Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدوی راد گفت: اخیرا در حوزه مطالعات دینی و علمی شیوه اشتباهی به راه افتاده است که گویی مستند کردن لازم نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد» عصر دیروز یک شنبه سوم اسفند در نشست معرفی و بررسی کتاب رضانام تا رضاخان نوشته هدایت الله بهبودی که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: در مورد مقطعی که آقای بهبودی کتاب رضا نان تا رضا خان را نوشتند، مطالعاتی نداشتم و فقط از آن استفاده کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در موقعیتی که در تنگنای وقت بودم به خاطر علاقه به آقای بهبودی کتاب رضانام تا رضاخان را خواندم. این کتاب نیز مانند کتاب های قبلی آقای بهبودی مستند است.

 

دبیر جایزه کتاب سال اظهار داشت: اخیرا در حوزه مطالعات علمی و دینی شیوه ای راه افتاده است که گویی مستند کردن لازم نیست. اینکه در تاریخ ده ها سند و گزارش برای یک موضوع وجود دارد یعنی مستند بودن متن مهم است. شیوه دایره المعارف نویسی را نمی پذیرم، اینکه گفته شود بر اساس فلان متن و فلان سند این طور است که راه نمی پسندم. گاه ممکن است سند در اختیار نباشد؛ عین متن بیاید و فقط به مدعا و ارجاع بسنده نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که در کتاب از «رضانام تا رضاخان» باید لحاظ می شد توضیح در مورد شخصیت ها است. خود من وقتی کتاب را خواندم دوست داشتم در مورد برخی شخصیت ها دو سه خط توضیح داده می شد. ویرایش کتاب نیز خوب نبود همچنان که قالب آن خوب نیست.

 

این نویسنده و پژوهشگر بیان کرد: «رضانام تا رضاخان کتاب» خواندنی است. اگر مخاطب در حد لیسانس دانشگاه یا طلبه سطح اول باشد مطالب کتاب کم است. سند زیاد است و مشروح بودن کم است. کتاب «رضانام تا رضاخان» حالت عمومی ندارد و تخصصی است. ارزیابی متن ها یکی از نکات مثبت کتاب است. ای کاش آقای بهبودی نقل منبع می کرد، در نهایت پنج صفحه به کتاب اضافه می شد اما منابع می آید. جای تحلیل و نقد منابع در ابتدای کتاب خالی است. امیدوارم که مجلدهای دیگر این کتاب هم به زودی چاپ شود.

 

 

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مریم داوری رضانام تا رضاخان آقای بهبودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان، پلیمر را دست خالی گذاشت

ایسنا/اصفهان تیم هندبال سپاهان در دیداری نه چندان سخت و با اختلاف دو رقمی حریف خرم‌آبادی‌اش را شکست داد.

تیم هندبال سپاهان در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر، امروز (دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت) از ساعت ۱۶ در سالن ۲۵ آبان مجموعه ورزشی نقش جهان میزبان پلیمر بود که سپاهانی‌ها در دیداری نه چندان سخت و با اختلاف دو رقمی ۴۱ بر۲۴ به پیروزی رسیدند.

در نیمه نخست دو تیم نسبتا برابر پیش رفتند، اما در نیمه دوم موتور نماینده اصفهان روشن شد تا رفته رفته از حریف فاصله گرفته و در نهایت اختلاف گل را به ۱۷ رسانده و پیروز شود.

مجتبی کرمیان، بازیکن پلیمر خلیج فارس پس از شکست برابر سپاهان، اظهار کرد: یک نیمه توانستیم با سپاهان بجنگیم، وقفه در تمرین ایجاد شد و مشکلاتی در تمرین داشتیم که باعث شد نیمه اول از لحاظ بدنی کم بیاوریم.

او ادامه داد: برخی مشکلات برای باشگاه خارج از ورزش پیش امده و قطعا سال بعد اگر باشد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پلیمر در دو و بوکس نشان داده تیم لایقی است و اگر سال بعد باشد قطعا حرف برای گفتن دارد.

پارسا دهقانی بازیکن سپاهان نیز در خصوص برتری تیمش تصریح کرد: بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتیم و صحبت‌های مربی را در زمین نشان دادیم. امیدوارم لیگ را با برد و بدون مصدومیت به پایان برسانیم.

او با اشاره به شانس سپاهان در کسب سکو ادامه داد: امیدوارم این ۳ بازی را با برد پشت سر بگذاریم تا ببینیم چه پیش پی‌آید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کتابی پر ازجاهای خالی!
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • سپاهان، پلیمر را دست خالی گذاشت
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • قلک پورشه خالی شد
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده