Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در طول سال یک یا دوبار بیشتر روحانی را در روستاها مشاهده نمی‌کنیم که گاهاً برای مراسمات مناسبتی حضور می‌یابند و این بزرگترین ضعف برای روستاها به حساب می‌آید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، حسینعلی رضایی‌سرپیری در جلسه بررسی تفاهم نامه شورای اسلامی استان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در راستای توسعه و ترویج آموزه‌ها و نهادینه کردن شعائر دینی در جامعه تأسیس شد که با بهره‌گیری از پتانسیل روحانیون مستقر و مبلغین اعزامی نقش مهمی را در آگاهی بخشی دینی به آحاد جامعه ایفا کند، لذا با توجه به اینکه  شاکله و اساس کار اداره کل تبلیغات اسلامی انجام امورات فرهنگی است، باید خدمات فرهنگی که به شهرها و روستاها توسط این اداره کل ارائه می‌شود برای مردم شفاف‌سازی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری‌ها بخشی از بودجه‌شان را صرف امورات فرهنگی شهرها می‌نمایند اما در روستاها که چنین بودجه‌هایی وجود ندارد برنامه سازمان تبلیغات به چه شکل می‌باشد؟

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر اقدامات فرهنگی در روستاها انجام شود که بار مالی داشته باشد قطعاً بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان می‌باشد، گفت: در تفاهم‌نامه سعی شده تعهدات شورا در راستای اهدافی که سازمان دارد پیش‌بینی گردد که از پتانسیل شوراها  برای انجام فعالیت‌های فرهنگی استفاده و امورات به خوبی پیش بروند.

 رضایی‌سرپیری تصریح کرد: در طول سال یک یا دوبار بیشتر روحانی را در روستاها مشاهده نمی‌کنیم که گاهاً برای مراسمات مناسبتی حضور می‌یابند و این بزرگترین ضعف برای روستاها به حساب می‌آید و یکی از دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها ضعف مسائل فرهنگی می‌باشد. باید تعامل مناسبی بین دو دستگاه صورت گیرد که بار مالی و حقوقی بر دوش هیچ کدام از طرفین نباشد.

‌120‌ میلیارد ریال زکات در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد‌53 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری تالیف شدکمیته تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات در چهارمحال و بختیاری‌ تشکیل شود

وی یادآور شد: هیئت امنای امامزادگان موروثی شده‌اند و بنده جاهایی رفتم و مشاهده کردم که هیئت امنا همکاری لازم با مردم و مسئولین را ندارند و باید پیشنهاد شود که هیئت‌های امنا بیش از دو دوره نتوانند انتخاب شوند. در روستاها و عشایر از نیروهای بومی با ارائه آموزش‌های لازم می‌توان بعنوان مبلغان دینی استفاده کرد.

 رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری همچنین استفاده از نماینده شوراهای اسلامی و بانوان در شورای هیئت‌های مذهبی شهرها و شهرستان‌ها، تامین منابع لازم جهت اجرای اقدامات فرهنگی در شهرها و روستاها از طریق طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان و لزوم حضور نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان را پیشنهاد نمود.

رضایی‌سرپیری تاکید کرد: باید در خصوص حفظ و استفاده از مکان‌های موجود در شهرها نظیر سینمای روباز، زمین چمن و... برنامه داشت و به کارکردهای مختلف فرهنگی آن توجه شود. کار فرهنگی تنها پلاکارد زدن و مراسم‌های بی‌محتوا برگزار کردن نیست بلکه باید در روند روزمره و پایدار مردم تاثیر جدی گذاشت تا ضمن ایجاد آرامش خاطر برای مردم، آن‌ها به نشاط روحی و روانی برسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ویژه مبلغین و توجه به آن در برنامه‌های مناسبتی و دینی از مواردی است که باید مدنظر اداره کل تبلیغات اسلامی قرار گیرند.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اسلامی استان رئیس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه‌ها و عملیات‌های سال جاری با کارشناسان قرآنی و فرهنگی استان اظهار کرد: توجه به برنامه‌های تربیتی خانواده محور و متناسب با زیست بوم مناطق مختلف شهرستان‌های تابعه مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای اقشار و اصناف مختلف از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه، افزود: توسعه فعالیت‌های شبکه تبلیغی روحانیون، تقویت برنامه‌های مساجد، توجه به فعالیت‌های بانوان، اجرای برنامه‌های مناسبتی در مناطق اهل سنت از جمله طرح قرآنی مسطورا از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

اجرای «جشنواره زن مجاهد» مورد توجه قرار گیرد

وی تصریح کرد: تقویت مکتب‌های قرآنی اهل سنت، اجرای اردوی نخبگان قرآنی در مناطق سنی نشین، حمایت از برنامه گروه‌های «دختران حاج قاسم»، نوآوین، شبکه تبلیغی صبرا و اسماً ویژه بانوان، اجرای جشنواره «روایت زن مجاهد» و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف استان تاکید کرد و ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه باید رسانه‌های فعال را شناسایی و در تبلیغ و جریان سازی رسانه‌ای بیش از پیش با آنان همکاری کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: توانمندسازی و حمایت از کنشگران فرهنگی، هیأت مذهبی، خیرین‌، مداحان شاخص، انجمن‌های اسلامی و فعالان فضای مجازی از برنامه‌های امسال تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

استمرار طرح ملی «زندکی با آیه‌ها» برنامه شاخص قرآنی سال ۱۴۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به عناوین برنامه‌های مهم حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآنی و تربیت تخصصی استعدادهای قرآنی، راه اندازی کاروان‌های قرآنی و استمرار طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» از برنامه‌های شاخص قرآنی در سال ۱۴۰۳ است.

حجت الاسلام جعفرزاده مردمی سازی فعالیت‌ها و خروج از تصدی‌گری را امر مهم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان فرهنگی و قرآنی باید به دور از تصدی‌گری، راهبر برنامه‌ها بوده و با همکاری مجامع میانی از جمله هیأت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند.

کد خبر 6092184

دیگر خبرها

  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان