Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@03:18:49 GMT

آغاز مرحله نخست تزریق «رازی کووپارس»؛ به زودی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۳۲۴۱

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از آغاز مرحله نخست تزریق انسانی واکسن «رازی کووپارس» در یکی دو روز آینده خبر داد و گفت: شرایط انتخاب ۱۳۳ متقاضی به زودی اعلام می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمدحسین فلاح مهرآبادی در خصوص آخرین وضعیت ساخت واکسن کرونا در مؤسسه رازی و زمان شروع فاز بالینی آن افزود: ما مستندات مربوط به واکسن «کوو پارس» را به اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو ارسال کرده‌ایم و منتظر هستیم که مجوز شروع تزریق به انسان را به ما بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: احتمال می‌رود که در دو روز آینده این مجوز را به ما بدهند و ما مرحله یک بالینی را آغاز کنیم.

دکتر فلاح مهرآبادی ادامه داد: مرحله یک برای تزریق واکسن به ۱۳۳ نفر در نظر گرفته شده است. به این معنی که در شروع نخست و برای بررسی عوارض احتمالی ناخواسته تزریق روی ۱۳ نفر انجام می‌شود و پس از آن در مدت یک ماه، در ۴ گروه ۳۰ نفره تزریق برای ۱۲۰ نفر صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که تزریق اولیه تا پایان اسفند به اتمام برسد.

معاون مؤسسه رازی گفت: مطابق با برنامه ریزی فاز نخست تزریق واکسن «کوو پارس» حدوداً دو ماه طول می‌کشد و ۳۵ روز پس از آنکه نفر آخر، اولین تزریق را داشت آزمایش‌های مربوط را انجام می‌دهیم و نتایج بررسی را به سازمان غذا و دارو می‌فرستیم. اگر نتایج مورد تأیید قرار گیرد مجوز فاز دوم را به ما می‌دهند.

وی با بیان اینکه فاز دوم بالینی نیز روی ۵۰۰ نفر امتحان خواهد شد، افزود: واکسن «کوو پارس» دو بار به صورت تزریق عضلانی و به فاصله ۲۸ روز انجام می‌شود و یک بار نیز تزریق استنشاقی در روز ۵۳ خواهد داشت.

دکتر فلاح با تاکید بر اینکه شروع تزریق و شرایط انتخاب افراد را از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌ها اعلام می‌کنیم، گفت: در صورت دریافت مجوز و شروع کار بالینی، افراد می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام داوطلبان واکسن آزمایشی کووید ۱۹ مؤسسه سرم سازی رازی به نشانی https://covid.rvsri.ac.ir/ تمایل خود را برای دریافت واکسن اعلام کنند و در این مرحله با بررسی شرایط متقاضیان، ۱۳۳ نفر را بر اساس معیار‌هایی که داریم از میان این افراد، انتخاب خواهیم کرد. برچسب ها: کرونا ، واکسن ، سرم سازی رازی ، رازی کووپارس

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا واکسن سرم سازی رازی رازی کووپارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی

سجاد دادفر با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوان کرمانشاه، گفت : کرمانشاه استانی سرشار از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعت گردی، روستاگردی، فرهنگی، تاریخی، دفاع مقدس و مذهبی است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در حوزه گردشگری بسیار زیاد است، اما متاسفانه تاکنون رشته گردشگری در کرمانشاه راه اندازی نشده است. 

وی به توجهی که در سال‌های اخیر به مقوله گردشگری در کرمانشاه شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه استاندار کرمانشاه، گردشگری را به عنوان اولویت توسعه استان معرفی کرده و از طرفی در سطح کلان کشوری نیز نوع نگاه از اقتصاد نفتی به سمت شاخص‌های دیگر تغییر یافته، ما نیز در دانشگاه رویکرد توجه به گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم. 

دادفر از آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی خبرداد و افزود: پروسه اخذ مجوز راه اندازی این رشته از وزارت علوم را آغاز کرده ایم و امیدواریم با پیگیری و حمایت مسئولین استانی در ماه‌های آینده آن را به سرانجام برسانیم. 

وی تاکید کرد: در کنار اقداماتی که برای اخذ مجوز راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی آغاز شده، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون جذب اساتید این رشته در دستورکار قرار گرفته است. 

وی افزود: باتوجه به اینکه در این استان حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی از ادوار مختلف وجود دارد و این استان را به یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی تبدیل کرده، طی سال‌های گذشته رشته باستان شناسی در دانشگاه رازی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور