Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم» کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو اولین نشست راهبردی با مقامات امنیتی کابینه را امروز درباره موضع اسرائیل در توافق هسته ای ایران برگزار خواهد کرد.

این منبع اظهار داشت که وزرا و روسای سرویس های امنیتی از جمله «بنی گانتس» وزیر دفاع، «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه ، «یوسی کوهن» رئیس موساد و «میر بن شبات» مشاور امنیت ملی اسرائیل در این جلسه شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانال ۱۲ افزود: سایر موضوعات از جمله جلوگیری از موقعیت یابی ایران در یمن، عراق و سوریه و همچنین نظارت دقیق و شفاف بر همه تأسیسات هسته ای ایران هم در این نشست بررسی خواهد شد.

ابراز نگرانی دولت رژیم صهیونیستی درباره فعالیت های هسته ای مسالمت آمیز جمهوری اسلامی ایران در حالی است که اسراییل در حال گسترش دیمونا تنها کارخانه ساخت بمب اتمی منطقه است.

گروه بین المللی مواد شکاف پذیر عکس های ماهواره ای را تایید کرد که اقدامات جدید ساختمانی در مرکز غیرقانونی تحقیقات و نیروگاه هسته ای «دیمونا» در صحرای نقب را تاکید می کنند.

این گروه بین المللی اعلام کرده است که «کار ساخت و ساز درمجاورت راکتور هسته ای دیمونا و ایستگاه پردازش مجدد آن درحال انجام است.

به گفته این گروه بین المللی، این اقدامات غیرقانونی که از اواخر سال ۲۰۱۸ شروع شده و همچنان اهداف آن مبهم است درمرحله کنونی در یک منطقه بزرگ حفاری شده متمرکز است که طول آن حدود۱۴۰ متر  عرض آن حدود ۵۰ متر می‌باشد.

روزنامه انگلیسی «گاردین» هم به نقل از «پاول بودویگ» محقق برنامه علوم و امنیت جهانی در دانشگاه پرینستون نوشت:به نظر می رسد که ساخت و ساز در اوایل سال ۲۰۱۹ یا اواخر ۲۰۱۸ آغاز شده است، بنابراین اقدامات حدود دو سال پیش شروع شده است و این تنها چیزی است که می توانیم در این مرحله بگوییم.

رژِیم صهیونیستی که هنوز به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به برنامه هسته ای خود را نداده همچنان سیاست غیرقانونی توسعه این برنامه و گسترش زرادخانه اتمی خود را ادامه می دهد و جامعه جهانی درقبال آن که امنیت منطقه را به خطر انداخته، سکوت کرده است.

این رژیم بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای در زرادخانه اتمی خود دارد.

فدراسیون دانشمندان آمریکایی هم تاکید کرده است که اسرائیل حدود ۹۰ کلاهک ساخته شده از پلوتونیوم تولید شده در راکتور آب سنگین دیمونا را در زرادخانه هسته ای  خود دارد.

رژِیم اشغالگراسرائیل عملیات ساخت راکتور دیمونا را در دهه ۱۹۵۰ با کمک گسترده و سری دولت فرانسه شروع کرد.

نقش راکتور دیمونا در برنامه تسلیحات هسته ای اسرائیل برای اولین بار توسط «مردخای وانونو» یک تکنسین سابق فعال در این راکتورکه داستان زندگی خود را برای روزنامه ساندی تایمز انگلیس در سال ۱۹۸۶ تعریف کرد، فاش شد.

برچسب‌ها برجام تل آویو اسرائیل رژیم صهیونیستی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام تل آویو اسرائیل برجام تل آویو اسرائیل رژیم صهیونیستی ایران اخبار کنکور بین المللی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند