Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@13:34:21 GMT

درخواست سوئیس برای گسترش سرمایه‌گذاری در ایران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۹۸۱۳

درخواست سوئیس برای گسترش سرمایه‌گذاری در ایران

مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در ایران در دیدار با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور از تقاضای شرکت‌های سوئیسی برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران سخن گفت و خواستار رفع موانع گمرکی و ... شد.

به گزارش ایسنا، به گفته وی، علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های فولر، سینجتا، روشه، نوارتیس علاوه بر نستله تمایل دارند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با استقبال از رویکرد کشور سوئیس، مذاکرات اخیر روسای جمهور دو کشور را مثبت و نشانه اعتماد دو کشور خواند و گفت: علت سرپا ماندن ایران علی‌رغم تحریم‌ها، نهادسازی‌هایی بود که در ایران شکل گرفته و امکان اتخاذ تصمیم در شرایط تحریم را به ما می‌دهد. خرسندیم که کشور سوئیس همواره کوشیده که روابط خوب و منطقی‌ای با ایران داشته باشد.

نوبخت افزود: خورشید تحریم‌ها رو به غروب و خورشید همکاری‌ها درحال طلوع است. انشالله در آینده، همکاری‌های وسیع‌تری با طرف سوئیسی داشته باشیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات 1400 سوئیس سرمایه گذاری خارجی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: سفر آقای رئیسی به پاکستان گام مهم دیگر در جهت اجرای سیاست برقراری و گسترش روابط با همسایگان است. ضمن اینکه در دولت سیزدهم این سیاست موفقیت بسیاری داشته و کارگشا‌ترین و موثر‌ترین سیاست می‌تواند در عرصه اقتصادی ما باشد.

وی ادامه داد: همچنین گام موثر دیگری می‌تواند باشد در جهت گسترش همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی؛ زیرا پاکستان یک کشور اسلامی مهم در جهان است و با توجه به جمعیت مهم ۲۰ میلیونی می‌تواند برای ما مهم باشد. همچنین اقدام مهمی در جهت امنیت منطقه‌ای است. زیرا از پاکستان سوء استفاده‌های زیادی می‌شود و هرچقدر که ما روابط بهتری داشته باشیم امنیت بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در این سفر شاهد امضای تفاهم نامه‌های متعددی بودیم که نشان می‌دهد این سفر کاری بود نه اینکه تشریفاتی باشد بلکه وارد گسترش همکاری‌ها شدیم. استقبالی که از رئیس جمهور به عمل آمد از سوی مقامات و مردم پاکستان نشان دهنده زمینه‌های مثبت برای گسترش روابط است، زیرا دو کشور اشتراکات مناسبی در فرهنگ و تاریخ خود دارند و پاکستان نزدیکی بیشتری با ما دارد.

قناد باشی افزود: این سفر یادآور سفر مقام معظم رهبری به پاکستان در زمان ریاست جمهوریشان بود که در آن زمان هم سفری به پاکستان داشتند و نمونه‌های بسیار افتخار آمیزی از روابط دو کشور به نمایش گذاشته شد. البته دو کشور موانعی هم در توسعه روابط خواهند داشت برای مثال کشور‌های غربی قطعا تحمل  این توسعه روابط را ندارند و خواهان اختلاف هستند و در تلاشند تا بدبینی‌هایی ایجاد کنند. باید افکار عمومی به این موارد توجه کنند و بدانند آنچه در قالب تفرقه افکنی دنبال می‌شود بخش زیادی از آن به وسیله کشور‌های غربی دنبال می‌شود که در تلاشند سیاست موفق همکاری با همسایگان ایجاد نشود و در تلاشند تا این را توسط مردم ما دنبال کنند.

وی گفت: پاکستان و ایران هردو کشور همسایه دارای فرهنگ مشترک هستند که امنیت و توسعه هرکدام اثر مسقیمی بر یکدیگر دارد همچنین علاقه مندی‌های دو کشور به همکاری بیشتر خواهد انجامید. یکی از مسائلی که سبب آشنایی بیشتر خواهد شد این است که گردشگری بین دو کشور راه بیفتد. به خصوص گشردشگری نخبگان باعث افزایش روابط دو کشور خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟