Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسین نژاد  با اشاره به رشد روزافزون بازنشستگان بصورت غیرمتعارف و بالاگرفتن انتظارات این جامعه برای داشتن معیشت و زندگی مناسب اظهار داشت: با اجرای قوانینی از جمله بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و برهم خوردن نسبت پشتیبانی ورودی ها به خروجی ها ، تنگناهایی  رقم خورد .

وی با بیان اینکه طلاق های صوری و قانون بازماندگان برای فرزندان اناث متاسفانه با سوء استفاده های بسیار همراه است ، افزود : ضرورت بازنگری در این قوانین با توجه به شرایط،  الزامی به نظر می رسد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین آمار بیش از ۴۲۰ هزار بیمه شده اصلی و ۱۳۸ هزار مستمری بگیر با افراد تحت تکفل شان در مجموع با جمعیت یک میلیون و ۲۴۵ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

رسول فرخی نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت مقوله درمان برای بیمه شدگان و بازنشستگان ، پیگیری برای فوق تخصصی کردن درمانگاه تامین اجتماعی در لاهیجان را از برنامه های اصلی خود برشمرد .

وی اظهار داشت: بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ نفر بیمه شده اصلی و افزون بر هشت و هزار و ۱۰۰ نفر مستمری بگیر لاهیجانی به اتفاق افراد تبعی خود در در مجموع جامعه ۷۶ هزار نفری تحت پوشش تامین اجتماعی لاهیجان یعنی ۴۵ درصد جمعیت این شهرستان قرار دارند .

بر این اساس تعداد ۱۳هزار و ۲۶۰ بیمه شده اجباری در زمره مشمولین قانون کار ، حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد و ۲هزار و ۱۷۰ کارگر ساختمانی بزرگترین گروه های بیمه ای تحت پوشش در شهر لاهیجان را تشکیل می دهند .

۵هزار و ۵۲۳ نفر بازنشسته ، ۳۵۹ نفر ازکارافتاده و ۲هزار و ۶۱ نفر بازمانده نیز به همراه ۸هزار و ۵۸۳ افراد تبعی ، مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی لاهیجان را تشکیل می دهند .

بیش از ۵۶۰۰ کارگاه متشکل از واحدهای تولیدی ، صنفی ، صنعتی و خدماتی که حدود نیمی از آنها دارای بیمه شده و پرونده فعال است در محدوده حوزه عمل تامین اجتماعی لاهیجان می باشد .

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی لاهیجان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی لاهیجان گیلان سازمان تامین اجتماعی لاهیجان گیلان اخبار کنکور تامین اجتماعی لاهیجان تحت پوشش بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟

 محمد قوچانیروزنامه نگار و سردبیر و صاحب‌امتیاز نشریات "آگاهی نو" و "کتاب نامه" طی نامه‌ای سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی، روش برخورد "مغازه"ای کارشناسان این سازمان را برای تایید لیست بیمه مطبوعات مورد نقد قرار داده است‌.   متن این نامه که در صفحه‌ی شخصی او در اینستاگرام منتشر شده به این شرح است:   این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی دو مجله "آگاهی نو" و "کتاب نامه" با تولید محتوایی بیش از دو هزار صفحه در سال چهار نفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند.   فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم چون بودجه‌اش را نداریم و تا حالا خودمان هم‌زمان منشی و مدیر هم بوده‌ایم. درباره این چهار نفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت می‌کنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند.

سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و چون حرفه روزنامه‌نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم. بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند.   مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است.   سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم ؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو می‌کنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه‌نگاران برخورد اداری کنم!

ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیردولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد . اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم . چرا در شب‌های صفحه‌بندی که تا صبح کار می‌کنیم بازرس نمی‌فرستید؟ اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید . قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل می‌کند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر می‌شود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره اش را بالا ببریم. روزنامه‌نگاری را به رسمیت بشناسید ... رونوشت : ۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲. وزارت کار ۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک ... کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نقطه جوش تلویزیون؛ از قوچانی تا آذری‌جهرمی/ وقتی «اوج» به داد «سیما» می‌رسد!

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد