Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه گروهی «جلوه گل» با نمایش آثار نگارگری و گل و مرغ چهار هنرمند برجسته خراسانی در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.

به گزارش قدس آنلاین، جواد براتی، مسئول مکتب هنر رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه «جلوه گل» در نگارخانه رضوان بیان کرد: در این نمایشگاه ۲۱ تابلو از آثار نگارگری و گل و مرغ استادان رضا مهدوی، علیرضا قزی، عطااله شاکری و احسان افشار با مضامین دینی و مذهبی و در ابعاد گوناگون در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بر اینکه آثار نمایشگاه «جلوه گل» با تکنیک‌های مختلف در ادوار گذشته خلق شده است، افزود: هنردوستان تا هفتم اسفند سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹ می‌توانند از این نمایشگاه واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، نگارخانه رضوان دیدن کنند.

در ادامه مسئول مکتب هنر رضوان گفت: همچنین سه نشست تخصصی با موضوعات «نگارگری و راه‌های نرفته»، «تصویرسازی مذهبی» و «خلاقیت در اجرای آثار گل و مرغ» به ترتیب با حضور احسان افشار، رضا مهدوی و عطااله شاکری در روزهای ۴ تا ۶ اسفند ۱۳۹۹ از ساعت ۱۷ در حاشیه برپایی این نمایشگاه در نگارخانه رضوان برگزار خواهد شد.

براتی با تأکید بر اینکه ظرفیت پذیرش مخاطبان حضوری در این نشست‌ها به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوران شیوع بیماری کرونا بسیار محدود است، اضافه کرد: عموم هنردوستان می‌توانند مباحث تخصصی این نشست‌ها را از طریق صفحه اینستاگرام مکتب هنر رضوان به نشانی rezvan_artschool@ به صورت پخش زنده(live) دنبال کنند.

وی با بیان اینکه نگارگری(نقاشی ایرانی) شامل سه زیرشاخه نگارگری، تذهیب و گل و مرغ می‌شود، گفت: بسیاری از آرایه‌های هنری زیبا و بی‌نظیر بکار رفته در گوشه و کنار حرم مطهر رضوی بویژه در کاشی‌کاری‌ها، ریشه در هنر نگارگری دارد.

مسئول مکتب هنر رضوان خاطرنشان کرد: مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت استادان توانمند و طراز اول مشهد و برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در مسیر آموزش، اشاعه و حمایت هر چه بیشتر از هنر نگارگری به منظور تحقق یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های خود فعالیت می‌کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نگارخانه رضوان گشایش نگارخانه رضوان مکتب هنر رضوان گل و مرغ جلوه گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران با حضور تولید کنندگان و فعالان این بخش از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، بوشهر، هرمزگان، کردستان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان در سالن‌های امیرکبیر و پروین اعتصامی گشایش یافت.

در این نمایشگاه شرکت‌هایی در قالب نمایندگی از کشور‌های چین، کره، تایوان و آلمان در زمینه انواع انواع ابزارآلات ساختمانی، دستی و برقی، دستگاه‌های جوش و برش، چسب‌های صنعتی ، ساختمانی و چوب، تیغ‌های برش حضور دارند.

 این نمایشگاه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برای بازدید علاقمندان دایر است.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت