Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدتی است که از دانشگاه آزاد اسلامی اخبار نگران کننده ای ناظر بر برخی ناکارآمدی ها و بی عدالتی ها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود؛ مجموعه تحولاتی که جدا از کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه، صدای اعتراض برخی مقامات کشوری را نیز بلند کرده است. مثل سردار حسین دهقان مشاور رهبر معظم انقلاب که اخیراً گلایه های خود را در قالب نامه ای خطاب به دکتر علی اکبر ولایتی مکتوب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ آنچه این روزها زمینه ساز افزایش نگرانی ها پیرامون سبک و نوع مدیریت دانشگاه آزاد شده است، به مواردی مثل تفاوت در میزان پرداختی برخی مدیران و اساتید و کارکنان، سوء مدیریت در ثبت و برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین در دوران شیوع ویروس کرونا، انتصاب و تزریق افرادی خارج از بدنه دانشگاه آزاد در سمت های مدیریتی، شائبه در نوع پذیرش اعضای هیأت علمی، افزایش بی رویه شهریه ها و… مرتبط است.

مجموعه عملکردهای انتقاد برانگیزی که زمینه ساز اعتراض فراوان دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد شده است و اخیراً نیز در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات جمع کثیری از آنها اقدام به برگزاری اعتراض حضوری کرده بودند.

حالا و در سایه همین مشکلات و کاستی ها، سردار حسین دهقان- مشاور رهبر انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و وزیر دفاع در دولت یازدهم طی نامه ای خطاب به دکتر علی اکبر ولایتی – رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد ضمن بر شمردن برخی اشکالات اساسی در دانشگاه از استمرار چنین رویه ای ابزار نگرانی کرده است.

در ادامه به متن نامه عیناً اشاره می شود:

 

جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی

ریاست محترم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم

بااحترام و عرض ارادت همیشگی نسبت به برادر گرانقدر والسابقون نظام اسلامی

مدت هاست که هم در فضای مجازی و هم طی گزارشات واصله متعدد موجی از نارضایتی ها در دانشگاه آزاد حاکم شده است که یقینا با کنار گذاشتن نفسانیات، عمل به قانون، دوری از منافع تشکیلاتی و البته عمل به منویات مقام معظم رهبری بشود این موج پر دغدغه حاکم بر روان دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد را در اوج شیوع بیماری منحوس کرونا که به نوبه خود موجی از اضطراب و دلهره را تولید کرده است با درایت حضرتعالی و مسئولیت پذیری ریاست محترم دانشگاه بر طرف نمود.

همانگونه که مستحضرید برخلاف تفکرات تکنوکرات ها و مدعیان لیبرال اسلامی، که معتقدند نیروی انسانی برای هر سازمان هزینه است و برخی ها باید زیر چرخ دنده توسعه و یا به تعبیری تصمیمات نابجای برخی از مسئولان له شوند، اما شما که اهل تحقیق در حوزه اسلام هستید بهتر میدانید بر مبنای آموزه های دینی و فقهی نیروی انسانی چه در قالب دانشجوی دهه هفتادی و چه اعضای هیئت علمی در سنین جوانی، بزرگسالی و میانسالی یک سرمایه عظیم برای جامعه محسوب میگردد.

اما ریلگذاری فعلی در دانشگاه آزاد در آینده ای نه چندان دور میتواند کیان این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را مورد خدشه قرار دهد.

بنده به عنوان جز کوچکی از خادمان به نظام و مردم برای کمک به بحران پیش آمده آمادگی لازم را جهت برطرف نمودن مشکلات موجود اعلام میدارم تا با حل آن بتوانید همچون گذشته دانشگاهی فارغ از دغدغه، هیاهو، اضطراب و نگرانی داشته باشیم.

چراکه آینده انقلاب و نظام مقدس اسلامی با دعای خیر کارکنان ، تلاش علمی اعضای هیئت علمی و شکوفائی جوانان دهه هفتادی به نقطه ایده ال رهبر معظم انقلاب خواهد رسید

باتشکر

حسین دهقان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد علی اکبر ولایتی علی اکبر ولایتی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بزرگترین همایش ملی «رویکرد‌های نوین مهندسی و علوم انسانی» در شهرستان ممسنی با محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی و همکاری شهرداری شهرستان ممسنی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در حاشیه این همایش به خبرنگار آنا گفت: به دلیل نگاه علمی نسبت به رفع مشکلات و انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد و توجه به ظرفیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه پژوهش واحد ممسنی متعهد شد که با رویکرد فناوری، علمی و کاربردی و با مشارکت شهرداری در حوزه پشتیبانی، همایش ملی با موضوعات محوری و اولویت‌دار در سطح ملی و به صورت خاص شهرستانی برگزار کند.

علی کریمی به اشاره به اصل ایجاد دانشگاه مسئله‌محور و تحول در ساختار نظام آموزشی براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی آماده تعامل برای انجام امور مشاوره‌ای و آموزشی برای حوزه مختلف شهرستان ممسنی در راستای رفع مشکلات است.

شهردار نورآباد ممسنی هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تفاهم‌نامه شهرداری با دانشگاه آزاد اسلامی که موضوع آن «تهیه طرح دفع و جذب آب‌های سطحی شهر نورآباد» بود، اظهار کرد: در مدت زمان مشخص و معین شده این قرارداد آماده شد و ارزیابی ما در این باره بسیار مثبت است.

باقر گودرزی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مسائل مختلف، تحقیق، تفحص و مسائل پیش رو جای تقدیر دارد، ادامه داد: شهرداری نورآباد برای به ثمر نشاندن طرح‌های در دست اقدام از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی استفاده خواهد کرد.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی محیط علمی و شاداب بسیار خوبی دارد و با داشتن مدیر جوان، تأثیرگذار و استادان مجرب و مؤثر در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف نظرات و پشنهادهای آنان سازنده خواهد بود.

شهردار نورآباد ممسنی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی استادان خوب و برجسته علمی در رشته‌های مختلف دارد و جایگاه بسیار خوبی در سطح شهرستان و استان فارس دارد و از این منظر خدمات بسیار خوبی هم به مردم این دیار ارائه کرده است.

گودرزی متذکر شد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با کمترین هزینه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها به امر تحصیل مشغولند و مدرک مورد نظر خود را اخذ می‌کنند.

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌های معتبر ملی در مسیر رشد و ترقی شهرستان ممسنی نقش بسزا و تأثیرگذاری ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • سردار فدوی خطاب به اسرائیل: التماس کردید حمله نکنیم، اما تصمیم حیدری گرفته شد
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • بازجویی‌هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد