Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@13:12:04 GMT

بازگشت راهیان به لیگ فوتبال مطالبه کرمانشاهیان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۲۹۶۳

بازگشت راهیان به لیگ فوتبال مطالبه کرمانشاهیان

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم فوتبال راهیان کرمانشاه تنها نماینده فوتبال استان در مسابقات لیگ دسته اول فصل ۹۴ – ۹۳ بود که در پایان این رقابت ها به شکل عجیبی به لیگ دسته ۲ سقوط کرد، موضوعی که از همان زمان مسوولان باشگاه زیر بار آن نرفته و اقدامات قانونی خود را برای بازگشت دوباره به این رقابت ها آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوندگی های زیاد مدیران راهیان در نهایت نتیجه داد و دستگاه قضایی نیز با تشکیل دادگاه های بدوی و تجدیدنظر حکم را به سود نماینده فوتبال کرمانشاه و بازگشت دوباره آن ها به لیگ دسته یک صادر کرد و طبق این آرا راهیان می بایست در فصل ۹۷ - ۹۶ بازهم در لیگ آزادگان حضور پیدا می کرد اما مقاومت فدراسیون مانع از تحقق این امر شد.

با این حال اعتراض فدراسیون نشین ها نیز بی نتیجه ماند و دیوان عالی کشور نیز آخرین مرجعی بود که رای صادره در دادگاه های گذشته را تایید و اعلام کرد راهیان کرمانشاه باید به لیگ دسته اول فوتبال کشور بازگردد.

با رسانه ای شدن این خبر، تعدادی از مدیران استان نظیر استاندار، یکی از اعضای مجمع نمایندگان کرمانشاه در مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان هم به موضوع واکنش نشان داده و از پیگیری های لازم برای بازگشت نماینده فوتبال کرمانشاه به رقابت های لیگ دسته اول خبر دادند.

در این میان تعدادی از مردم کرمانشاه و هواداران فوتبال هم خواستار تمکین فدراسیون به آرا صادره از سوی دستگاه قضایی شده و از مسوولان خواستند تا اجازه ندهند این حق مسلم از کرمانشاه و طرفداران پرشمارش گرفته شود.

تلاش استاندار برای نهایی شدن بازگشت راهیان پیش از انتخابات فدراسیون

استاندار کرمانشاه جزو اولین مدیرانی بود که به موضوع بازگشت دوباره راهیان به لیگ یک واکنش نشان داد و در زمان سفر اخیر ورزش و جوانان نیز این مسئله را مطرح و حتی اهمیت این بازگشت را به اندازه اجرای یک پروژه بزرگ عمرانی عنوان کرد.

هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه خلاء حضور یک تیم از فوتبال استان کرمانشاه در لیگ های مطرح بزرگسالان به شدت احساس می شود، گفت: تا قبل از پایان این دوره فدراسیون فوتبال تلاش خواهیم کرد موضوع بازگشت راهیان کرمانشاه به لیگ دسته یک نهایی شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که آقای بهاروند سرپرست فعلی فدراسیون، در جریان مشکلات بازگشت تیم راهیان قرار دارد، باید پیش از برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون این موضوع را قطعی کنیم.

بازوند یادآور شد: در غیر این صورت با آمدن رییس جدید فدراسیون ممکن است مقداری زمان ببرد تا بتوانیم راهیان را به لیگ دسته اول برگردانیم.

استاندار کرمانشاه در عین حال خواستار مداخله وزیر ورزش و جوانان نیز شد و گفت: در شرایط فعلی به نظر می رسد دخالت وزارت ورزش می تواند بازگشت قانونی و دوباره راهیان به لیگ دسته اول فوتبال کشور را تسهیل کند.

مداخله نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بازگشت راهیان به لیگ 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز خواستار اجرایی شدن احکام قضایی صادره در خصوص تیم فوتبال راهیان و بازگشت دوباره آنها به لیگ طبق این احکام شد.

شهریار حیدری افزود: فدراسیون فوتبال مکلف به اجرای حکم مراجع قضایی است و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با مخالفان اجرای حکم بازگشت برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پروسه بازگشت راهیان به رقابت‌های لیگ دسته اول به‌صورت قانونی طی و در نهایت رای به نفع این تیم صادر شده است، تاکید کرد: اجرای احکام قضایی لازم الاجراست.

حیدری با بیان اینکه هر شخصی حتی رییس فدراسیون فوتبال هم با اجرای این حکم مخالفت کند به طور قطع دستگاه قضایی با وی برخورد خواهد کرد، گفت: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تا لحظه اجرای حکم و بازگشت دوباره راهیان موضوع را پیگیری می کند.

بازگشت دوباره راهیان به لیگ آزادگان حق مسلم مردم کرمانشاه است

صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز بازگشت راهیان به رقابت های لیگ دسته اول فوتبال را حق مسلم مردم کرمانشاه دانست و گفت: این اداره کل موضوع را با جدیت دنبال و قاطعانه از بازگشت راهیان به لیگ حمایت می کند.

وی با بیان اینکه بازگشت راهیان به لیگ دسته اول فوتبال به یک مطالبه عمومی در استان تبدیل شده است، گفت: براین اساس رایزنی هایی را با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال آغاز کرده و تلاش می کنیم تا موضوع بازگشت راهیان به لیگ دسته اول فوتبال را پیش از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال قطعی کنیم.

رحیمی همچنین با اشاره به اظهارنظر وزیر ورزش و جوانان مبنی بر خالی بودن جای یک تیم از کرمانشاه در لیگ فوتبال، ابراز امیدواری کرد فدراسیون با تمکین به قانون و احکام صادره از سوی مراجع قضایی زمینه بازگشت دوباره راهیان به لیگ یک را فراهم کند.

سقوط ۶ تیم به لیگ ۲ تصمیمی ناعادلانه بود که راهیان زیربار نرفت

مدیرعامل باشگاه راهیان کرمانشاه نیز با اشاره به تصمیم ناگهانی و خارج از قانون فدراسیون مبنی بر سقوط سه تیم از هر گروه و در مجموع ۶ تیم در پایان مسابقات لیگ دسته یک فصل ۹۴ - ۹۳ گفت: این یک تصمیم کاملا ناعادلانه بود که تقریبا اواخر فصل اعلام شد و راهیان نیز زیربار نرفت.

سلمان کریمی با اشاره به مذاکرات متعدد خود با مسوولان فدراسیون و سازمان لیگ در آن زمان و بی نتیجه بودن آن، گفت: پس از نامه نگاری های متعدد و به دنبال آن اعلام شکایت راهیان از فدراسیون، دادگاه بدوی تشکیل و حکم به سود تیم ما صادر شد که مورد اعتراض فدراسیون قرار گرفت و متعاقب آن دادگاه تجدیدنظر هم همان رای اولیه به سود راهیان را صادر کرد.

وی افزود: پس از صدور این حکم، فدراسیون مکلف بود شرایط حضور تیم راهیان در مسابقات دسته اول فصل ۹۷ - ۹۶ را فراهم کند و حتی حساب های این فدراسیون نیز مسدود و آن زمان مبلغی حدود ۴۰ میلیارد ریال به عنوان خسارت به راهیان پرداخت شد.

کریمی همچنین با اشاره به اعاده دادرسی مسوولان فدراسیون تصریح کرد: پس از این اقدام پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع و این دیوان هم با قاطعیت حکم را به سود راهیان صادر و اعلام کرد فدراسیون موظف است در ازای هر سال جلوگیری از حضور این تیم در مسابقات خسارت وارده را پرداخت کند.

مدیرعامل راهیان کرمانشاه با بیان اینکه خسارت هر سال عدم شرکت راهیان در لیگ دسته اول مبلغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال است، گفت: فدراسیون باید این خسارت را به باشگاه ما پرداخت کند و چاره ای هم جز تمکین در برابر قانون و رای صادره دیوان عالی کشور ندارند.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد فدراسیون برای ایجاد شور و نشاط در همه استان ها بخصوص کرمانشاه که مردمانش در ادب و نزاکت جزو بهترین های کشور هستند زمینه بازگشت راهیان به لیگ دسته اول را برای فصل آینده فراهم کند.

مردم کرمانشاه خواستار بازگشت راهیان به لیگ هستند

تعدادی از شهروندان کرمانشاهی نیز امیدوار به بازگشت دوباره تیم فوتبال شهرشان به رقابت های لیگ دسته اول هستند و خواستار تمکین مسوولان فدراسیون به آرا صادره از سوی دستگاه قضایی و دیوان عالی کشور شدند.

جواد محمدی یکی از علاقه مندان به فوتبال است که در خصوص تیم راهیان به خبرنگار ایرنا گفت: من بازی های راهیان یا همان شیرین فراز سابق را از همان ابتدای تشکیل شدن این تیم دنبال می کردم و در آن سال ها اکثر مسابقات اینم تیم را هم از نزدیک در ورزشگاه می دیدم.

وی گفت: خوب به خاطر دارم در اکثر مسابقات، ورزشگاه محل برگزاری دیدارهای راهیان مملو از تماشاگر می شد و شور و مردم کرمانشاه اشتیاق زیادی برای تماشای مسابقات این تیم داشتند.

محمدی خاطرنشان کرد: حالا که مراجع قضایی و دیگر نهادهای مربوطه رای به بازگشت دوباره راهیان به لیگ دسته اول داده اند امیدوارم فدراسیون نیز این تصمیم را بپذیرد و با تمکین به آرا صادره زمینه بازگشت دوباره نماینده کرمانشاه را فراهم کند.

سهیل قاسمی هم یکی از جوانان کرمانشاهی است که ابراز امیدواری می کند با بازگشت دوباره راهیان به لیگ یک و تمام شدن کرونا بازهم بتواند شاهد تماشای بازی های این تیم از نزدیک باشد.

وی می گوید: زمانی که تیم راهیان که البته آن زمان با نام شیرین فراز در لیگ برتر حضور داشت ساعت ها قبل از شروع مسابقاتش نزدیکی های استادیوم آزادی محل برگزاری مسابقات این تیم بساط پهن می کرده و فروش خوبی هم داشته است به گونه ای که از همین راه شهریه سه چهار ترم خود در دانشگاه را پرداخت کرده است.

قاسمی ادامه می دهد: بعد از سقوط شیرین فراز به لیگ دسته اول هرچند جمعیت کمتری به استادیوم می آمدند اما بازهم طرفداران این تیم قابل ملاحظه بودند و کار و کاسبی برای من و خیلی های دیگر خوب بود، هرچند خودمان هم طرفدار این تیم بودیم و چندین مسابقه را از نزدیک تماشا کردیم.

این هوادار کرمانشاهی در پایان گفت: مطمئنم حضور دوباره راهیان در لیگ دسته اول می تواند شور و اشتیاق خاصی را به ورزش کرمانشاه ببخشد چرا که هیچ ورزشی مانند فوتبال طرفدار ندارد و مردم با علاقه آن را دنبال نمی کنند.

محمدرضا قادرپناه یکی دیگر از علاقه مندان به فوتبال در کرمانشاه است که معتقد است حضور دوباره راهیان کرمانشاه در لیگ دسته اول می تواند روح تازه ای در ورزش استان بدمد.

وی گفت: همه مردم کرمانشاه دوست دارند بار دیگر راهیان را در میان تیم های مطرح کشور ببینند و ان شاالله با کمک یکدیگر زمینه تشکیل یک تیم قدرتمند که بتواند به لیگ برتر صعود کند را فراهم کنیم.

قادرپناه در پایان گفت: امیدوارم فدراسیون با احترام به نظر مردم کرمانشاه و احکام دستگاه قضایی و دیگر نهادهای مرتبط بازگشت دوباره راهیان به مسابقات لیگ را پذیرفته و زمینه حضور دوباره نماینده استان در این مسابقات را فراهم کند.

طبق شنیده ها استاندار و مدیرعامل باشگاه راهیان کرمانشاه با سفر به تهران قرار است امروز (دوشنبه چهارم اسفند) با مسوولان فدراسیون فوتبال دیدار داشته و در خصوص بازگشت دوباره راهیان به رقابت های لیگ دسته اول فصل آینده  گفت و گو کنند.

مسابقات فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور هم اکنون با حضور ۱۸ تیم در حال برگزاری است.  

برچسب‌ها فوتبال کرمانشاه لیگ برتر فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال کرمانشاه لیگ برتر فوتبال فوتبال کرمانشاه لیگ برتر فوتبال اخبار کنکور رقابت های لیگ دسته اول لیگ دسته اول فوتبال راهیان به لیگ دسته اول بازگشت راهیان به لیگ مسوولان فدراسیون راهیان کرمانشاه فدراسیون فوتبال دیوان عالی کشور مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مردم کرمانشاه ورزش و جوانان دستگاه قضایی تیم راهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، درهفته بیست ونهم مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور، تیم استقلال آبی پوشان ملاثانی، عصر پنج شنبه (١٣ اردیبهشت) در ورزشگاه وحدت آستارا به مصاف تیم شهرداری ابن شهر رفت با یک گل بر میزبان خود تیم شهرداری آستارا غلبه کرد.

شاگردان سیاوش اکبرپور با کسب این پیروزی با ۳۶ امتیاز درمکان دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفتند.

تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی جم، امشب درورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان در برابر هم صف آرایی کردند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با ثبت این نتیجه نفت مسجدسلیمان با ۵۵ امتیاز درمکان چهارم جدول رده بندی باقی ماند.

نوزدهم اردیبهشت ماه تیم‌های نفت مسجد سلیمان و استقلال آبی پوشان ملاثانی در هفته سی ام مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور به ترتیب به مصاف داماش گیلانیان و شاهین بندرعامری می‌روند.

۱۸ تیم درمسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور به  رقابت می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • حواشی فوتبال جنجالی بهانه دست کیهان داد: دیدید ورود زنان غلط بود؟
  • صعود شهریارِ مهدی طارمی به لیگ دسته اول فوتبال جوانان
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند
  • کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها غلط بود؟
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» بر روی دستان کرمانشاهیان تشییع می‌شود
  • پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول