Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حجت الاسلام والمسلمین مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه زکات واجب مستحب فطریه و کفارات است اظهار داشت: این مبلغ فقط در بحث دبیرخانه شورای زکات است و گاهی خود مردم خودشان زکات را به فرد نیازمند می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهری افزود: سهم مردم کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ ماهه سال ۱۷ میلیارد تومان است که به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده اند .

وی تصریح کرد: در کشور بیش از ۷۰ درصد این مبالغ برای محرومین و نیازمندان صرف می شود،تهیه جهیزیه،تأمین هزینه های درمان،در ساخت و تعمیر مسکن، کمک تحصیل ، موضوعات معیشتی و مددجویان است و حدود ۳۰ درصد برای پروژه های عام المنفعه حسینه ها، کتابخانه ها، راه های روستا، پل و ...است.

مهری در خصوص هزینه کرد از محل زکات گفت: در ۹ ماهه سال جاری در سطح کشور ۸ هزار و ۱۳۵ مورد جهیزیه پرداخت کردیم ۲۸۱ هزار و ۳۰۷ مورد بحث درمانی داشتیم، در بحث تحصیل ۳۸ هزار و ۳۸۹ مورد کمک رسانی تحصیلی داشتیم در بحث تبلت ، شهریه ها، پک های آموزشی و ...بوده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در ادامه گفت: ۸۳ زندانی را در کشور از محل زکات مردم آزاد کردیم و  ۲ هزار و ۹۱۱ مسکن احداثی برای فقرا داشتیم ۵ هزار و ۲۹۴ مسکن مرمتی و بازسازی داشتیم، ۱ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۶۵ نفر کمک های معیشتی داشتیم.

مهری با اشاره به شرایط خاص سال جاری با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: امسال بسیاری از مبالغ زکات صرف خرید لوازم آموزشی غیرحضوری مانند تبلت‌ برای دانش‌آموزان نیازمند شده است.

وی تصریح کرد: تلاش متولیان زکات در کشور معرفی کارکردهای زکات به عنوان نظام مالیه اسلام به مردم است تا این امر الهی در جامعه ترویج و فرهنگ سازی شود.

مهری اضافه کرد: اگر دستاوردهای زکات در جامعه اسلامی در بین مسلمانان، در بین مودیان و در بین کسانی که حتماً باید زکات پرداخت کنند برای مردم و جامعه اسلامی گفته شود فریضه اسلامی زکات به خوبی نشر و گسترش پیدا می کند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد، با انتقاد از اینکه بعضی از دستگاهها و نهادها وظیفه خود را درباره زکات به خوبی انجام نمی‌دهند گفت: اگر همه دستگاه‌های اجرایی و متولی زکات در کشور دست به دست هم بدهند می‌توان این فریضه الهی را در جامعه احیا کرد.

وی در خصوص شرایط زکات در کشور گفت:باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری انجام شود، رسانه ها در جمع آوری زکات باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند چرا که  احیا و ترویج زکات همواره مورد تاکید رهبر است وباید با تبیین، ترویج، اعتماد و شفاف سازی فرهنگ زکات را در کشور نهادینه کنیم.

مهری با اشاره به اینکه سیاست‌های کمیته امداد حمایت از اقشار آسیب پذیر است، گفت: در موضوع زلزله شهرستان دنا اولویت امدادرسانی کمیته امداد با مددجویان این نهاد بوده، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان که در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند در موارد مختلف امداد رسانی می‌شوند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور خاطرنشان کرد: خانواده‌های آسیب دیده در زلزله متناسب با آسیب‌های وارد شده دسته بندی شده‌اند و در اسکان دائم و موقت، تهیه اقلام امدادی نظیر چادر، پتو، وسایل گرمایشی و کمک‌های معیشتی به این خانواده‌ها کمک می‌شود.

وی تصریح کرد: برای خانواده‌های مددجوی کمیته امداد آسیب دیده در زلزله سی سخت امکان اسکان موقت از طرف کمیته امداد فراهم می‌شود و این مددجویان می‌توانند در جایی اسکان موقت داشته باشند و اجاره آن را کمیته امداد بر عهده خواهد گرفت.

مهری با اشاره به اینکه کمیته امداد تا تعیین تکلیف قطعی اسکان مددجویان کمیته امداد آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا در کنار آنها خواهد بود، گفت: کمک‌های بلاعوض برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شده و به آنها پرداخت می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور زکات مدیرکل امور اجرایی زکات زکات در کشور کمیته امداد خانواده ها آسیب دیده جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است