Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که علایم کووید-۱۹ مانند خستگی، مشکلات تنفسی و دردهای عضلانی تا ۹ ماه پس از عفونت حتی در جوانان و افراد سالم که کروناز خفیفی را تجربه می‌کنند، ادامه دارد.

به گزارش برنا؛ محققان واشنگتن در آمریکا در این مطالعه ۱۱۷ بزرگسال را که از بیماری کرونا بهبود یافته بودند، مورد ارزیابی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته های این مطالعه نشان داد که دو سوم بیماران سه تا ۹ ماه پس از بهبودی، عاری از علایم بودند، اما ۱۶ درصداز آنها یک یا۲  علامت مداوم و ۱۴ درصد از این بهبودیافتگان سه علامت یا علایم بیشتری را گزارش می کردند

بر اساس داده های این مطالعه،  خستگی و از دست دادن حس چشایی یا بویایی رایج ترین علایمی بود که بطور مداوم ادامه دارد؛ بطوری که  ۱۴ درصد از این بیماران ۳ تا ۹ ماه پس از بهبودی از این بیماری،  هنوز  یکی از این علایم را داشتند.

علاوه بر این به گفته محققان، تقریباً پنج درصد بیماران سردردهای مداوم، مشکلات تنفسی یا درد عضلات و درد بدن را گزارش کردند. تقریباً ۱۴ درصد از بیمارانی که در این مطالعه مورد ارزیابی قرار گرفتند، در طول ویزیت های پیگیری سه ویا تعداد بیشتری از این علایم مداوم را  گزارش کردند.

محققان این مطالعه گفتند: اگرچه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری شده بودند، اندکی بیشتر علایم پایدار را گزارش می کردند، اما افرادی که بیماری خفیف کرونا را تجربه کرده بودند نیز چنین علایمی را داشتند.

دنیس جی. مک کلوچ یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: حتی در افراد نسبتاً جوان و سالم - و حتی افرادی که مورد خفیف کووید-۱۹ را دارند - این علایم می توانند ماه ها پس از بهبودی ادامه داشته باشند.

به گفته محققان، خستگی مداوم و از دست دادن حس بویایی از علایم مداوم شایع است، اما درد عضلات و درد بدن، تب، مشکلات تنفسی، سرفه، گلو درد، اسهال، تعریق و لرز نیز گزارش شده است.

مک کلاخ متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه واشنگتن در سیاتل گهم اظهارداشت: این علایم می تواند بر کیفیت زندگی تأثیر منفی بگذارد. مطالعات قبلی نشان داده است که بیش از ۷۵ درصد از افراد مبتلا به کرونا ، علایم طولانی مدتی را تجربه می کنند که خستگی و ضعف شایع ترین آنها است.

مک کلاخ گفت: اکنون یافته های این مطالعه نشان می دهد اگرچه کووید-۱۹ می تواند در برخی افراد بیماری جدی ایجاد کند، اما همچنین ممکن است اثرات خفیف تر اما پایدارتری بر روی سایرین داشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا پس از بهبودی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است