Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@01:32:53 GMT

سایه امن بهداشت بر سر شهروندان ایذه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۳۸۸۳

سایه امن بهداشت بر سر شهروندان ایذه

ایمان نوروزی رئیس مرکز بهداشت ایذه در تشریح عملکرد ۲ ماه اخیر مرکز بهداشت شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم جلوگیری از گسترش بیش از پیش آن، برقراری نظم مقررات ادارای، کنترل ورود و خروج و نصب و راه اندازی تایمکس برای همه مراکز شهری و روستایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او انجام بازدید‌های فنی تیمی با حضور همه مسئولان واحد‌های مرکز بهداشت از مراکز شهری روستایی و خانه‌های بهداشت و تشکیل جلسه در همان محل بازدید شده و ارائه راهکار برای حل مشکلات و آموزش به پرسنل را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: پیگیری مشکل حفاظت فردی پرسنل مرکز بهداشت که یک بحران بود، انجام و رفع شد.

نوروزی پیگیری و تجهیز همه مراکز به مواد و وسایل ضدعفونی کننده، رفع مشکل گرمایشی همه مراکز شهری روستایی و خانه‌های بهداشت با عنایت خیرین و معاونت بهداشتی خوزستان، پیگیری و رفع مشکلات مربوط به انفورماتیک، سخت افزار‌ها مراکز شهری روستایی و خانه‌های بهداشت که به مدت چندین ماه قطع بود و مشکلات سنگین فنی بر سیستم وارد کرده بود، پیگیری و تهیه لیست از وضعیت مصرفی آب، برق، گاز و تلفن مراکز بهداشتی شهری روستایی و انجام مداخلات لازم جهت کاهش مصرف و جلوگیری از اسراف را از دیگر اقدامات برشمرد.

این مقام مسئول به بازدید ضربتی از همه مراکز و تهیه لیست تجهیزات غیر قابل نیاز و استفاده آن‌ها در مکان‌های مورد نیاز و جلوگیری از خرید وسایل اضافی اشاره کرد و بیان داشت: انجام مداخلات لازم جهت جلوگیری از چاپ و تکثیر فرم‌ها که هزینه سنگین بر دوش مرکز بهداشت بر جا گذاشت و استفاده از وسایل الکترونیکی، رفع مشکل برق خانه‌های بهداشت فالح، چال ابزا نیز در مدت ۲ ماه اخیر انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس مرکز بهداشت ایذه تصریح کرد: در مدت مذکور بازدید ضربتی از همه مراکز شهری روستایی و رفع نقص عیب وسایل و تجهیزات و کالیبره کردن وسایل و مجهز کردن به فشارسنج، قدسنج، ساماندهی و نظم به وضعیت دارویی مرکز بهداشت، کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، ورود و خروج دارو‌ها، تنظیم اسناد دارویی، تکمیل دارو برای ترالی اورژانس در مراکز شهری و روستایی و ورود و نظارت بر وضعیت واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش و رفع همه موارد تاخیری و ثبت در سامانه سیب انجام شده است.

نوروزی ادامه داد: افزایش ارتقای بیماریابی سل، راه اندازی مرکز مامو گرافی سرطان سینه، انجام غربالگری و تشخیص، افزایش چشمگیر شاخص‌های مراقبت دیابت، فشار خون توسط پزشک، مراقبین سلامت و بهورزان، افزایش چشمگیر درصد شاخص خطر سنجی جهت شناسایی بیماران فشار خون و جلوگیری از سکته‌های قلبی و عروقی و پیگیری و انجام مداخلات لازم در خصوص انجام رپید تست کرونا و رهگیری تماس با بیماران کرونایی و شناسایی دقیق موارد مثبت نیز انجام شده است.

او گفت: پیگیری و رفع نقص ژنراتور اتوماتیک زنجیره سرد، برآورد، خرید و توزیع مکمل‌های کودکان و دارو‌های ماما، انجام غربالگری تمامی ماداران باردار از نظر وجود خطر بیماری کرونا و انجام مراقبت‌های لازم از آنان، برگزاری کمیته‌های پیشگیری از مرگ زودرس، نوزادان و انجام مداخلات لازم و پیگیری و خرید لوازم مصرفی دندان پزشکی و فعال نمودن مراکز و ارائه خدمات به صورت دولتی از دیگر اقدامات طی مدت مذکور محسوب می‌شوند.

به گفته ایمان نوروزی، پیگیری و تحویل یک دستگاه خودرو کامیونت سیار جهت ارائه خدمات دندان پزشکی به مناطق محروم، برنامه ریزی و انجام مداخلات لازم بر مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و معدوم سازی ۱۵ تن اجناس تاریخ گذشته، فعال کردن مرکز مشاوره تغذیه، پیگیری و رفع مشکل داروخانه سوسن، پیگیری و رفع مشکل مربوط به ملزومات مصرفی آزمایشگاه و تشدید نظارت بر انبار دارو، نظم دهی و مبادله ۲۵ هزار سرنگ با تاریخ انقضای نزدیک با دارو‌های تاریخ انقضای بلند مدت نیز انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، او اظهار کرد: برقراری گشت‌های مشترک با ادارت شهرستان و نظارت بر بازار و مراکز تهیه و توزیع و تعامل بالا و استفاده از تجربیات، پیگیری و انجام مداخلات لازم و شناسایی بیمار‌های زمینه‌ای به صورت ضربتی و ارجاع به متخصص، پیگیری و رفع مشکل نرم افزاری‌های داروخانه و پذیرش با عنایت معاونت بهداشتی دانشگاه که بار سنگین مالی بر دوش مرکز بهداشت بر جای گذاشته بود، بازدید ضربتی از واحد‌های دندانپزشکی و انجام تعمیرات و کالیبره کردن وسایل و افزایش ۴۰ درصدی درآمد‌های مرکز بهداشت در ۲ ماه اخیر صورت گرفت.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خدمات درمانی بهداشت و درمان انجام مداخلات لازم مراکز شهری روستایی پیگیری و رفع مشکل خانه های بهداشت مرکز بهداشت همه مراکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، هوشیار دست‌باز پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رسالت و وظایف اصلی حوزه بازرسی و حسابرسی شهرداری، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و ارائه راه‌کارها و تدابیر به منظور کاهش شکایات مردم کارکنان، کاهش تخلفات و حسن اجرای وظایف محوله در سطح این نهاد از وظایف اصلی این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: احصای نقاط قوت و ضعف فعالیت‌ها، رسیدگی، پیگیری و پاسخگویی به شکایات و درخواست‌های شهروندان و پرسنل، رسیدگی به امور حسابرسی داخلی شهرداری و سازمان‌های تابعه، برنامه ریزی و پیگیری امور مجامع و شوراهای سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری و تهیه گزارشات تحلیلی در مورد رفع نارسایی‌ها و عملکرد آنها و …از دیگر وظایف اصلی حوزه بازرسی و حسابرسی شهرداری سنندج است.

سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج تصریح کرد: تقویت راه‌های ارتباطی شهروندان با شهرداری و اعمال نظر آنان در رفع مشکلات شهری از سیاست‌های اصلی این دوره مدیریت شهری است از این رو تمام توان خود را در راستای تحقق این مهم به کار خواهیم بست.

دستباز با تاکید براینکه قانون‌مداری و اخلاق‌مداری دو رویکرد مهم در ارائه خدمت به مردم است، اذعان کرد: تسهیل‌گری در امور، ارتقای بهره‌وری، حفظ ارزش‌های اخلاقی و تقویت مدیریت و افزایش اعتماد عمومی به‌عنوان سرمایه اجتماعی و تسهیل در خدمات‌رسانی به شهروندان و کسب رضایت مهم‌ترین اولویت در حوزه بازرسی شهرداری است.

وی با بیان اینکه سامانه سامد از خدمات ارزشمند واحد بازرسی است که شکایت مردم از طریق این سیستم ثبت و ضبط می‌شود، گفت: سامد در حقیقت سامانه ارتباط ملت و دولت است که هدف آن پیگیری و رفع مشکلات مردم بوده از این رو تقویت این سامانه ضروری است.

سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج افزود: مردم در پیگیری مشکلات نباید سردرگم باشند سامانه ۱۳۷ بهترین کانال برای ارتباطات مردم با مجموعه شهرداری و پاسخگویی به مطالبات و شکایات آنهاست.
وی از شهروندان خواست مشکلات و مطالباتی که دارند را از طریق سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند، افزود: تمام درخواست‌های مردمی توسط کاربران ثبت و در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری در نهایت نتیجه حاصله نیز به شهروند اطلاع داده می‌شود.

سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج تصریح کرد: اگر موضوع مطرح شده مربوط به دستگاه‌های دیگر باشد نیز راهنمایی‌های لازم به شهروندان انجام خواهد شد تا در فرایند کار دچار سردرگمی نشوند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این سامانه برای شهروندان شناخته شده و در طول سال تماس‌های مکرری با آن گرفته می‌شود، گفت: سال گذشته بیش از یک‌هزار و۵۰۰ تماس تلفنی شهروندان سنندجی در سامانه ۱۳۷ شهرداری سنندج به ثبت رسیده است.

سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این تماس‌های بیشتر در زمینه انتقاد و شکایت، آسفالت، درب منهول، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و سد معبر وانت‌های میوه‌فروشی و…بوده است.

دستباز با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۸۰ مورد مکاتبه شهروندان مربوط به سفر ریاست جمهوری به معاونین، مناطق و سازمان‌های شهرداری از طریق سامانه سامد ارجاع داده شده است، گفت: بیشترین موضوعات و درخواست‌ها استخدام و تبدیل وضعیت همکاران، آسفالت و پروانه زمین‌های قولنامه‌ای، درخواست واگذاری تاکسی و برقراری بیمه رانندگان، استخدام و تبدیل وضعیت در شهرداری بوده است.

به گفته وی، دریافت شکایات حضوری و مکتوب ارباب رجوع و کارکنان، بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی، جمع‌بندی شکایت در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات، پیگیری از نتایج گزارش‌های تهیه شده و …به صورت ویژه دنبال می‌شود.

سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج افزایش اعتماد شهروندان را از اولویت‌های مهم مدیریت شهری دانست، گفت: بدون شک بخش خدماتی شهرداری به ویژه پل ارتباطی سامانه ۱۳۷ نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته از این رو به شدت دنبال تقویت هرچه بیشتر آن هستیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از اعتماد شهروندان به این سامانه که آن را محلی برای ارجاع و بیان درخواست‌ها، رفع مشکلات و حتی شکایات می‌دانند، افزود: افزایش مشارکت شهروندان در بازخورد سنجی به جهت خدمات‌رسانی مطلوب‌تر و دقیق‌تر از اهداف اداره بازرسی شهرداری سنندج در سال جاری است و در همین راستا از این پس به صورت ۳ ماهه گزارش عملکرد اداره بازرسی به ویژه در زمینه اقدامات انجام گرفته در حوزه پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات مطرح شده آنان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 6098082

دیگر خبرها

  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می شود
  • گاز شهری قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست