Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@07:06:36 GMT

وورد مرغ مادر به فرابورس

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۲۹۰۲

وورد مرغ مادر به فرابورس

نماد معاملاتی شرکت‌ مرغ مادر دیزباد در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت مرغ مادر دیزباد (سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط به عنوان دویست و سی و پنجمین نماد معاملاتی(یکصد و چهل و دومین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌‎های فرابورس ایران درج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت که در 3 شهریور امسال پذیرش و در 25 بهمن ماه نیز نزد سازمان بورس اوراق بهادار ثبت و با نماد معاملاتی "دیزباد" در گروه زراعت و خدمات وابسته و زیرگروه پرورش طیور روی تابلوی فرابورس نشسته است.

بورس چهارشنبه این هفته عرضه اولیه دارد

شایان ذکر است احداث مزارع شرکت زنجیره تولید و عرضه محصولات پروتئینی دیزباد در ابتدا در سال 1354 در قالب طرحی به کارفرمایی وزارت کشاورزی در اراضی به وسعت 320 هکتار واقع در منطقه دیزباد سفلی ، جنب جاده مشهد - نیشابور کیلومتر 75 آغاز شد.

طرح اولیه شامل 16 باب سالن پرورش مرغ گوشتی، کارخانه تولید دان، کشتارگاه صنعتی طیور وسردخانه بود که پس از شروع بهره‌برداری، تا قبل از وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی چندین نوبت جوجه‌ریزی وپرورش مرغ گوشتی در آن انجام شد و پس از انقلاب اسلامی در سال 1363 طی مصوبه هیات وزیران وقت، کلیه تاسیسات یاد شده به بانک کشاورزی واگذار و پس از تغییر کاربری سالن‌ها از مرغ گوشتی به مرغ مادر گوشتی، در سال 1364 اولین جوجه‌ریزی گله مرغ مادر انجام شد.

متعاقبا و با توجه به نیاز، در سال 1368 نسبت به تاسیس و راه‌اندازی کارخانه جوجه کشی شامل 8 دستگاه ماشین جوجه‌کشی سام نو ( مشابه ایرانی جیمز وی) اقدام شد که پس از آن با نوع خارجی (جیمز وی مدلPT100) جایگزین گردید.

تاسیسات مرغ مادر و کارخانه جوجه‌کشی در سال 1377 در مزایده رسمی از سوی سازمان  اقتصادی کوثر (متعلق به بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی ایران) خریداری شد.

در دی ماه 1394 سازمان اقتصادی کوثر با یکپارچه‌سازی مدیریت شرکت‌های مرغ مادر دیزباد، مرغداران طوس و خوراک دام و طیور مشهد که سال‌ها در صنعت طیور حضور فعالی داشته‌اند و به جهت هم‌افزایی و ایجاد پایه مناسب جهت تشکیل زنجیره کامل تولید و عرضه محصولات پروتئینی اقدام کرد. زنجیره شمال شرق شامل 9 مزرعه پرورش مرغ مادر، 2 کارخانه جوجه‌کشی مدرن و 2 کارخانه دان مجهز بوده و با برخورداری از سه مزرعه مرغ گوشتی مالکیتی، مزارع مرغ گوشتی مشارکتی، کشتارگاه مشارکتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مکتوس، مرکز قطعه‌بندی و فرآوری، بارانداز و مرکز توزیع محصولات و رستوران‌های زنجیره‌ای مکفود اقدام به تولید گوشت مرغ سالم و بدون آنتی‌بیوتیک با نظارت کامل بر کل بخش‌های مختلف زنجیره کرده است که در تمام این مراحل اعم از تولید جوجه یکروزه، تولید خوراک طیور، پرورش نیمچه گوشتی، حمل و نقل، کشتار، بسته‌بندی و عرضه در فروشگاه‌ها، تحت نظر دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی خبره و مجرب و دارای سابقه فعالیت انجام می‌گیرد.

هم اکنون زنجیره شمال شرق با دارا بودن ظرفیت 325 قطعه مرغ مادر گوشتی در 9 واحد پرورش مرغ مادر، دو کارخانه مجهز جوجه‌کشی به ظرفیت تعداد 32 میلیون قطعه در سال و دو واحد تولیدی دان با ظرفیت سالانه 108 هزار تن انواع خوراک طیور و نیز ایجاد فرصت شغلی برای 500 نفر نیروی انسانی کارآمد، ماهر و متخصص بصورت مستقیم و 5000 نفر غیرمستقیم، تبدیل به بزرگترین زنجیره تولید و عرضه گوشت مرغ در شرق کشور شده و سهم موثر و بسزایی در چرخه تولید انواع محصولات طیور مورد مصرف مجاورین و زائرین بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) را دارا می‌باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سرمایه فرابورس بازار سرمایه فرابورس مرغ گوشتی پرورش مرغ جوجه کشی مرغ مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 

سید عباس عباس پور کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برات الکترونیکی هم مانند اوراق گام و... یک ابزار زیر خط ترازنامه است که از طریق آن امکان تامین مالی زنجیره تولید بدون مشکلات سایر ابزار‌ها فراهم می‌شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: برات الکترونیکی ابزاری است که مسیر انحراف در مصرف اعتبارات پرداختی حوزه تولید را مسدود می‌کند، قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی، امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره، تامین مالی زنجیره تولید بدون دشواری و امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ درصد فروش سال گذشته بنگاه خریدار از دیگر مزایای این ابزار است در نهایت برات الکترونیک ابزاری برای تسهیل تامین مالی است.

او همچنین گفت: هر کدام از ابزار‌های زنجیره تأمین مالی دارای مزیت‌های مختلف هستند که متقاضیان با توجه به نیاز‌های خود می‌توانند از این ابزار‌ها استفاده کنند و توسعه این ابزار‌ها بسیار ضروری است.

گفتنی است، شنبه ۸ اردیبهشت ماه از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی رونمایی شد برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن برات‌گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر!/ عکس
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی