Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مهم در سیره علوی، اجرای عدالت و پرهیز از رفتارهای دوگانه است، گفت:باید ابعاد مختلف سیره علوی در عرصه های سیاسی، اجتماعی و عملی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حیدری» امروز(۴ سفند) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر ضمن تبریک سالروز ولادت امام‌جواد(ع)،گفت:از خصائل اخلاقی ایشان می‌توان به تقواپیشگی، صبر و شکیبایی و بردباری و از جمله جود و احسان و بخشش اشاره کرد که لقب «جواد» هم به همین دلیل به ایشان منتسب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورا شهر مشهد با تبریک ۱۳ رجب، ولادت امام‌علی(ع) و روز پدر و روز مرد، اظهارکرد: این مناسبت میمون و مبارک را به یکایک مردان این سرزمین تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم؛ مردانی که شرایط سخت اقتصادی، روزهای دشواری را برای آنها رقم زده است، در دل سختی‌ها به دنبال کسب معیشت و روزی حلال هستند و اداره امور خانواده را در این شرایط سخت به‌عهده دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید ابعاد مختلف سیره علوی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و عملی مورد توجه قرار گیرد و جامعه بیش از پیش با آنها آشنا شود، گفت: حسن خلق، سخاوت، وفاداری، بخشندگی، خدادوستی و خداترسی، یتیم‌نوازی، عدالت‌خواهی، تاکید ویژه به خواست و رای و مردم، نوع مواجه با مخالفان و منتقدان از جمله فضیلت‌های اخلاقی امام‌علی(ع) است و ما به‌عنوان مدعیان شیعه علوی، اگر به بخشی از این سیره عمل کنیم، در دنیا و آخرت سرافراز خواهیم بود.

 

حیدری با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مهم در سیره علوی، اجرای عدالت و پرهیز از رفتارهای دوگانه است، اظهارکرد: امام‌علی(ع) در این باره‌ نیز فرمودند که «حقوق شما بر زمام‌دار عمل به انصاف است درباره شما و ایجاد رفتار عادلانه در میان شما و خودداری از هرگونه زیان‌رسانی و حرمت‌شکنی در حق شما؛ هرگاه دولتمردان چنین عمل کردند، فرمانبری از ایشان واجب است».

 

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه مخاطب سخنان امام در باب رفتارهای دوگانه، صاحبان قدرت هستند، گفت: صاحب قدرت به فردی اتلاق می‌شود که توانایی اعمال اراده بر دیگران را داراست؛ هرگونه رفتار دوگانه‌ و اعمال تبعیض، مشکل‌ساز خواهد بود و آثار زیانباری در کارآمدی و تعامل و اثربخشی‌ها خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد به‌عنوان مجموعه‌ای برخاسته از یک جریان درون نظام و ملتزم به اصول قانون اساسی وارد عرصه خدمت به مردم شده است و پس از ارائه برنامه، حداکثر رای مردمی را به خود اختصاص داد، گفت: از ابتدای فعالیت خود تاکنون، در حد توان و فارغ از هر نگاه سیاسی و حزبی در شهر کار کرده‌ایم و بابت کاستی‌ها نیز از مردم شریف مشهد عذرخواهی می‌کنیم.

 

حیدری اظهارکرد: از همراهی و تعامل دستگاه‌های مختلف با مجموعه مدیریت شهری کمال تقدیر و تشکر را داریم ولی از برخوردهای دوگانه برخی سازمان‌ها و مجموعه‌ها نیز به شدت گله‌مندیم؛ براساس مستندات، نوع مواجهه آنها با مدیران شهری، نیروها، مصوبات شورای شهر و شان و جایگاه اعضای شورای پنجم تفاوت برجسته‌ و روشنی با ادوار گذشته دارد.

 

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه رفتارهای دوگانه با مفهوم عدالت ناسازگار است، افزود: هرنوع نگاه منفعت‌طلبی و فسادزا از سوی هر شخصی در مجموعه مدیریت شهری، خط قرمز ماست و نه تنها همراهی نمی‌کنیم بلکه مدعی نیز خواهیم شد، در فضای مدیریت شهری و شهرداری همه در معرض این آسیب هستیم؛ نگاه دوگانه مساله‌ساز است و این مهم با مشی «علوی بودن» در تعارض است.

 

وی با بیان اینکه نگاه و رفتار دوگانه قابل قبول نیست، گفت: امیدواریم همانطور که شورای پنجم در مسیر تعامل و هم‌افزایی گام برداشته، تا پایان نیز همین رویکرد در شهر حاکم باشد چراکه اولویت اصلی ما رضایت مردم بوده و تمامی کارهای انجام شده متعلق به شهروندان است؛ پیروز میدان، مردم هستند و همه باید تلاش کنیم تا گرهی از کار مردم باز شود.

 

حیدری خاطرنشان کرد: هدف غایی مدیریت شهری در این دوره، ایجاد امید و اعتماد است؛ مجموعه‌ها و متولیان امر باید به این موضوع نگاه عادلانه و منصفانه داشته باشند چراکه ضرورت امروز جامعه ما است. 

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیره علوی جلسه علنی شورای شهر حضرت علی ع شورای شهر مشهد رفتارهای دوگانه مدیریت شهری شورای شهر سیره علوی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیک بخت ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان انجام می‌شود.

نیکبخت اظهار داشت: توسعه و ارتقای سلامت در استان با اقدامات پیشگیرانه و حضور مؤثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف، در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است و سومین مأموریت بنیاد، ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تأمین شرایط خاص برای استعدادهای برتر اقشار ضعیف جامعه است.

کد خبر 6089874

دیگر خبرها

  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است