Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:24:47 GMT

ابتکارات جدید برای ترویج فرهنگ ایثار ارائه شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۵۲۹۲

ابتکارات جدید برای ترویج فرهنگ ایثار ارائه شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی واقعی صبح دوشنبه در دوره آموزشی استاندارد سازی و سبک منسجم مدارس شاهد استان بیان کرد: ترویج فرهنگ مقاومت و گسترش پیام شهدا در گفتمان جهانی، مهم‌ترین رسالت فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۵۰ رزمنده دوران دفاع مقدس در بدنه آموزش و پرورش استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۱۶۵ معلم فرزند شهید، در مدارس استان مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان و گفتمان سازی برای فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعی از فعالیت ۲۹ مدرسه شاهد در استان خبر داد و اظهار کرد: هفت هزار و ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر وابسته به خانواده شاهد در استان فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع ۲۰ مدرسه در دوره ابتدایی، چهار دبیرستان در دوره اول، چهار دبیرستان در دوره دوم و یک هنرستان شاهد فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۲۳۲ دانش آموز دختر و پسر از فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان استان در طرح شاهد و پراکنده شاهد مشارکت دارند.

واقعی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت نقطه اتکا و حلقه اتصال بین شهدا، گفتمان ایثار، مقاومت و دانش آموزان نسل پنجم انقلاب است، افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عصر حاضر مستلزم ابتکارات و ایده‌های نو و ملموس با نسل امروز است.

وی ادامه داد: ابتکارات و ایده‌های جدید مدیران مدارس شاهد در معرفی سیره شهدا نقش به سزایی دارد و نسل جدید جامعه می‌تواند از این سرمایه به نحو مطلوبی در سبک زندگی خود استفاده کند.

کد خبر 5153281

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد علی واقعی بیرجند ویروس کرونا زلزله کرمانشاه سی سخت شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل زمین لرزه مشهد شیراز شهرستان کرج عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری ظهر سه‌شنبه در مراسم یادواره ۸ معلم شهید این شهرستان در سالن شهید حکیمی با گرامیداشت هفته معلم و یاد شهدای دانش‌آموز و معلم، اظهار داشت: شهید آیت‌الله مطهری معلمی در تراز انقلاب اسلامی بود و باید الگوی معلمان ما باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر افزود: راه و رسم معلمی شیوه پیامبران است و معلمی موفق است که مسیرش هم راستا با انبیا باشد و مسیر آنها را در پیش گیرد. معلمی یعنی اجرای اهداف و سیره و روش انبیا و الگو قرار دادن آنها است.

وی ادامه داد: شهدای معلم باید الگوهای معاصر معلمان ما باشند. الگو یعنی پا جای شهدا و انبیا گذاشتن که شهدای معلم این گونه بودند.

جهانگیری با بیان اینکه نوجوانان، جوانان و معلمان زندگینامه شهدا را مطالعه کنید، گفت: معلمان دستگاه انسان‌ساز ایران و جهان هستند.

وی با تاکید بر لزوم دیدار با خانواده و بستگان شهدا برای آشنایی با اخلاق و رفتار شهدا، اضافه کرد: برای پی بردن به گام‌هایی که شهدا در علم‌آموزی، تربیت دینی و اسلامی و اخلاقی برداشتند با خانواده معظم آنها ارتباط بگیریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۵ یادواره شهید دانش‌آموز در ۲۵ مدرسه شهرستان با حضور و نقش‌آفرینی مستقیم ۶ هزار دانش‌آموز برگزار شد.

وی عنوان کرد: در این سال تحصیلی هر مدرسه شهرستان به نام یک شهید نام‌گذاری و تمام فعالیت‌ها و عملکرد مدرسه به نام آن شهید نام‌گذاری شد.

جهانگیری ابراز کرد: آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف دینی، اسلامی و انقلابی در کنار سپاه در رأس همه دستگاه‌ها و نهادهاست.

این مراسم معنوی مزین به پرچم متبرک حرم امام علی (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بود که توسط دانش‌آموزان حمل و به روی صحنه آورده شد.

خاطره‌گویی برادر شهید عبدالرسول قادریان، سخنرانی، اجرای تئاتر، دکلمه و تجلیل از خانواده ۸ معلم شهید شهرستان دیر از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

این مراسم یادواره به یاد شهیدان یوسف بردستانی، غلامعباس دشتی، عبدالرضا حکیمی، ایرج رنجبر، قاسم دراهکی، شبر فراهانی، عبدالرسول قادریان و کرم مغدانی، ۸ معلم شهید شهرستان دیر برگزار شد.

کد خبر 6099471

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان