Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش ۱۲۵۰ تخت بیمارستانی در تهران تا سال آینده خبرداد.

در مراسم نوزدهمین آیین پویش ره سلامت با هدف بهره برداری از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباسعلی کریمی_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: ما امروز در محوطه امیرآباد و خوابگاه دانشجویی که تاریخ بلندی دارد آماده افتتاح طرح‌هایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۶ سال قبل من خودم در این خوابگاه زندگی کردم و درد دانشجو را می‌دانم‌. امروز پس از سه سال و نیم حضور در این منصب اتفاقات کوچکی برای خوابگاه‌ها در حال انجام است تا رفاه و آسایش دانشجو را تامین کند.

وی افزود: نباید دانشجوی شهرستانی در شب اول حضورش در تهران نگران جای خواب باشد و شب را در پارک لاله بخوابد. خوشبختانه تاکنون سعی کرده‌ایم در مورد تجهیز خوابگاه‌ها نگاه جنسیت زده نداشته باشیم. ما زمانی که شعارهایی در راستای افزایش جمعیت می‌دهیم موظف هستیم برای خوابگاه‌های متاهلی هم به جد فکر کنیم.

کریمی با اشاره افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: اضافه کردن و ساخت بیمارستان یاس با ۱۷۰ تخت، بیمارستان رازی با ۱۷۰ تخت، کلینیک و پروژه ۶ طبقه در اسلامشهر، پارکینگ ۱۰۰۰ ماشینه بیمارستان امام خمینی (ره)، پروژه ۵ طبقه کلینیک ویژه بیمارستان طبی کودکان و راه اندازی آزمایشگاه کووید۱۹ مخصوص بچه‌ها، از مهم‌ترین اقدامات ما بود.

وی افزود: در حال پیگیری ساخت پروژه مهدی کلینیک با ۱۰۰۰ تخت هستیم که تاکنون ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم پس از عید بهره برداری شود. همزمان با آن بیمارستان دیگری با کمک خیرین با عنوان مرکز طبی شماره ۲ در یافت‌آباد در حال ساخت است و به مرکز طبی شماره یک متصل خواهد بود. این بیمارستان‌ هم تقریبا ساخته شده است و نیرو و تجهیزات آن توسط وزارت بهداشت تامین می‌شود. این پروژه ۲۵۰ تخت خواهد داشت ‌و با رایزنی با شهرداری تهران قرار شد تا یک ایستگاه مترو در نزدیکی آن تعبیه شود که مشکل تردد برای بیماران وجود نداشته باشد. چندین پروژه بزرگ دیگر بیمارستانی داریم که یکی بیمارستان شریعتی دو در اتوبان خرازی است که ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و احتمالا تا اواسط سال آینده با افتتاح آن ۹۰۰ تخت به ناوگان تخت‌های کشور اضافه شود. همچنین پروژه‌هایی به ترتیب ۹۴۰ تخته و ۱۰۰ تخته توسط خیرین در دست ساخت است و بیمارستان فارابی ۲ با ۱۷۶ تخت حدود ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: طی چند ماه اخیر۳۵۰ تخت به ناوگان تخت‌های کشور در تهران اضافه شد و تا ابتدای سال بعد ۱۲۵۰ تخت دیگر هم اضافه می‌شود. در مجموع قرار است ۳۳۵۰ تخت به مجموعه تخت‌های علوم پزشکی تهران اضافه شود که با این وصف امیدواریم بتوانیم پاسخگوی خوبی برای نیاز مردم باشیم.

وی گفت: نقطه عطف این است که علی رغم شیوع کرونا تمام حواس ما به آن معطوف نشد تا از سایر ابعاد سلامت غافل شویم‌. ما در دانشگاه تهران در ترم گذشته ۱۸۰ دانشجوی خارجی پذیرش کردیم. ما امروز حدود ۱۰۶۰ دانشجو از ۴۲ کشور دنیا داریم و حتی در دوره کرونا که بسیاری از دانشگاه‌ها جذب دانشجوی خارجی را ترک کردند ما جذب دانشجوی خارجی را ادامه دادیم‌ تا از این محل سفیرانی برای کشور تامین کنیم، هرچند که دانشگاه تربیت دانشجوی خارجی را هم وظیفه خود می‌داند.

 نوزدهمین آیین پویش ره سلامت با هدف بهره برداری از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران با افتتاح ۱۲ پروژه امروز در محل کوی دانشگاه تهران برگزار شد.
بهره برداری از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران شامل حوزه دانشجویی فرهنگی ( خوابگاه‌ها، آشپزخانه صنعتی، سالن‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی، کتابخانه) و بیمارستان شریعتی ( مرکز تولید رادیو دارو و بخش CCSD و اتاق‌های عمل، ساختمان پزشکی امید و...) امروز با حضور وزیر بهداشت، معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و ... برگزار شد.

/ایسنا 

بیشتربخوانید: جزئیات تست رایگان کرونا در ایستگاه مترو

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پروژه های دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجوی خارجی بهره برداری خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)