Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان از روز سه شنبه، افزود: تولید واکسن ملی از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی وزیر بهداشت، در آئین ره پویش سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران، ابراز امیدواری کرد تولید واکسن ملی از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مراحل تولید واکسن کرونا در کشور به خوبی پیش می‌رود، گفت: پیش بینی می‌کنیم تولید واکسن ملی را از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز کنیم و بتوانیم علاوه بر تأمین نیاز داخل، به صادر کننده واکسن در منطقه تبدیل شویم.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان از روز سه شنبه، افزود: ۲۵۰ هزار دوز واکسن دیگر به زودی وارد می‌شود و امیدواریم تا پایان سال، علاوه بر کادر درمان، گروه‌های آسیب پذیر نیز واکسینه شوند. بعد از کادر درمان، سراغ خانه‌های سالمندان و گروه‌های آسیب پذیر می‌رویم و امیدواریم تا پایان سال جاری، این گروه‌ها واکسینه شوند.   نمکی گفت: تولید واکسن هم در کشور خوب پیش می‌رود و اردیبهشت سال آینده تولید کننده واکسن می‌شویم هم به مردم واکسن می‌زنیم و بعد صادرات می‌کنیم. حتما هم در تولید واکسن جهش‌های ویروس را رصد و لحاظ خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در ادامه با گلایه از تردد‌های مرزی در کشور گفت: گله مندم از کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و کسانی که با پروتکل شکنان برخورد نمی‌کنند ما هیچ ابزاری برای برخورد نداریم، ابزار ما گوشی و دارو است.

نمکی افزود: گله من از این است که چرا از برخی مسائل اطلاع نداریم. دیشب از ایلام به من خبر دادند خانم جوان حامله‌ای به علت کرونا از بین رفت. با سزارین بچه هاش را بیرون آوردیم. اما چه کسی عامل مرگ این بانوی ایرانی بود.

وی افزود: کی من نامه دادم، کی اجازه دادیم با تردد‌های اتوبوسی از مرز‌ها عبور کنند. اتوبوسی از مرز غربی به ایران می‌آید به شهرستانی می‌رود بعد ما موارد مثبت را در آن شهر پیدا می‌کنیم بدون اینکه خبر داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: این طوری نمی‌شود مملکت را اداره کرد، داغ شهدای خدمت مرا نابود کرده است، داغی بالاتر از این نیست که همکاران ما به علت سهل انگاری دیگران نفله شوند و من خبر ندارم کی می‌رود کی می‌آید، به جای وزیر بهداشت، مدیر کل مرده شور خانه بگذارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن ملی خانه سالمندان واکسن واکسیناسیون کرونا تولید واکسن ملی اردیبهشت سال وزیر بهداشت کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور