Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@08:52:45 GMT

تورم خانوار کشور در بهمن به ۲.۵ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۸۴۸۲

مرکز آمار اعلام کرد که تورم خانوارهای کشور در ماه بهمن ۲.۵ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار، شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان‌ها در بهمن ١٣٩٩ را اعلام کرد.

در بهمن ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٩٢.٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ٣.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های خراسان جنوبی و گیلان با ١.٧ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٨.٢ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (٥٨.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٤ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٤.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٧.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (٣٠.٩ درصد) است.

خانوارهای شهری

در بهمن ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٨٩.٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ٣.٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان خراسان جنوبی و کرمانشاه با ١.٤ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٧.٢ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کردستان (٥٧.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٢ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٤.١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٧.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان‌های آذربایجان غربی و مازندران (٣٠.٥ درصد) است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سی سخت زلزله تروئیکای اروپایی شاهزاده لطیفه خانوارهای شهری آمار مرکز آمار ایران سی سخت زلزله تروئیکای اروپایی شاهزاده لطیفه نرخ تورم دوازده ماهه تورم نقطه به نقطه بیشترین نرخ تورم نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای خانوارهای شهری خانوارهای کشور بهمن ماه ١٣٩٩ درصد افزایش نسبت به ماه شاخص کل ٢ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.

وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.

به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد