Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:42:50 GMT

بیش از ۸۰ هزار ماشین در بخش حمل بار شیراز فعال است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۶۸۲۳

بیش از ۸۰ هزار ماشین در بخش حمل بار شیراز فعال است

ایسنا/فارس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۸۰ هزار خودرو در حوزه حمل و نقل بار در شیراز به صورت رسمی و غیررسمی در شیراز در حال فعالیت هستند اما تنها ۸ هزار خودرو توسط شهرداری ساماندهی شده‌اند.

مسعود طهماسبی دوشنبه ٤ اسفند در آیین رونمایی از سامانه «سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)»، سامانه «مدیریت حمل و نقل بار» و سامانه «سبزینه» بیان کرد: زیرساخت‌های ترافیکی، فرهنگ رانندگی و توزیع نامتوازن خدمات در گستره شهرها یا به عبارتی تمرکزگرایی در ارائه خدمات از جمله چالش‌هایی است که امروز در حوزه ترافیک در شهرها با آن مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: یکی از رسالت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، مدیریت حمل و نقل و ترافیک در این کلانشهر است و این موضوع موجب شد تا در سازمان حمل بار با انجام کار کارشناسی، با همکاری سازمان فاوای شهرداری، فرآیندهایی در قالب یک سامانه تحت عنوان سامانه «مدیریت حمل و نقل بار» برای صدور مجوزها در حوزه حمل بار در دستور کار قرار گیرد.

معاون شهردار شیراز، صدور پروانه فعالیت برای خودرو و صدور پروانه اشتغال و بهره برداری برای شرکت‌های حمل و نقل را از جمله مزایای شاخص این سامانه برشمرد و گفت: در گذشته صدور پروانه فعالیت، اشتغال و بهره برداری در بازه زمانی دوماهه انجام می‌شد اما با راه‌اندازی این سامانه مراحل صدور پروانه به ۴۸ ساعت کاهش یافته است.

طهماسبی، پرداخت غیرحضوری توسط گوشی هوشمند و سیستم، صدور باربرگ یا کمترین هزینه، خدمات آموزشی و فرهنگسازی و موضوعات رفاهی را از دیگر مزایای این سامانه عنوان کرد.

او تصریح کرد: در صورتی که رانندگان باربرگ را توسط شهرداری و از طریق این سامانه دریافت کنند ما به تفاوت سوخت توسط وزارت کشور به آنها پرداخت خواهد شد و برای خودروهای دیزلی نیز سهمیه‌ای مازاد اعمال می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از راه اندازی و ایجاد محدوده الیزه در این کلانشهر تا هفته شیراز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در شورای ترافیک شهر شیراز این محدوده مصوب شد و اکنون در مرحله فراخوان قرار دارد.

طهماسبی همچنین از کاهش ۳۰ درصدی عوارض صدور پروانه اشتغال، فعالیت و بهره برداری ویژه فعالین حوزه حمل و نقل بار در شیراز تا هفته شیراز خبر داد. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری حمل بار شهرداری شیراز وزارت کشور حمل و نقل و ترافیک حمل و نقل بار صدور پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب کاغذی و قدیمی در استان خبر داد.

محمد رحمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آبان ماه ۱۴۰۱ صدور شناسه های یکتا در درگاه ملی مجوزها آغاز شد و از آن زمان تا کنون برای همه کسب و کارها شناسه یکتا صادر می شود تا مجوزهای کاغذی و قدیمی حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند، تاکید کرد: بسیاری از خدمات دولت، الکترونیکی شده و به همین دلیل مجوزهای کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیز باید الکترونیکی شود تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: با حذف مجوزهای قدیمی و کاغذی، مشخصات همه فعالان اقتصادی برای دولت شفاف می شود و از مزایای آن ها برای اخذ تسهیلات و... همانند قبل اما به صورت الکترونیکی بهره مند خواهند بود.

رحمانی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در حال حاضر رتبه ۱۵ کشور را در حذف پروانه های کسب قدیمی و کاغذی دارد، گفت: حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در این استان فعال است که حدود ۱۵ درصد از آن ها برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون باید برای دریافت خدمات مختلف شناسه یکتا داشته باشند، ادامه داد: اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند تا اقدام کنند. پس از این تاریخ نیز مجوزهای کاغذی بی اعتبار خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: در راستای تسهیل این فرآیند برای کسبه، روز گذشته میز خدمت تبدیل رایگان مجوزها و پروانه کسب های قدیمی به مجوزهای الکترونیک به این محل واقع در میدان کارگر بجنورد دایر شد.

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل همچنین می توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر امکان مراجعه به اتاق اصناف شهرستان ها، از طریق موبایل یا رایانه به درگاه ملی مجوزها به آدرس www.mojavez.ir مراجعه کنند و به صورت رایگان برای مجوزهای قدیمی خود شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد