Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:12:13 GMT

۱۴۳۰ میلیارد ریال برای سد سیازاخ دیواندره هزینه شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۵۰۹۴

۱۴۳۰ میلیارد ریال برای سد سیازاخ دیواندره هزینه شد

آرش آریانژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مطالعات سد سیازاخ توسط مشاور آب نیرو در سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۱ انجام شده است، اظهار داشت: کار احداث این سد در حال حاضر ۸۹.۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای بدنه این سد در سال ۱۳۸۴ بوده است، افزود: کنترل و تنظیم جریان‌های نابهنگام رودخانه قزل اوزن، تامین دائم آب زیست محیطی مسیر رودخانه قزل اوزن و تامین آب ۲۰ هزار هکتار اراضی پایین دست، از جمله اهداف ساخت سد سیازاخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: تامین آب شرب مردم و صنایع شهرستان‌های دیواندره، بیجار، حسن آباد یاسوکند، زرینه و حدود ۳۰۰ روستای مسیر و تامین انرژی برق آبی به میزان۵.۸ مگاوات، از دیگر اهداف اجرای طرح این سد است.

آریانژاد اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری و توریسم، ایجاد اشتغالزایی در صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و صادرات آن و همچنین توسعه صنعت پروش ماهی و آبزی پروری در مسیر پایین دست سد از جمله اهداف اصلی ساخت سد سیازاخ بشمار می‌آید.

۱۹ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد، مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

سد مخزنی سیازاخ با ۲۳۰ میلیون مترمکعب ظرفیت در فاصله هفت کیلومتری دیواندره واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان دیواندره طرح های عمرانی شرکت آب منطقه ای اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دیواندره طرح های عمرانی کردستان دیواندره طرح های عمرانی شرکت آب منطقه ای اعتبارات اخبار کنکور سد سیازاخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

فرهاد اکبرشاهی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین از خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی خبر داد و گفت: میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی