Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمون بخش معارفی سی‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور پنجم اسفندماه به میزبانی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از مفدا، حسام امامی، دبیر بخش معارفی سی‌وپنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در خصوص برگزاری آزمون بخش معارفی سی‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، گفت: این بخش شامل ۹ رشته از جمله "آشنایی با احادیث اهل‌بیت"، "آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه"، "آشنایی با مفاهیمِ صحیفه سجادیه"، "حفظ موضوعی قرآن کریم"، "آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم"، "آشنایی با سیره معصومین"، "احکام"، "پرسمان معارفی"و"سبک زندگی اسلامی ایرانی" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که شرکت کنندگان در جشنواره ملی قرآن و عترت ویژه دانشجویان از هشت دستگاه دانشگاهی در کشور خواهند بود خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان از ۸ نهاد دانشگاهی شامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه­‌ای خواهند بود.

امامی با تاکید بر این نکته که در بخش معارفی سی‌وپنجمین جشنواره قران و عترت دانشجویان کشور ۲۷ شرکت کننده از هر دستگاه دانشگاهی مجوز حضور خواهند داشت، یادآور شد: در این بخش از مسالبقات جشنواره ملی قرآن و عترت برای هر رشته ۳ نفر از سوی هر نهاد دانشگاهی می‌تواند شرکت کنند که در مجموع ۹ رشته تعداد شرکت کنندگان از سوی هر ارگان دانشگاهی ۲۷ نفر خواهد بود که بر این اساس حدود ۲۴۰ نفر در این بخش از جشنواره با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دبیر بخش معارفی سی‌وپنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در پاسخ به سؤالی در خصوص منابع بخش معارفی خاطرنشان کرد: تلاش شده است تا در انتخاب منابع ویژگی‌هایی مانند در دسترس بودن، مفید بودن و آشنا بودن با منابع برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شود در مجموع انتخاب منابع بر عهده شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها است.

وی در خصوص مراحل آزمون بخش معارفی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور بیان داشت: آزمون در یک مرحله و در تاریخ ۵ اسفندماه راس ساعت ساعت ۱۳:۳۰ به صورت همزمان و برخط در سراسر کشور آغاز می‌شود که متسابقین برای هر سؤال ۳۰ ثانیه، فرصت پاسخگویی دارند، بر این اساس برای ۵۰ عدد سؤال طراحی شده، حدود ۲۵ دقیقه زمان در اختیار شرکت کنندگان قرار داده خواهد شد.

امامی خاطرنشان کرد: در صورتی که پس از برگزاری آزمون، برخی رتبه‌ها در برخی رشته‌ها با یکدیگر مساوی شوند، مرحله دوم آزمون به صورت تشریحی برگزار خواهد شد. سؤالات بخش معارفی از سوی طراحان در اقصی نقاط کشور جمع آوری شده است به نحوی که هر سؤال طراح مخصوص به خود داشته است و از استان‌های جنوبی تا شمالی‌ترین استان‌ها مازندران طراحان سؤال مشخص شده‌اند. بر این اساس ۵۰ سؤال طراحی شده است که شرکت کنندگان باید به تمامی سوالات در مدت زمان تعیین شده پاسخ دهند.

دبیر بخش معارفی سی‌وپنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در پایان ابراز داشت: شرکت کنندگان جهت شرکت در آزمون معرفی سی‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور کافی است کد ملی خود را در سامانه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت وارد کنند.

وی یادآور شد: سامانه بر اساس شناسایی که انجام می‌دهد رشته مورد آزمون متسابق را مشخص می‌کند و شرکت کننده با کدی که در سامانه قرار داده شده است وارد مرحله اجرای آزمون خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزمون معارفی جشنواره قرآن معاونت فرهنگی وزارت بهداشت جشنواره قرآن و عترت دانشجویان حسام امامی سی وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور آزمون بخش معارفی شرکت کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد