنابراین مجبور بود به قطعات فلزی یا پلاستیکی متوسل شود تا آن‌ها را در کنار هم نگه دارد.

بیشتر بخوانید

زندگینامه موسسان شرکت Sony / نخستین محصول عجیب شرکت سونی چیست؟ ویژگی‌های لپ تاپ VAIO Z 

این روش تولید جدید که با متخصص فیبر کربن، Toray، توسعه یافته، منجر به تولید یک ساختار مستحکم تر شده است؛ ساختاری که ظاهرا می‌تواند از افتادن از ارتفاع ۱۲۷ سانتی متری یا ۴/۱  فوت (کمی فراتر از نیاز MIL-STD-810H) جان سالم به در ببرد. وزن لپ تاپ کمی کمتر از ۲/۳ پوند یا ۱/۰۴ کیلوگرم است. لپ تاپ  VAIO Z دارای یک صفحه LCD  اندازه ۱۴ اینچی 4K ضد تابش همراه با یک صفحه کلید دارای نور پس زمینه است که دارای کلید یک بهبود فشار ۱/۵ میلی‌متری است. این لپ تاپ فقط یک پورت USB-C Thunderbolt 4 در هر طرف، یک پورت HDMI اندازه کامل، یک جک هدفون و یک اسلات قفل امنیتی دارد.

برای سهولت خیال کاربران، VAIO یک شاتر برای حفظ حریم خصوصی به وب کم ۲ مگاپیکسلی اضافه کرده است. البته کاربران می‌توانند آن را برای ورود به سیستم از طریق مسنجر Windows Hello باز نگه دارند. لپ تاپ VAIO Z یک میانبر صفحه کلید (کلیدهای Fn + Tab) را برای بی صدا کردن هر دو میکروفون استریو در یک لحظه فراهم می‌کند. دوام باتری یکی دیگر از نکات اصلی این لپ تاپ است. این شرکت ادعا می‌کند که VAIO Z می تواند تا ۱۰ ساعت دوام بیاورد (طبق مشخصات ژاپنی بر اساس استانداردهای آزمون محلی حتی ۱۷ ساعت ذکر شده است)، با این وجود پردازنده با عملکرد بالا Intel Core i7-11375H با گرافیک Iris Xe مجهز شده است. این در مقایسه با پردازنده های ولتاژ پایین در مدل‌های قدیمی بسیار حیرت انگیز است.

جالب است که فقط Signature Edition VAIO Z در بازار ایالات متحده توزیع می‌شود و قیمت آن از ۳۵۷۹ دلار (۱۶ گیگابایت RAM LPDDR4 RAM و ۵۱۲ گیگابایت نسل چهارم PCIe SSD) شروع می‌شود و حداکثر به ۴۱۷۹ دلار (۳۲ گیگابایت RAM و ۲ ترابایت SSD) می‌رسد. علی رغم تلاش VAIO برای نشان دادن Z در مقابل M1 MacBook Pro اپل در معرفی آن، واضح است که این لپ تاپ‌ها برای همه اقشار مناسب نیستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت vaio شرکت سونی لپ تاپ سونی لپ تاپ فیبر کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد

محسن ویسی اظهار کرد: مردم به علت بارش باران‌های متوالی و خنک شدن هوا، مجدد به استفاده از وسایل گرمایشی رو آورده‌اند به همین دلیل این موضوع باعث افزایش ناگهانی آمار مسمومیت با گاز CO گردیده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته هفت نفر به این علت با اورژانس تماس گرفته یا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام یادآور شد: از گاز CO به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود و متاسفانه آمار کشندگی آن بسیار بالا است.

ویسی خاطرنشان کرد: از طرفی چون این گاز بدون رنگ و بو است تشخیص آن فقط با دستگاه‌های هشدار دهنده ممکن است، لذا هم استانی‌های عزیز باید در این مورد مراقبت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • دستیابی به دانش چاپگر سه بعدی دندانپزشکی
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند