Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:46:07 GMT

پنج هزار متر مربع اراضی تصرفی در بروجرد آزاد سازی شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۵۴۵۸

پنج هزار متر مربع اراضی تصرفی در بروجرد آزاد سازی شد

جواد گودرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اراضی آزاد سازی شده از تخریب چهار  مورد تغییر کاربری غیر مجاز در روستای گلدشت آزادسازی شده است.
وی اظهار داشت: این بناها شامل تخریب درب ورودی، بنا، اسکلت فلزی چند طبقه، آلاچیق با نصب شیروانی، سکو، دیوارکشی بود.
 
رییس اداره جهادکشاورزی بروجرد بیان کرد: در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز توسط امور اراضی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ مورد تخریب در بیش از ۱۲هزار مترمربع از بهترین اراضی زراعی و باغی آزادسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از آنجا که اراضی زراعی و باغی دارای مرغوبترین نوع خاک و منبع عمده تولید محصولات کشاورزی و عامل تامین امنیت غذایی هستند لذا براساس نص صریح قانون هرگونه تغییر در این زمین‌ها به هر شکل ممکن از جمله فنس کشی، دیوار کشی و ساخت بنا ممنوع است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود کشاورزان پیش از هرگونه تغییر کاربری در این اراضی از اداره امور اراضی شهرستان استعلام نمایند.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: با توجه به صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران امنیت غذایی و تعدی کنندگان به حقوق عمومی در بحران شدید اقتصادی که تاب آوری چرخه های تولید برای مردم کشور از ارزش حیاتی برخوردار است، وظایف محوله، کلیه ساخت و سازهای شناسایی شده سال جاری را اجرای حکم نماییم.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹هزار هکتار اراضی زراعی است.

    

برچسب‌ها بروجرد سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان منابع طبیعی و آبخیزداری تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی اراضی کشاورزی منابع طبیعی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان منابع طبیعی و آبخیزداری تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی اراضی کشاورزی منابع طبیعی لرستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

رئیسی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها، گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی