Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضاخواه اظهار کرد: مجلس بنای تعامل را گذاشت و دولت نیز در این زمینه واقعاً تعامل کرد، لذا در حال حاضر لایحه بودجه دچار تغییرات زیادی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص وضعیت لایحه بودجه سال آینده با دکتر مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی رضاخواه با اشاره به اینکه وقتی لایحه بودجه به مجلس ارسال شد، اشکالات متعددی داشت، گفت: از همان ابتدا برخی از نمایندگان اعتقاد داشتند لایحه بودجه باید در کمیسیون تلفیق رد شود و برخی معتقد بودند می توان آن را با اعمال اصلاحاتی تصویب کرد.

وی از موافقت خود با رد کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد و بیان کرد: با رای 20 به 19 اعضای کمیسیون تلفیق رای به تصویب کلیات و اصلاح لایحه دادند. اصلاحات بودجه با مخالفت دولت مواجه شد هر چند برخی از مدیران میانی و وزرا اصلاحات کمیسیون تلفیق را قبول داشتند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه به رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس اشاره کرد، گفت: بعد از اینکه لایحه مجدداً به دولت بازگشت، رایزنی در خصوص تغییرات و اصلاحات در بودجه آغاز شد. در این زمینه هفت محور اصلاحیه را به دولت اعلام کردیم که شش اصلاحیه اعمال شد و یک اصلاحیه نیز به صورت تلویحی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق به دنبال همان اصلاحاتی بود که دولت اعمال کرد اظهار کرد: مجلس بنای تعامل را گذاشت و دولت نیز در این زمینه واقعاً تعامل کرد. نتیجه این شد که کلیات اصلاحیه در بودجه صحن علنی رای آورد و مجدداً به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد و به سرعت کارهای لازم انجام شد. از امروز نیز مجلس به صورت سه شیفت اصلاحات بودجه را اعمال خواهد کرد.

رضاخواه با بیان اینکه تغییرات اصلی را کمیسیون تلفیق اعمال کردیم، عنوان کرد: یک‌سری از اصلاحاتی که در این کمیسیون مصوب کرده بودیم را از دولت خواستیم در اصلاحیه اعمال کند که چنین هم شد. در بار دوم نیز تغییرات لازم صورت گرفت و واقعیت این است که چارچوب بودجه خیلی متغیر نخواهد بود، زیرا هم زمان محدود است و هم اینکه صحن علنی مجلس نیز خیلی فرصت ندارد، لذا باید در مدت باقیمانده از سال آن را مصوب کنیم و به شورای نگهبان ارسال کنیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902628

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟