Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نخستین محموله روغن صنعتی تصفیه اول حاصل بازیافت روغن های پسماند خوراکی در جزیره کیش برای تولید سوخت پاک به آلمان صادر می شود.
درمراسمی که فردا سه شنبه 5 اسفند با حضورمدیر عامل و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سالن ابن سینای مرکز همایش های بین المللی کیش برگزارمی شود نخستین محموله روغن صنعتی تصفیه اول حاصل بازیافت روغن های پسماند خوراکی درجزیره کیش برای تولید سوخت پاک به آلمان صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش اجرای این طرح درجزیره کیش که جزیره سبز و پاک بوده و همواره دراجرای طرح های زیست محیطی پیشرو بوده است علاوه بر اشتغالزایی ، افزایش صادارات و ارزآوری برای محیط زیست جزیره کیش نیز آثار ارزشمندی دارد.
به گفته شاه پسند مدیر عامل شرکت پترو ایمن، دریک سال گذشته این شرکت با جمع آوری پسماند روغن های خوراکی از مبادی مختلف سطح جزیره ازجمله رستوران ها و هتل ها مرحله اول تصفیه این روغن هارا با موفقیت انجام داده است و همزمان با 5 اسفند و روز مهندس روغن صنعتی حاصل از بازیافت جهت آنالیز و طی مرحله دوم تصفیه برای تبدیل شدن به سوخت پاک به آلمان صادرمی شود.
وی افزود: شرکت پترو ایمن به زودی و پس ازآغاز طرح توسعه ای خود با بکارگیری دانش بومی شده و تامین ماشین آلات و تجهیزات لازم امکان فراوری و تصفیه روغن های صنعتی را درجزیره کیش ایجادخواهدکرد.
بنابر اعلام مدیرعامل این شرکت بومی سازی دانش و تجهیزات لازم برای تصفیه مرحله دوم بر مبنای پارامترهایی ممکن خواهد بودکه ازطریق آنالیز روغن صنعتی ارسالی از کیش به آلمان در این کشور و طی دو مرحله دردو فصل سال ازجمله زمستان و تابستان ممکن خواهد شد .
وی با بیان اینکه اجرای این طرح درشمارفعالیت های فناورانه است گفت: پس ازتعیین پارامترهای لازم و بومی سازی دستگاه، شرکت پترو ایمن باخریداری و انتقال دانش و دستگاه های لازم، زمینه اجرای کامل طرح بازیافت روغن های پسماند خوراکی درجزیره کیش و تبدیل آن به سوخت پاک را دراین منطقه فراهم می کند.
لازم به ذکراست رهاشدن پسماند روغن پخت وپزاستفاده شده (UCO) درطبیعت برای سلامتی افراد و محیط زیست مضر است.درسالهای اخیر درکشورهای پیشرفته استفاده از روغن پسماند خوراکی به عنوان ماده اولیه برای تولید بیودیزل یکی از راهکارهای مناسب برای کنترل آلودگی‌های ناشی از این نوع پسماند موردتوجه فراوان قرارگرفته است. علاوه بر آن بیودیزل به عنوان یک سوخت پاک و تجدید پذیر جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی است.
بیودیزل آلکیل استر اسیدهای چربی است که از منابع طبیعی مانند روغن های گیاهی و یا چربی های حیوانی تولید می شود. این سوخت در مقایسه با گازوئیل متعارف فاقد ترکیبات گوگرد و آروماتیک بوده و در ساختمان مولکولی خود اکسیژن دارد که باعث کاهش آلایندهای خروجی از اگزوز موتور می شود.
روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پسماند خوراکی درجزیره کیش روغن صنعتی جزیره کیش سوخت پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سال 1992، نخستین پیامک یا SMS (مخفف سرویس پیام کوتاه) ارسال شد. متن آن پیام ساده بود: «کریسمس مبارک.» این رویداد تاریخی آغاز یک انقلاب ارتباطی بود که در نهایت نحوه تعامل مردم از طریق تلفن همراه را تغییر داد. فرستنده، نیل پاپورث (Neil Papworth)، مهندس بریتانیایی، پیام را از طریق کامپیوتر به تلفن همراه در شبکه Vodafone ارسال کرد.

پیامک به سرعت تبدیل به روشی محبوب و راحت برای ارسال پیام‌های کوتاه مردم به یکدیگر شد. ابتدا پیامک دارای محدودیت 160 کاراکتری در ازای هر پیام بود. این مسئله باعث شد به تدریج ایموجی‌ها و کلمات اختصاری رایج شود مبادا متن پیام از محدوده لغات فراتر رود. با گذشت زمان پیامک تکامل پیدا کرد و پیام‌های عکس، پیام‌های طولانی‌تر و حتی پیام‌های چندرسانه‌ای را دربر گرفت و نحوه ارتباط مردم با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه را تغییر داد.

امروزه با وجود ظهور اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی فوری مانند واتس‌اپ و تلگرام و... که مبتنی بر اینترنت هستند، پیامک همچنان یک ابزار ارتباطی پرکاربرد تلقی می‌شود و میلیاردها پیامک ردوبدل‌شده در روز، همچنان نقش مهمی در برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران و همچنین دریافت اعلان‌های مهم در زمینه شغلی و خدماتی ایفا می‌کند.

***

11  حقیقت جالب در مورد پیامک‌ها عبارتند از

 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد میانگین زمان پاسخگویی به یک پیام متنی 90 ثانیه است در حالی که میانگین زمان پاسخگویی به یک ایمیل 90 دقیقه است.

 

نخستین پیامک از فردی به فرد دیگر بین مردم عادی سال 1993 در انگلستان ارسال شد.

نرخ باز شدن پیامک‌های ارسالی 98 درصد است در مقایسه با نرخ باز شدن ایمیل‌ها که 20 درصد است!

 

اصطلاح «پیام متنی» نخستین بار در سال 1985 مطرح شد.

پیامک‌ها برای ارسال از طریق کانال‌های سیگنالی مورد استفاده در تماس‌های تلفنی طراحی شده است. پیامک در ابتدا به عنوان بخشی از استانداردهای GSM (سیستم جهانی ارتباطات سیار) طراحی شد.

 

نخستین گوشی تلفن با قابلیت ارسال پیامک نوکیا 2010 بود که در سال 1994 عرضه شد.

سالانه حدود 8.3 تریلیون پیامک در سراسر جهان ارسال می‌شود!

 

نخستین سرویس بانکداری مبتنی بر پیامک در سال 1999 توسط MobileOne در سنگاپور راه اندازی شد.

پیامک تقریباً توسط همه تلفن‌های همراه جهان پشتیبانی می‌شود که آن را به شکل یک رسانه قابل اتکای ارتباطی جهانی تبدیل کرده است.

سال 1996 خودرویی در جهان توسط شرکت BMW تولید شد که دارای قابلیت ارسال پیامک بود.

با وجود روش‌های مختلف احراز هویت، پیامک همچنان به عنوان شاخص اصلی احراز هویت دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • سوپر پاس گل سامان سوخت! (ویدیو)
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود