Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، رئیسه اختر، فعال قرآنی از کشمیر هند، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اقامت ۲۵ ساله خود در ایران، اظهار کرد: از ۸ سالگی در ایران زندگی می‌کنم و در تمام این سال‌ها از کسب آموزه‌های قرآنی بی‌بهره نبودم و هرگاه به کشور هند سفر می‌کنم هر آنچه آموخته‌ام را در اختیار نوجوانان، جوانان و بانوان می‌گذارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: در اسلام به پرداخت زکات بسیار توصیه شده است و من نیز زکات آموخته‌های خود را در اختیار هم‌وطنان هندی و کشمیری خود می‌گذارم. در هند کتاب روخوانی و روان‌خوانی آقای محمد قاسمی را کامل آموزش داده‌ام و تمام سعی خود را به کار گرفته‌ام تا نکات تجویدی را نیز به نوجوانان علاقه‌مند به فراگیری فنون قرآن آموزش دهم.

اختر با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی در کشمیر اولین اولویت است، اضافه کرد: کشورهای ما از قرآن و هر نوع فعالیت در این زمینه مهجور هستند و باید برای توسعه فرهنگ قرآن بیش از این کار کرد. همچنین کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلاتی است که با آن درگیر هستیم و خوشبختانه جامعةالمصطفی(ص) در زمینه تربیت نیرو برنامه‌های خوبی دارد.

این طلبه جامعةالزهرا(س) با اشاره به اینکه تربیت نیرو در سطح بین‌الملل در دستور کار این مجموعه حوزوی قرار دارد، بیان کرد: مشکل کمبود اساتید قرآنی در کشورهای دیگر وجود دارد و این مشکل فقط در رشته‌هایی آوایی نیست، تقویت علمی اساتید در سطح بین‌المللی باید در رشته‌های مفاهیمی نیز انجام شود. چراکه مفاهیم زندگی مردم را متحول و نگرش آنان را نسبت به زندگی دگرگون خواهد کرد.

اختر از تشکیل گروه‌های قرآنی در کشور هند خبر داد و افزود: گروه‌ها در حوزه آموزش روخوانی و روان‌خوانی ورود داشتند و به دوره تجوید رسیدند و با یاری خداوند توانستیم تعداد کمی حافظ قرآنی نیز تربیت کنیم که امیدوارم بتوانیم با آموزش‌های کاربردی بر تعداد حافظان بیفزاییم.

وی سطح آموزش قرآن در ایران را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: آموزش اساتید قرآنی بسیار عالی است و ما نیز سعی می‌کنیم مطالب را با همان کیفیتی که می‌آموزیم انتقال دهیم. حوزه‌های علمیه و مؤسسه قرآنی وابسته به آستان مقدس حضرت معصومه(س) در زمینه تربیت نیروی انسانی در سطح جهانی برنامه‌ریزی مطلوبی دارند. آموزش‌های ایران به حدی است که وقتی ما وارد کشور خودمان می‌شویم از بنده برای تدریس به اساتید قرآنی آنجا دعوت می‌شود.

این فعال قرآنی ادامه  داد: از همان ۸ سالگی که وارد ایران شدم با آموزه‌های قرآنی انس گرفته و در کلاس‌های آموزشی شرکت داشتم. پیروزی انقلاب اسلامی برکت و دستاورد عظیمی ایجاد کرده است که در سایه امنیت و دیگر آثار معنوی آن می‌توان به همه خواسته‌ها رسید.

اختر با اشاره به حضور تبلیغی خود در هند اضافه کرد: این بازه زمانی فرصت و موقعیت خوبی است تا به رسالت قرآنی خود جامه عمل بپوشانم و آموزش به دختران نوجوان و جوان حس بسیار شیرینی دارد که خداوند به من عنایت فرموده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی، ایران، رهبر معظم انقلاب در جهان نمونه ندارند و اگر کسی غیر از این بگوید تنها ادعایی واهی دارد، موفقیت و دستاوردهای بسیار خوب ایران را در طول این سال‌ها به وضوح می‌توان مشاهده کرد. تاکنون انقلابی را به یاد نداریم که حتی توانسته باشد یک سالگی خود را ببیند. چراکه بیداری که باید وجود داشته باشد در نخبگان دیگر کشورهایی که انقلاب کردند وجود نداشت و همین عامل باعث شکست آنان شد.

این طلبه جامعةالزهرا(س) فعالیت قرآنی بانوان ایرانی را مطلوب توصیف کرد و گفت: بانوان فعالیت‌های خوبی دارند، اما کافی نیست و انتظار حضور از بانوان بیشتر است، چراکه علاقه‌مندیم بانوی مسلمان ایرانی در بالاترین درجه علمی و قرآنی قرار داشته باشد. دانش‌آموزان ایران باید بتوانند قرآن را خوب و بدون اشتباه تلاوت کند. توقع سایر کشورها از یک ایرانی این است که قرآن را فصیح بخواند. 

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد