Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوذری با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه های دینی مهم ترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی است، گفت: نرخ جامعه جوان در استان ایلام ۲۷ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سرپرست استانداری ایلام، صبح امروز(۴ اسفند) در هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، اظهار کرد: ما یک جامعه جوان هستیم  و این در حالی است که  نرخ جامعه جوان در کشور  ۲۵درصد است که در استان ایلام این نرخ ۲۷درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمد نوذری»  با بیان اینکه وقتی جامعه جوان باشد، خود به خود درگیر مسائل و آسیب های اجتماعی می شود و این یک واقعیت است، یادآور شد: شورای اجتماعی به دستور  و با تاکیدات مقام معظم رهبری در وزارت کشور تشکیل شده است که در این شورا به بررسی و تحلیل آسیب های اجتماعی پرداخته می شود و در استان ها نیز شورای اجتماعی استانها تشکیل شده است.


وی یادآور شد: در استان ایلام نیز بر اساس بررسی های شورای اجتماعی، چهار اولویت در استان ایلام در حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی  خودکشی، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی در استان ایلام  احصا شده که از طریق شورای اجتماعی وزارت کشور خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است.

 

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه این اولویت ها در استان ایلام با حضور محققان، پژوهشگران، صاحب نظران و مسولان دستگاه های اجرایی مرتبط مورد پیگیری قرار گرفته است، یادآور شد: تلاش پژوهشگران و محققان حوزه آسیب های اجتماعی علاوه بر شناسایی نوع آسیب، بر ارائه راهکار و مداخله نیز باید متمرکز شود.


وی با تاکید بر ارائه راهکار در جریان و پایان طرح های پژوهشی در حوزه آسیب های اجتماعی، بیان کرد: در بحث پدیده های اجتماعی باید بر اساس فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی طرح های پژوهشی را با بومی سازی به پیش برد، در جامعه ایرانی بسیاری از مقوله های فرهنگی و اجتماعی با هم گره خورده است.

 

نوذری در پایان با اشاره به ضرورت تقویت ارزش های فرهنگی دینی، اسلامی و ایرانی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه های دینی مهم ترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

همچنین یک مقام امنیتی نیز در این جلسه  با تاکید بر  اینکه در فرهنگی ایرانی و اسلامی ما ارزش های فرهنگی بی شماری در راستای تقویت در جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی وجود دارد، گفت: حوزه فرهنگی ما جدا از سایر مباحث و حوزه های سیاسی، اجتماعی و دینی نیست و  نمی توان مقوله فرهنگ را از حوزه های امنیتی و اجتماعی جدا کرد.

 

وی ابراز کرد: بسیاری از دستگاه های امنیتی و نظامی علاوه بر برنامه های حوزه تخصصی خود، نگاه فرهنگی به فعالیت های فرهنگی دارند و  به دنبال این هستیم که فرهنگ اصیل ایران اسلامی را در جامعه گسترش دهیم.

 

این مقام مسئول یادآور شد: مکاتب اجتماعی که در غرب مرسوم است اصولاً بر مبنای قدرت ترسیم شده است و دیدگاه افراد در جامعه غربی نسبت به مقوله فرهنگ، متفاوت از نگاه ایرانی و اسلامی به فرهنگ است، ما باید به سمتی پیش بریوم که ارزش های فرهنگی را که فرهنگ ما بر اساس ان شکل گرفته است، پیش برویم.

 

گفتنی است، در این نشست در خصوص ارائه طرح پژوهشی در حوزه آسیب های اجتماعی استان ایلام با حضور اعضای شورا بحث و تبادل نظر شد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرهنگ ایثار و شهادت آسیب های اجتماعی ایلام مقابله با آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی استان ایلام شورای اجتماعی جامعه جوان یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رییس‌جمهور به عنوان رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.

خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسوول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسؤولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 6093939 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند