Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:17:34 GMT

تعهد بلینکن به ادامه اقدام قاطع علیه ارتش میانمار

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۶۸۳۳

تعهد بلینکن به ادامه اقدام قاطع علیه ارتش میانمار

وزیر امور خارجه آمریکا در پی اعلام کشته شدن دو تن از معترضان مربوط به تظاهرات اخیر در میانمار اظهار کرد، آمریکا "اقدام قاطع" علیه مقامهای میانماری را که به سرکوب خشونت آمیز مخالفان کودتای نظامی در این کشور می‌پردازند، ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی میانمار نتوانسته‌اند بیش از دو هفته اعتراضات هر روزه و جنبش نافرمانی مدنی در این کشور که لغو کودتای اول فوریه و آزادی آنگ سان سوچی، رهبر منتخب بازداشت شده این کشور را طلب می‌کند، متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پستی در توئیتر نوشت: "آمریکا به اتخاذ اقدام قاطع علیه عاملان ارتکاب خشونت علیه مردم برمه همچنان که آنها خواستار بازیابی دولت منتخب دموکراتیکشان هستند، ادامه خواهد داد." او اضافه کرد: "ما در کنار مردم برمه می‌ایستیم."

این اطمینان دهی وزیر خارجه آمریکا 10 روز بعد از آن مطرح شد که آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌هایی علیه رئیس جمهور موقف میانمار و چند مقام ارشد نظامی دیگر این کشور کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعمال تحریمها علیه مسئولان سرنگونی دولت غیرنظامی این کشور جنوب شرق آسیا شامل وزیر دفاع و سه شرکت فعال در حوزه سنگهای قیمتی را تایید کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم تحریمها علیه دو مقام ارشد نظامی میانمار را به روز رسانی کرده و آنها را متهم به ایفای نقش رهبری در کودتا کرد. جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در زمان تحریمهای 11 فوریه گفت: اگر خشونت بیشتری علیه معترضان آرام وجود داشته باشد، ارتش برمه درخواهد یافت که تحریمهای امروز تنها بخش اول است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا آنتونی بلینکن ميانمار کودتا در میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید