Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با سفیر ژاپن، نحوه استفاده از منابع بانکی ایران در ژاپن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار که به درخواست سفارت ژاپن در ایران برگزار شد، دکتر همتی با اشاره به ملاقات پیشین با مقامات ارشد کشور ژاپن و یادآوری تأکیدات خود مبنی بر پایان دوران فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا، گفت: کشورهای دوست می‌بایست فارغ از فشارهای سیاسی به همکاری با یکدیگر اهتمام ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی در ادامه بر لزوم استفاده از منابع ارزی ایران در ژاپن تاکید کرد و افزود: طرف ژاپنی باید در خصوص استفاده ایران از منابع مذکور و انتقال آنها به سایر مبادی موردنیاز بانک مرکزی ایران ابتکار عمل داشته باشد.

سفیر ژاپن در ایران نیز ضمن قدردانی از تلاش بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت بدهی‌های شرکت‌های ایرانی به طرف‌های ژاپنی، پیشنهاد استفاده از منابع موجود برای خرید واکسن کرونا را مطرح و بر اهتمام سفارت ژاپن در ایجاد ارتباط بین بانک‌های مرکزی دو کشور به منظور پیشبرد بهتر امور و حل مسائل بانکی تاکید کرد.

کد خبر 5153641

منبع: مهر

کلیدواژه: ژاپن عبدالناصر همتی بانک مرکزی واکسن کرونا بانک مرکزی ایران سفیر ژاپن در ایران اقتصاد مقاومتی اقتصاد آمریکا بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت قیمت طلا ایالات متحده امریکا صادرات غیرنفتی بازگشت ارز صادراتی بازار سهام اسیا بورس تهران استفاده از منابع بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران

به گزارش همشهری آنلاین، محسن کریمی گفت: در مذاکرات حاشیۀ اجلاس بانک توسعۀ اسلامی، اتفاقات خوبی در خصوص آزادسازی منابع مسدودشدۀ ما در برخی کشورها رخ داد که در آینده خبررسانی خواهد شد.

کد خبر 848177 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه تحریم بانک مرکزی ارز - بازار جهانی

دیگر خبرها

  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟