Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسانه‌های اماراتی روز دوشنبه گزارش دادند که این کشور و عربستان با عقد قراردادهایی با شرکت‌های سازنده تجهیزات نظامی، بیشترین سهم معاملات انجام شده در اولین روز برگزاری این نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.   

بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح امارات در اولین روز این نمایشگاه ۱۹ قرارداد به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰ میلیون درهم (حدود یک و نیم میلیارد دلار) با شرکت‌های داخلی و خارجی شرکت کننده در نمایشگاه دفاعی ابوظبی منعقد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرتیپ «محمد الحسانی» سخنگوی نمایشگاه آیدکس ابوظبی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی «امارات ۷۱»، مبلغ کل قراردادهای نیروهای مسلح امارات با شرکت‌های خارجی که در اولین روز برگزاری این نمایشگاه منعقد شده است را یک میلیارد و ۹۱ میلیون درهم (حدود ۳۰۰ میلیون دلار) اعلام کرد که ۲۲ درصد از ارزش کل معاملات است.  

وی بدون اشاره به نام شرکت‌های خارجی که امارات با آن‌ها قرارداد منعقد کرده است، گفت: قرارداد خرید تسلیحات با هفت شرکت خارجی را شامل می‌شود.  

سخنگوی نمایشگاه آیدکس ابوظبی، قرارداد نیروهای مسلح این کشور با شرکت‌های داخلی در اولین روز برگزاری این نمایشگاه را ۱۲ قرارداد به ارزش سه میلیارد و ۹۳۹ میلیون درهم اعلام کرد.  

وی برجسته‌ترین قراردادهای منعقد شده توسط نیروهای مسلح امارات را شامل خرید ۱۲ فروند هواپیمای «بدر B۲۵۰ » به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون درهم، خرید مهمات و سلاح به ارزش ۶۸۹ میلیون درهم و خرید خودرو و ماشین آلات نظامی به ارزش بیش از ۲۳۰ میلیون درهم ذکر کرد.  

الحسانی قراردادهای محلی را شامل تامین قطعات یدکی، تعمیر و نگهداری تانک «لوکلیرک» و ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای سامانه ناوبری هوایی فرماندهی مشترک هواپیمایی امارات به ارزش ۴۱۰ میلیون درهم بیان کرد. 

قرارداد عربستان با شرکت آمریکایی لاکهید  

شرکت صنایع نظامی عربستان و شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» سازنده تجهیزات نظامی نیز دیروز در روز شروع نمایشگاه آیدکس ابوظبی توافق‌نامه راهبردی با هدف تقویت توانایی‌های دفاعی عربستان امضا کرد. 

در بیانیه مشترک که در وب سایت شرکت صنایع نظامی عربستان وابسته به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور منتشر شده است، دو شرکت تایید کردند که یک توافق‌نامه استراتژیک برای ایجاد یک پروژه مشترک به منظور همکاری دوجانبه در زمینه تقویت دفاعی و امنیتی عربستان و پشتیبانی از قابلیت‌های صنعتی آن برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی در چارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ را امضا کردند.  

این توافق‌نامه توسط «ولید ابو خالد» مدیر عامل شرکت صنایع نظامی عربستان و «تیموثی کاهیل» معاون بین‌الملل رئیس شرکت لاکهید مارتین آمریکا امضا شده است. 

به موجب این قرارداد شرکت صنایع نظامی عربستان ۵۱ درصد سهام پروژه جدید و شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ۴۹ درصد آن را به دست می‌آورد. 

توانمندسازی از طریق انتقال فن‌آوری و دانش، آموزش کادر عربستان برای تولید محصولات و ارائه خدمات به نیروهای مسلح سعودی، توسعه توانایی‌های عربستان در زمینه‌های فن‌آوری‌های ساخت، تکنیک‌های برنامه نویسی، یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و تعمیر و نگهداری بالگرد و جنگنده، سامانه‌های دفاع موشکی و ناو دریایی از جمله مفاد این قرارداد اعلام شده است.  

نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات دفاعی ابوظبی (آیدکس) از دیروز (یکشنبه) با حضور «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی نیروهای مسلح امارات در مرکز نمایشگاه‌های ابوظبی ( أدنیک) آغاز به کار کرد.  

در این نمایشگاه که به مدت پنج روز ادامه می‌یابد، شرکت یک هزار و ۱۱۲ شرکت از ۵۹ کشور جهان آخرین دستاوردها، تولیدات و تخصص‌های مختلف نظامی خود در زمینه دفاع زمینی، دریایی و هوایی را در مساحت ۱۳۳ هزار متر مربع در ۳۸ غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.  

بر اساس اعلام مسئولان این نمایشگاه، رژیم صهیونیستی نیز قرار بود در این نمایشگاه شرکت کند، اما چند روز قبل از برگزاری آن بر اساس آنچه بسته شدن فرودگاه «بن گوریون» دلیل آن اعلام شد، از شرکت در نمایشگاه ابوظبی انصراف داد.     

مقدونیه شمالی، جمهوری آذربایجان، لوکزامبورگ و پرتغال از جمله کشورهایی هستند که برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.   

مقامات امارات از بیش از ۷۷ وزیر دفاع و ۷۹ شخصیت مهم نظامی از جمله روسای ستاد نیروهای مسلح و فرماندهان دریایی از ۸۲ کشور جهان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرده‌اند.  

برچسب‌ها نظامی آسیای غربی عربستان سعودی امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی آسیای غربی عربستان سعودی نظامی آسیای غربی عربستان سعودی امارات متحده عربی اخبار کنکور شرکت صنایع نظامی عربستان نیروهای مسلح امارات اولین روز میلیون درهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ وزیر امور خارجه بریتانیا دیوید کامرون در جریان سفر به کی‌یف به رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی وعده داد که سالانه تا زمانیکه لازم باشد، ۳.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین خواهد داد و حتی به این کشور چراغ سبز نشان داد تا از این تسلیحات انگلیس علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

وی در توجیه کمک نظامی انگلیس به اوکراین گفت «همانطور که روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند، می‌توانید کاملاً درک کنید که چرا اوکراین احساس می‌کند که باید اطمینان حاصل کند که از خود دفاع می‌کند».

وزیر خارجه بریتانیا همچنین به رویترز گفت که برخی از تسلیحات در زمان دیدار وی از اوکراین، به این کشور تحویل داده می شود.

کامرون که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بعنوان نخست‌وزیر انگلیس فعالیت داشت و چند ماه پیش به عنوان وزیر خارجه روی کار آمد با وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا و زلنسکی در دومین سفر به کی‌یف از زمانی که بعنوان وزیر خارجه منصوب شده است، دیدار کرد.

سفیر ایالات متحده در اوکراین بریجت برینک گفته است که ایالات متحده، اوکراین را به استفاده از تسلیحات آمریکا علیه مواضعی در خاک روسیه ترغیب نکرده بود.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، بریتانیا متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به کی‌یف شده که ۷.۶ میلیارد پوند از آن مبلغ، کمک نظامی می‌شود که سه میلیارد پوند از کل این مبلغ برای کمک نظامی در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است.

کمک‌های نظامی انگلیس شامل تسلیحات کشنده و غیرکشنده از جمله تانک‌ها، سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های نقطه‌زن دور برد می‌شود.

کرملین از کامرون به دلیل مطرح کردن «یک اظهارنظر بسیار خطرناک دیگر» درباره جنگ اوکراین به شدت انتقاد کرده است. سخنگوی کرملین «دیمیتری پسکوف» در این خصوص گفت «این تشدید مستقیم تنش در جنگ اوکراین است که به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت اروپا خواهد بود».

کد خبر 849118 منبع: فارس برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه روسیه - اوکراین انگلیس - دیوید کامرون

دیگر خبرها

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو