Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:01:19 GMT

۶ کودک با روش نوین پیوند صاحب قلب جدید شدند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۳۶۲۱

۶ کودک با روش نوین پیوند صاحب قلب جدید شدند

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، پزشکان سازمان سلامت همگانی انگلیس (NHS) برای نخستین بار در جهان قلب‌هایی را در بدن چند کودک پیوند زدند که به وسیله یک ماشین نوین شروع به تپیدن کرده بود.

پزشکان بیمارستان‌های Gosh و RPH در این عملیات همکاری کردند که به نجات جان ۶ کودک ونوجوان در ۲۰۲۰ میلادی منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روش نوآورانه قلب پس از خروج از بدن اهدا کننده و تا زمانی که برای پیوند آماده شود، زنده و در حالت تپش نگهداری می‌شود.

به طور معمول قلب‌های اهدایی مربوط به افرادی با مرگ مغزی هستند که این عضو بدنشان هنوز می تپد به همین دلیل گستره امکان استفاده از قلب‌های پیوندی برای بیماران بسیار محدود است. اما با کمک روش جدید که به «اهدا بعد از توقف گردش خون» (DCD) معروف است، نه تنها می‌توان از قلب‌های بیشتری برای پیوند استفاده کرد، بلکه می‌توان آنها را به اماکن دورتری منتقل کرد و در نتیجه جراحان و پرستاران مدت زمان بیشتری در اختیار خواهد داشت.

این روش نوین نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام شد و تا این اواخر فقط برای بزرگسالان قابل اجرا بود. اما با همکاری میان دو بیمارستان و بخش «خون و پیوند» سازمان سلامت همگانی انگلیس، این روش برای نخستین بار روی کودکان انجام شد.

نخستین بیمار دریافت کننده قلب اهدایی با این روش یک دختر ۱۵ ساله بود.

کد خبر 5152813 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: نارسایی قلبی تحقیقات علمی کودکان انگلیس پیوند قلب ایرانسل ویروس کرونا همراه اول تحقیقات علمی نوآوری موبایل فناوری فضایی فیس بوک تبیان حاکمیت سایبری مریخ هکرها گوگل اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران صاحب بلندترین سکو بانجی‌ جامپینگ دنیا

 بلندترین سکوی بانجی‌جامپینگ دنیا در تهران افتتاح می‌شود. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ مراسم افتتاحیه بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا با ارتفاع ۲۸۰ متر، فردا در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

پیش از این بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در برج ماکائو با ارتفاع ۲۳۳ متر بود.

دیگر خبرها

  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • تهران صاحب بلندترین سکو بانجی‌ جامپینگ دنیا
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد