Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی قائمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال، هفته سلامت مردان در شرایطی برگزار می شود که باهمه گیری بیماری کووید۱۹ مواجهیم  و شواهد ملی و بین المللی حاکی از آن است که در همه گیری کووید‏- ۱۹ خطر مستقیم بیشتری، سلامتی و حیات مردان را تهدید می کند که این پدیده آسیب‌های جدی به سلامت و اقتصاد خانواده و جامعه وارد می‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کل جهان، میزان ابتلا و مرگ و میر مردان از بیماری کووید‏- ۱۹ بنا به دلایل بیولوژیکی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نسبت به زنان بالاتر است لذا توجه به این موضوع اهمیت بالایی دارد.

رییس مرکز بهداشت کاشمر گفت:در چنین شرایطی، اطلاع رسانی و تلاش برای افزایش آگاهی مردان در خصوص سلامتی به طور کلی و بیماری کووید‏- ۱۹ به شکل اختصاصی ، مبتنی بر ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی منطقه و تشویق مردان به مشارکت در توسعه برنامه‌های بهداشتی پایه و ترغیب آنان به رعایت شیوه زندگی سالم و انجام مراقبتهای به موقع در بیماری‌های زمینه ای، می تواند به عنوان یک راهکار، برای عبور از این بحران باشد و این هفته فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه و سازمانها و ادارات  در خصوص اهمیت دادن به  سلامت مردان در خانواده و جامعه است.

قائمی افزود: در کاشمر هم در رابطه با مردان خدمات مختلف شامل تن سنجی، ارزیابی الگوی تغذیه‌ای، فعالیت بدنی و ارزیابی روان شناختی و همچنین غربالگری از نظر بیماری کووید-۱۹  با اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفته  است که در این شهرستان شاهد رشد شاخص‌های مرتبط بوده‌ایم.

وی از سرطان پروستات به عنوان شایع‌ترین سرطان در بین مردان نام برد و اضافه کرد: بسیاری از بیماری های مردان، مانند بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان ، فشارخون بالا، دیابت و اختلالات روانی با رعایت نکات ساده‌ای قابل پیشگیری است و مردان می‌بایست قبل از آنکه دچار بیماری و عوارض آن شوند، به سلامت خود اهمیت دهند.

رییس مرکز بهداشت کاشمر گفت: یکی از اقدامات اساسی نظام سلامت در سالهای اخیر، به کارگیری مراقبت‌های بهداشتی اولیه بوده که منجر به پیشرفتهای چشمگیری در سطح کلی سلامت مردم شده است اما همچنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سیاستگزاران، برقراری عدالت در سلامت و دسترسی به خدمات سلامتی است لذا با اجرای طرح تحول سلامت، خدمات سلامت در گروهای سنی مختلف جوانان یعنی گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، میانسالان یعنی گروه سنی ۳۰ تا ۵۹ سال و سالمندان یعنی گروه سنی ۶۰ سال و بیشتر افزایش یافته است و مردان و تمامی افراد جامعه می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت از خدمات سلامت در نظر گرفته شده برای آنان با توجه به نیازهای دوره سنی که در آن قرار دارند بهره مند شوند.

به منظور حساس سازی کل جامعه اعم از زنان، مردان، مدیران و سیاستگزاران در خصوص مهمترین اولویت های سلامت مردان، هفته اول اسفند ماه با عنوان هفته ملی سلامت مردان ایرانی نام گذاری شده است.

کاشمر با ۱۴۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها سلامت کاشمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دیابت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت کاشمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سلامت کاشمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دیابت اخبار کنکور بیماری کووید سلامت مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید

مدیرکل انتقال خون قم روز دوشنبه گفت: به همت و تلاش مسئولان با مستقر شدن دستگاه Alinity i در سازمان انتقال خون استان قم، آزمایش‌های غربالگری برای بیماری‌های HIV، هپاتیت B، هپاتیت C و سیفلیس به روش کمی لومینسانس و با کمترین زمان انجام می‌شود.

مهدی پهلوانی افزود: نمونه خون‌های اهدایی پس از انجام آزمایش و مشخص شدن نتایج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او گفت: دستگاه Alinity i از شرکت Abbott یک سیستم تشخیص پزشکی پیشرفته است که برای استفاده در آزمایشگاه‌های بالینی طراحی شده است.

مدیرکل انتقال خون قم اضافه کرد: این دستگاه بخشی از خانواده وسیع‌تری از سیستم‌های آزمایشگاهی Alinity است و برای افزایش بهره‌وری، ساده‌سازی فرآیند‌ها و بهبود کیفیت نتایج آزمایش‌های پزشکی طراحی شده است.

به گفته پهلوانی، دستگاه Alinity i به خصوص برای آزمایشات ایمونولوژی (سنجش و تجزیه و تحلیل سیستم ایمنی) به کار می‌رود.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به هزینه ۷۰ میلیارد ریالی خرید این دستگاه، گفت: از ویژگی‌های بارز این دستگاه می‌توان به سرعت بالا، دقت عالی و قابلیت ادغام با سایر سیستم‌های آزمایشگاهی اشاره کرد؛ این دستگاه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، قادر به انجام طیف وسیعی از آزمایش‌های ایمونولوژیکی است.

پهلوانی مزایای استفاده از دستگاه Alinity i را، کارایی بالا، دقت عالی، انعطاف‌پذیری، ساده‌سازی فرآیند‌ها و کاهش نیاز به فضای فیزیکی برشمرد.

مهدی متقیان سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل پدافند غیرعامل قم در پایان مراسم، به مناسبت روز ملی خلیج فارس خون خود را اهدا کرد.

دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون، نیز سوم اردیبهشت‌ماه جاری با حضور حسن نادری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم در اداره کل انتقال خون این استان به بهره‌برداری رسیده بود.

با استفاده از دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون، جدا از گروه‌بندی اصلی خون، تمام گروه‌های فرعی خون نیز به‌صورت هوشمند و تمام الکترونیک تعیین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • رضا شیخی درگذشت
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید