Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:32:21 GMT

برگزاری اختتامیه جایزه شهید غنی پور به صورت آنلاین

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۶۳۸۴

برگزاری اختتامیه جایزه شهید غنی پور به صورت آنلاین

مراسم پایانی بیستمین دوره جشنواره ادبی «شهید حبیب غنی‌پور»۱۱ اسفند به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مراسم پایانی بیستمین دوره جشنواره ادبی «شهید حبیب غنی‌پور» که همه‌ساله در یکی از روزهای دوشنبه اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جوادالائمه (ع) برگزار می‌شد، امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹ به صورت مجازی برگزار و نتایج آن به صورت زنده از سایت اطلاع‌رسانی جایزه ادبی شهید «حبیب غنی‌پور» اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ابراهیم زاهدی مطلق سرگروه بخش رمان بزرگسال جایزه «شهید غنی‌پور» با بیان این‌که نسل تازه ادبیات داستانی ایران، قصه‌ها و نجواهای اصیل خودش را می‌کارد و پرورش می‌دهد، درباره کتاب‌های انتخاب‌شده در این گروه توضیح داد: تعداد ۹۰۰ کتاب که گفته می‌شد رمان باشند، در ابتدا شناسایی شدند. جدا کردن رمان‌ها از غیر رمان‌ها اولین مرحله از کار بود و سپس جدا کردن رمان‌هایی که می‌توانست در داوری‌های جشنواره حبیب حائز رتبه باشد. مرحله بعدی، ارجاع کتاب‌ها از سوی دبیرخانه به داوران بود که شامل ۳۵ تعداد رمان می‌شد. پس از مطالعه آثار و دریافت نظرات داوران محترم، رمان‌های انتخاب‌شده به‌عنوان نامزد نهایی جایزه کتاب سال ۹۹ حبیب مشخص و در مرحله بعد برگزیدگان نهایی معرفی شدند.

ابراهیم زاهدی مطلق، ‏گلعلی بابایی، مصطفی خرامان، مهرداد غفارزاده و محمدعلی قربانی اعضای هیئت‌داوران این بخش از بیستمین جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور بوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حبیب غنی پور رمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد کتاب مویه های آمو

پنجمین همایش ادبی از بلخ تا نیشابور به همت انجمن ادبی خانه مولانا و حوزه هنری استان قم با رونمایی و نقد کتاب مویه‌های آمو اثر سیدسکندر حسینی بامداد در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

این همایش با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان و با هدف شناخت بهتر و عمیق‌تر شعر امروز افغانستان برگزار شد.

در این همایش حسین محمدی مبارز، طهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی با اجرای سیدعلی نقیب به نقد و بررسی مجموعه شعر مویه‌های آمو پرداختند.

منتقدین به کشف مضامین و خلق آثار موفق در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه، سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه اشاره کردند.

در این محفل ادبی سیده تکتم حسینی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، مژگان فرامنش، اسحاق ثاقبی داراب، معصومه جمالی، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود