Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:24:55 GMT

پیش‌بینی گلدمن ساکس برای نفت ۷۵ دلاری

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۹۵۸۸

پیش‌بینی گلدمن ساکس برای نفت ۷۵ دلاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بانک آمریکایی گلدمن برآورد خود از قیمت نفت خام برنت را برای سه‌ماهه دوم و سوم امسال ۱۰ دلار افزایش داد و دلیل آن را انتظار کاهش ذخیره‌سازی نفت، افزایش هزینه‌های حاشیه‌ای برای شروع دوباره فعالیت بالادستی و ورود نقدینگی احتمالی عنوان کرد.

این بانک وال استریت پیش‌بینی می‌کند قیمت‌های برنت در سه‌ماه دوم امسال به ۷۰ دلار برای هر بشکه و در سه ماه سوم به ۷۵ دلار برای هر بشکه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم‌ها در برآورد پیشین این بانک به ترتیب ۶۰ و ۶۵ دلار برای هر بشکه بود.

این بانک اکنون انتظار دارد تقاضای جهانی نفت تا اواخر ماه ژوئیه سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز برسد، این در حالی است که در برآورد پیشین این بانک انتظار می‌رفت تقاضا در ماه اوت ۲۰۲۱ به این رقم برسد.

گلدمن پیش‌بینی می‌کند که یخبندان ایالت تگزاس در این ماه سبب کمبود جهانی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت شود و انتظار می‌رود این رقم در ماه مارس به‌دلیل آسیب‌دیدگی زیرساخت‌ها و تکمیل نشدن پروژه‌ها ۲۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

این بانک گفت: توافق تسهیل کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در نشست آینده این ائتلاف در ماه مارس سبب کاهش قیمت‌ها نخواهد شد، زیرا قرار است این افزایش عرضه تدریجی باشد.

بانک سوئیسی یوبی‌اس هفته گذشته برآورد خود از قیمت نفت خام برنت در نیمه دوم امسال را ۶۸ دلار برای هر بشکه اعلام کرد.

کد خبر 5153673

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان کشورهای صادرکننده نفت گلدمن ساکس قیمت نفت اقتصاد مقاومتی اقتصاد آمریکا بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت قیمت طلا ایالات متحده امریکا صادرات غیرنفتی بازگشت ارز صادراتی بازار سهام اسیا بورس تهران دلار برای هر بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد