Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-ایالات متحده روز یکشنبه رقمی غیرقابل تصور را رقم زد: نزدیک به 500 هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آسوشیتدپرس، با گذشت بیش از یکسال از آغاز همه گیری بیماری کرونا در سرتاسر جهان شمار قربانیان این بیماری جدید ویروسی در ایالات متحده به رقم 498 هزار نفر رسید که تقریباً معادل جمعیت شهر کانزاس در ایالت میزوری این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رقم که از سوی دانشگاه جان هاپکینز ارائه شد، از رقم کل قربانیان بیماری‌های مزمن تنفسی، سکته، آلزایمر، آنفولانزا و ذات الریه در آمریکا طی سال 2019 نیز فراتر رفت.
«آنتونی فائوچی» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در برنامه‌ای در شبکه سی ان ان گفت که «ظرف 102 سال گذشته و از زمان شیوع آنفولانزا در سال 1918 ما شاهد چنین چیزی نبوده‌ایم».
گفتنی است که شمار قربانیان کرونا در آمریکا در 19 ژانویه 2021 و یک روز پیش از پایان ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» به رقم 400 هزار تن رسیده بود

شمار مبتلایان به کرونا در عربستان از 375 هزار نفر عبور کرد
آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کرونا در عربستان سعودی به 375 هزار و 6 نفر رسیده است.
به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلاء به کرونا در این کشور اشاره کرد و از افزایش شمار مبتلایان به ویروس مذکور خبر داد.
وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 315 مورد جدید ابتلاء به کرونا در کشور شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به 375 هزار و 6 نفر افزایش یافت.
طبق اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ همچنین 4 نفر دیگر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که شمار فوتی‌های ناشی از کرونا به 6 هزار و 461 نفر رسید.
وزارت بهداشت سعودی به وخیم بودن حال 2 هزار و 948 کرونایی در این کشور هم اشاره کرد

بایدن مراسم سکوت برگزار می کند
بنا به اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا عصر امروز در اقدامی به منظور گرامیداشت یاد آمریکایی‌هایی که جان خود را در اثر همه گیری کرونا از دست داده اند، یک دقیقه سکوت اعلام می‌کند.
در بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید آمده عصر روز دوشنبه جو بایدن سخنرانی را در خصوص همه گیری کرونا در آمریکا برگزار خواهد کرد. معاون رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا در این مراسم رئیس جمهور را همراهی خواهند کرد. در ادامه بیانیه کاخ سفید تاکید می‌شود سپس رئیس جمهور، بانوی اول و معاون رئیس جمهور لحظه‌ای سکوت و مراسم روشنایی شمع را در غروب آفتاب در رواق جنوبی کاخ سفید برگزار می‌کنند.
بر اساس آمارهای سایت ورلد او میترز، تاکنون بیش از 511 هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. بنا به داده‌های منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز، تا عصر روز یکشنبه مرگ بیش از 498 هزار آمریکایی براثر بیماری کرونا تایید شد. آمریکا در سطح جهانی هم رکوردار بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر است و با اختلاف به یکه تازی خود ادامه می‌دهد.
بایدن پیش از رسیدن به کاخ سفید متعهد شده بود در 100 روز اول ریاست جمهور خود دست کم 100 میلیون آمریکایی را در برابر کرونا واکسینه کند.

مقام آمریکایی: همه‌گیری کرونا شرایط وحشتناکی ایجاد کرده است
مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت که همه‌گیری ویروس کرونا شرایط وحشتناکی را در این کشور ایجاد کرده است.
 «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا یکشنبه در سخنانی بار دیگر درباره اوضاع وخیم همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.
وی گفت: «این یک رویداد تاریخی است و هیچ چیزی شبیه آن در 102 سال پیش و از زمان همه‌گیری آنفولانزا در سال 1918 وجود نداشته است.»
فائوچی اضافه کرد: «واقعا شرایط وحشتناکی است که ما در آن قرار گرفته و همچنان در آن هستیم و به همین دلیل است که بر ادامه اقدامات بهداشت عمومی اصرار داریم چون نمی‌خواهیم شرایط وخیم‌تر از قبل شود.»
شمار کل مبتلایان به ویروس «کووید19» در ایالات متحده، علی‌رغم واکسیناسیون گسترده و طرح‌های دولت جدید این کشور برای مهار این همه‌گیری، همچنان در حال افزایش است.
بیماران آمریکایی حدود 26 درصد آمار کل مبتلایان جهانی به این ویروس را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر 17,198 بیمار در آمریکا در وضعیت وخیم به سر می‌برند.
این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.
از سوی دیگر، بیمارستان‌های کالیفرنیای آمریکا در حالی با کمبود تجهیزات و خدمه مواجه است که تعطیلات کریسمس موج جدیدی از بیماران را به سمت این مراکز روانه کرده است.

روسیه: به سوریه واکسن کرونا ارسال می‌کنیم
سخنگوی کاخ کرملین روسیه گفت که این کشور در زمینه ارسال واکسن مقابله با ویروس کرونا به سوریه کمک می‌کند.
 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین یکشنبه در سخنانی از موضع ثابت کشورش در حمایت از سوریه در بخش‌های مختلف خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در سخنانی تاکید کرد که مسکو در تمامی زمینه‌ها به خصوص در زمینه ارسال واکسن برای مقابله با ویروس کرونا از سوریه حمایت خواهد کرد.
وی که در پاسخ به گزارش رسانه‌ها درباره احتمال ارسال واکسن اسپوتنیک روسی به سوریه صحبت می‌کرد، گفت که روسیه همواره به سوریه کمک کرده و به این کمک‌ها ادامه خواهد داد.

7676 ابتلای جدید به کرونا در آلمان در 24 ساعت
جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 7676 مور جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 145 مرگ کرونایی دیگر در این مدت خبر داد.

روند تند واکسیناسیون در انگلیس
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم اعلام کرده که تا پایان جولای به همه بزرگسالان در کشورش واکسن ضد کرونا تزریق خواهد شد و این به حمایت از افرادی که بیش از همه در معرض خطر قرار دارند کمک کرده و امکان لغو محدودیت ها را فراهم می کند. تا به حال در انگلیس بیش از 17 میلیون نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که حدود یک سوم بزرگسالان را شامل می شود.

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از لندن
انگلیس می خواهد دوزهای واکسن اضافی خود را البته بعد از واکسیناسیون همه شهروندان به کشورهای فقیرتر بدهد. سازمان بهداشت جهانی این مسئله را مورد انتقاد قرار داده و از انگلیس خواسته که نسبت مشخصی از واکسن های در اختیار خود را به کشورهای فقیرتر ارائه دهد.
نخست وزیر انگلیس در عین حال گفته است که راه خروج از محدودیت ها با وجود روند سریع واکسیناسیون باید با احتیاط و به صورت مرحله مرحله انجام شود. روز دوشنبه جانسون می خواهد طرح های خود برای اولین کاهش محدودیت ها را اعلام کند. بازگرداندن کودکان به مدارس از اولویت های دولت انگلیس در لغو کاهش محدودیت ها است.

تمدید کنترل‌های مرزی در دستور کار دولت آلمان
دولت آلمان هم می خواهد درباره بالا بردن سطح هشدارها برای منطقه مرزی با فرانسه مشاوره کند. به نوشته رسانه های آلمانی دولت آلمان روز دوشنبه درباره بالا بردن سطح هشدار منطقه مرزی با فرانسه در زارلند و تمدید کنترل های مرزی با جمهوری چک و تیرول اتریش مشاوره می کند.
به نوشته رسانه های آلمانی این احتمال وجود دارد که فرانسه که تا به حال به عنوان منطقه خطر کرونا اعتبار داشت حالا به عنوان منطقه با شیوع زیاد و یا منطقه ویروس های جهش یافته از طرف دولت آلمان طبقه بندی شود. وزارت کشور آلمان هم تمدید کنترل های مرزی با جمهوری چک و تیرول اتریش تا سوم ماه مارس را در برنامه دارد.

16 هزار نفر در مرزهای آلمان بازگردانده شدند
در کنترل های مرزی آلمان با چک و تیرول اتریش در هفته جاری تقریبا 16 هزار نفر به کشورهای خود بازگردانده شدند. به گزارش نشریه بیلد آلمان در فاصله زمانی بین 14 فوریه  در مجموع 104178 نفر در سفرها به آلمان کنترل شده‌اند و حدود 16 هزار نفر هم برگردانده شده‌اند.

اولین موارد آلودگی به ویروس جهش یافته برزیلی در سوئد
نوع جهش یافته ویروس برزیلی هم برای اولین بار در سوئد کشف شده است. به گفته مقامات بهداشتی چهار نفر از شهروندان این کشور بعد از تست کرونا آلودگی با این ویروس جهش یافته در آن ها محرز شده است.

تشدید محدودیت‌های منطقه‌ای در دستور کار دولت فرانسه
وزیر بهداشت فرانسه هم به دلیل شیوع کرونا در جنوب شرقی این کشور برخی اقدامات و محدودیت های منطقه‌ای خاص برای مهار کرونا در این مناطق را درخواست کرده است.

مرحله واقعا سخت بحران کرونا در آلمان
وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرد: شاید همه ما به واکسیناسیون سومی هم علیه کرونا نیاز داشته باشیم. ما هنوز اصلا نمی دانیم که آیا بعد از 12 یا 24 ماه یک بار دیگر به واکسن نیاز داریم.
وی همچنین از یک مرحله واقعا سخت بحران کرونا سخن گفته و از خستگی شهروندان بعد از دوازده ماه کرونایی خبر داد.
"کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان هم اتحادیه اروپا را به دلیل روند کند در طرح واکسیناسیون شدیدا مورد انتقاد قرار داده و این طور ابراز عقیده کرد که آلمان در آستانه موج سوم کرونا قرار دارد.

موج سوم کرونا در آلمان
وی با کلماتی آشکار از توسعه ناکافی و دیررس ظرفیت واکسن ها از طریق اتحادیه اروپا انتقاد کرده و در پیامی توئیتری اعلام کرد که این به عنوان بزرگترین خطا در روند مبارزه با کرونا در تاریخ وارد خواهد شد.
این سیاستمدار بلند پایه آلمانی تاکید کرد: من اطمینان دارم که آمارها نشان دهنده این است که ما در آغاز موج سوم کرونا قرار داریم و این موج در کشور آغاز شده است.
وی از شیوع انواع ویروس های جهش یافته در آلمان خبر داد.

اعتراضات شهروندان آلمانی ضد محدودیت‌ها
صدها هزار نفر در شهرهای مختلف آلمان علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. به گفته پلیس این اعتراضات در برلین، هامبورگ و درسدن به صورت صلح آمیز برگزار شد.
در آلمان شواهدی بر تشدید مجدد بحران کرونا دیده می شود. انستیتو رابرت کخ آلمان روز شنبه از ابتلای 9164 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 810 مورد بیشتر از شنبه هفته گذشته بوده است.

ترس لوکزامبورگ درباره فروپاشی سیستم درمان
وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم درباره بستن مرزها برای مهار کرونا هشدار داده است. وی به دلیل نگرانی درباره فروپاشی سیستم بهداشت و سلامت در لوکزامبورگ به دولت آلمان درباره بستن مرزها در منطقه شنگن هشدار داده است.
وی تاکید کرد که حدود 60 درصد شاغلان در بیمارستان های این کشور و خانه های سالمندان و دیگر مراکز مراقبت با عبور از مرزها به محل کار خود می روند و اگر این شاغلان دیگر نتوانند از مرزها عبور کنند سیستم بهداشت لوکزامبورگ دچار فروپاشی خواهد شد.
بر اساس اطلاعات وزارت خارجه لوکزامبورگ هر روز تقریبا 50 هزار نفر از آلمان برای کار به این کشور همسایه کوچک می آیند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورها
بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی در عرض 24 ساعت در انگلیس 10406 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و 445 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند. به این ترتیب مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به 4105675 نفر رسیده و 120365 نفر هم تا به حال در اثر این بیماری جان داده‌اند.
در فرانسه هم در 24 ساعت 22371 نفر به کرونا مبتلا شده و 183 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان داده‌اند. از ابتدای شیوع این بیماری تا به حال هم حدود 3583135 نفر در فرانسه به این بیماری مبتلا شده و 84147 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 14931 نفر به کرونا مبتلا شده و 251 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند. به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در این کشور به 2795796 نفر رسیده و 95486 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2388417 نفر به کرونا مبتلا شده و 68343 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جان باختن 77 نفر دیگر در ترکیه
وزیر بهداشت ترکیه نوشت: طی 24 ساعت گذشته از 101 هزار و 105 نفر تست کرونا گرفته شده است که از بین آنها 6 هزار و 546 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌‌‌اند.
 فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه درخصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته از 101 هزار و 105 نفر تست کرونا گرفته شده است که از بین آنها 6 هزار و 546 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌‌ و 77 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: به این ترتیب در مجموع از 32 میلیون و 318 هزار و 182 نفر تست گرفته شده است که 2 میلیون و 638 هزار و 422 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند؛ همچنین 28 هزار و 60 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. تعداد مبتلایان بدحال نیز 1 هزار و 185 نفر است.
تاکنون و در سی و هشتمین روز واکسیناسیون عمومی در ترکیه نیز، 5 میلیون و 532 هزار نفر واکسینه شده اند. همچنین از روز گذشته یک میلیون نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند.




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران اروپا مبتلایان به کرونا کرونا مبتلا شده شمار مبتلایان دست داده اند کنترل های مرزی عرض 24 ساعت وزارت بهداشت جان داده اند ویروس کرونا رئیس جمهور محدودیت ها دولت آلمان جان خود جهش یافته بیماری ها تا به حال کاخ سفید هزار نفر آلمان هم همه گیری بر اساس شده اند بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود

آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی