Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «سیر تحول اندیشه سیاسی از محقق ثانی تا امام خمینی(س)» توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج زیر نظر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد.

به گزارش جماران، این کتاب 618 صفحه ای را علی عرب سرخی اردستانی در 14 فصل نوشته و مؤسسه چاپ و نشر عروج چاپ نخست آن را در شمارگان 300 نسخه در اختیار علاقمندان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقدمه ای که معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، بر این کتاب نوشته آمده است:«نویسنده محترم، ریشه های اندیشه سیاسی شیعه در باب حکومت را، در قرآن و حدیث نشان داده و به بیان دیدگاه ها و نقش فقها در عرصه عملکرد سیاسی در فرصت های تاریخی پیش آمده در دوران صفوی تاکنون می پردازد و همچنین از مبارزات سیاسی و ضد استبدادی و استعماری آنها و نقش و حضور آنها در حرکت های اجتماعی سخن می گوید.

در بخش های پایانی کتاب، دیدگاه های امام خمینی(س) و ریشه تفکرات و عملکرد ایشان در تحقق انقلاب اسلامی و به حاکمیت رساندن اسلام و فقه اسلام شرح داده شده است».

در نتیجه گیری آخر این کتاب آمده است:«امام(س) با رهنمودهای خود توانست چهره مقدس اسلام ناب محمدی(ص) را برای ملت تبیین نماید و چون حقایق اصیل اسلام منطبق با فطرت بشر است و خاستگاه آن جان و دل است، دل های تشنه حقایق ناب را سیراب ساخت و شیفتگی مردم را به مکتب حیات بخش اسلام افزایش داد که این خود زمینه را برای مبارزات دینی فراهم ساخت».

آدرس فروشگاه های انتشارات عروج جهت خرید حضوری

مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک  1296

تلفن: 66493081

شماره 1: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک

تلفن: 66706833

همچنین آثار چاپ شده حضرت امام خمینی(س) را می توانید [ اینجا  ] ببینید.

برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز می توانید به [ اینجا ] مراجعه کنید.

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امام خمینی عروج مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی عروج چاپ جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امام خمینی س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود

افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا چهارشنبه هزمان با اولین روز این رویداد در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین افتتاح رسمی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت هزمان با اولین روز این‌رویداد در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این‌مراسم با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان فرهنگی، اصحاب صنعت نشر و خبرنگاران همراه است.

افتتاحیه مذکور چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در کوشک کتاب در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 751568

دیگر خبرها

  • افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز شد + فیلم
  • افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز شد
  • نمایشگاه کتاب تهران امروز آغاز به کار می کند
  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود
  • آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود
  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود