Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آتش گرفتن موتور جت ۷۷۷ بوئینگ در ایالت کلرادو و در ماستریخت، پرواز با این نوع از جت بوئینگ موقتا متوقف شده است. شرکت یونایتد ایرلاینز نیز اعلام کرده که تا انجام بازرسی کامل، از پرواز با این هواپیما خودداری می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، موضوع بر سر مدل خاصی از جت ۷۷۷ شرکت هواپیماسازی بوئینگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که موتورهای کارسازی‌شده در این نوع از جت ۷۷۷ با همکاری شرکت پرت و ویتنی (Pratt & Whitney) تولید شده و به موتورهای مدل ۴۰۰۰ شهرت یافته‌اند.

آتش گرفتن موتور این هواپیما در شهر دنور، واقع در ایالت کلرادو و همچنین سقوط قطعات بدنه موتور این هواپیما در پرواز بین ماستریخت به نیویورک حکایت از نقص فنی در موتورهای این هواپیما دارد.

در هر دو سانحه قطعات بدنه موتور این هواپیما به مناطق مسکونی سقوط کرده است. در اطراف شهر ماستریخت هلند، حتی عده‌ای در اثر اصابت قطعات هواپیما مجروح شده‌اند. به شماری از واحدهای مسکونی و خودروها نیز آسیب وارد شده است.

 

در همین رابطه شرکت بوئینگ از شرکت‌های هواپیمایی درخواست کرده است تا انجام کامل بازرسی‌ها، استفاده از این نوع از هواپیماهای ساخت این شرکت را متوقف کنند.

شرکت آمریکایی یونایتد ایرلاینز حتی پیش از توصیه فنی شرکت بوئینگ، پرواز با این نوع از هواپیماها را لغو کرده بود. شرکت یونایتد ایرلاینز ۲۴ فروند از این مدل هواپیما را در ناوگان هوایی خود دارد.

بوئینگ پس از وقوع این دو حادثه اعلام کرده است که ۶۹ فروند از این هواپیما هم اکنون فعال هستند و باید مورد بازرسی فنی کامل قرار گیرند.

افزون بر آن ۵۹ فروند دیگر از این نوع هواپیما نیز در انبارهای بوئینگ قرار دارند و به علت شیوع کرونا هنوز به مشتریان تحویل داده نشده‌اند.

ساخت این مدل از جت ۷۷۷ بوئینگ با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت صورت گرفته است. پرواز با مدل ۷۷۷-۲۰۰ بوئینگ نیاز به سوخت بیشتری داشته و همین موضوع باعث شده بود که مهندسان بوئینگ به فکر تولید موتورهای جدید و کم‌مصرف بیافتند.

برچسب هاایالات متحده آمریکا بوئینگ (Boeing) سقوط هواپیما موتور جت ۷۷۷ بوئینگ هلند

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا بوئینگ Boeing سقوط هواپیما هلند آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ شرکت مگاموتور با تولید ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه موتور از انواع محصولات گروه سایپا شامل پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰، نیسان، SP100 وME16، توانست برای نخستین‌بار بعد از گذشت 12 سال بدون برخورداری از امکان تولید محصولات وارداتی و تنها با تکیه بر توان داخلی، رکورد جدیدی از تولید روزانه محصولات خود را ثبت کند.

ثبت این میزان تولید روزانه توسط شرکت مگاموتور در حالی رقم خورده که این شرکت اجرای برنامه گسترده و بی‌سابقه‌ای در زمینه توسعه سبد محصولات و طراحی و ساخت انواع موتور و پیشرانه‌های جدید و برخورداری از فناوری‌های روز را در دستورکار خود قرار داده است.

گفتنی است،‌ در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت‌های خود، زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. بر این اساس شرکت مگاموتور افزایش رفاه عمومی و توسعه پایدار از طریق طراحی و تولید قوای محرکه صنعت حمل و نقل با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را ماموریت خود می‌داند.

دیگر خبرها

  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان