Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر در واکنش به چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از رویکرد سیاسی به مسائل حقوق بشری، گفت: «تا زمانی که به همت ملت‌های آزاده، پای دولت‌های سلطه‌گر از گلوی حقوق بشر برداشته نشود، این نشست‌ها لبخند را بر لب بشریت نمی‌نشاند.»

به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به آغاز چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «امروز «جشنواره شورای حقوق بشر» در ژنو آغاز می‌شود، اما زنان و کودکان بی‌پناه یمنی و فلسطینی امیدی به پایان "سوگواره حقوق بشری‌شان"، ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با انتقاد از رویکرد سیاسی به مسائل حقوق بشری افزود: « تا زمانی که به همت ملت‌های آزاده، پای دولت‌های سلطه‌گر از گلوی حقوق بشر برداشته نشود، این نشست‌ها لبخند را بر لب بشریت نمی‌نشاند.»

چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر از امروز 22 فوریه تا 23 مارس (4 اسفند تا 3 فروردین)، برگزار می شود و به موضوعاتی چون حقوق کودک، حق بهداشت در شرایط اضطراری، دسترسی عادلانه به واکسن، مبارزه با تبعیض نژادی، حق دسترسی به غذا، حق برخورداری از محیط زیست، حق داشتن مسکن مناسب و تقویت حقوق معلولین خواهد پرداخت.

این دوره به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید 19، به صورت آنلاین و در قالب ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

در این نشست «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد، «میشل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روسای جمهور، نخست وزیران، وزرای امور خارجه و نمایندگان عالی رتبه 150 کشور جهان شرکت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضاییه شورای حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تأکید بر اجرای صحیح، سالم و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات، افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تأثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم، گفت: در صداوسیمای مرکز لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به‌منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به‌منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌دیده‌شده است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

کد خبر 6088234

دیگر خبرها

  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج