Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، «عدنان درجال» بازیکن و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال عراق و وزیر فعلی ورزش این کشور جلسه‌ای را با شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کرد.

عدنان درباره این جلسه گفت: با شیخ سلمان ملاقات کردیم. بحث پیرامون مهمترین برنامه‌های آینده کنفدراسیون آسیا بود. از شیخ سلمان برای استقبال گرم و موضعگیری‌های برجسته در حمایت از روند فوتبال عراق تشکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ سلمان هم از جایگاه برتر ورزش عراق در صحنه آسیا و دستاوردهای عراق در زمینه پیشرفت زیرساخت‌های ورزشی تمجید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این جلسه در حالی برگزار شده است که در روزهای گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد مسابقات مرحله دوم انتخابی جام جهانی و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به صورت متمرکز در خردادماه برگزار خواهد شد.

کشورهای داوطلب می‌توانند درخواست خود را برای میزبانی در هر گروه، به AFC ارسال کنند. قرار است نتیجه نهایی روز ۲۵ اسفند مشخص شود.

ایران در این مرحله با کشورهای عراق، هنگ کنگ، بحرین و کامبوج همگروه است و از همین حالا نگرانی‌هایی مبنی بر از دست دادن میزبانی بازی‌های برگشت شدت گرفته است.

از یک سو گفته می‌شود بحرین به واسطه رئیس بحرینی کنفدراسیون آسیا شانس بالایی برای گرفتن میزبانی دارد و حالا هم که عراقی‌ها با وزیر ورزشِ فوتبال دوست خود به ملاقات شیخ سلمان رفته‌اند.

دیپلماسی ورزشی عراق در حالی که فدراسیون این کشور بدون رئیس بوده و با هیات عادی سازی اداره می‌شود، برای گرفتن میزبانی حساس‌ترین بازی‌ها آغاز شده است.

فدراسیون فوتبال ایران بعد از جلسه چند روز پیش خود با کنفدراسیون آسیا اعلام کرد به صورت شفاهی درخواست میزبانی گروه سوم به صورت متمرکز را داده است اما به نظر می‌رسد برای گرفتن این میزبانی، به اقداماتی فراتر از درخواست شفاهی و کتبی نیاز است.

تیم ملی ایران بعد از باخت به عراق و بحرین در بازی رفت، وضعیت خوبی در گروه سوم ندارد و با ۶ امتیاز در رده سوم است. این یعنی خطر عدم صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و حتی خطر از دست رفتن حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا تیم کشورمان را تهدید می‌کند.

کسب پیروزی در هر چهار بازی برگشت (که طبق برنامه عادی ایران باید در سه مسابقه میزبان باشد) برای تیم ملی کشورمان حیاتی است و انتظار می‌رود دستگاه ورزش و متولیان فدراسیون فوتبال اقدامات دیگری را هم در دستور کار قرار بدهند تا بتوانند میزبانی بازی‌های برگشت را بگیرند.

کد خبر 5153195 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال عراق فدراسیون فوتبال عراق شیخ سلمان تیم فوتبال پرسپولیس تکواندو تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران مهدی طارمی لیگ برتر تکواندو تیم فوتبال پورتو هندبال فدراسیون تکواندو ایران علیرضا بیرانوند تیم ملی فوتبال ایران تیم گل گهر سیرجان والیبال یوونتوس انتخابی جام شیخ سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس