Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در مراسم نوزدهمین آیین پویش ره سلامت با هدف بهره برداری از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: از روز اول که مسئولیت قبول کردم یکی از تاکید‌های مهم شخص وزیر بهبود زیرساخت‌های دانشجویی و خوابگاه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در جمع‌های دانشجویی می‌بینم که دانشجویان شما را فرمانده مقابله با کرونا و خود را سربازان این مقاومت می‌دانند.

لاری بیان کرد: ما می‌دانیم که خوابگاه، جایگزین خانواده دانشجو می‌شود. اگر کیفیت مناسبی در خوابگاه وجود داشته باشد، رشد علمی و معنوی دانشجو هم افزایش می‌یابد و اثرات مثبت آن را شاهد خواهیم بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت افزود: در روز‌های سخت مقابله با کرونا از دانشجویان علوم پزشکی خواستیم تا در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند. باوجود اینکه برخی از آن‌ها بیمار شدند، خوشبختانه ویروس نتوانست تعرضی به جان هیچ کدام از دستیاران و دانشجو‌یان ما وارد کند. ما مدیون کمک این عزیزان، معاونان و روسای دانشگاه‌ها هستیم که به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت کردند. این دانشجویان بدون شکایت حضور یافتند و در تمام جبهه‌ها تلاش کردند و امروز هم در طرح شهید سلیمانی کنار ما هستند.

لاری ادامه داد: ما ۳۱۳ خوابگاه مجردی، متاهلی و ملکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داریم که ۷۲ هزار نفر ظرفیت دارد و ۹۰۰ هزار متر مربع متراژ این خوابگاه‌هاست. ۴۰ درصد از خوابگاه‌های ملکی فرسوده و ۱۱ درصد نوساز هستند، همچنین ۴۹ درصد نیاز به بازسازی دارند. معمولا ۴۵ درصد از دانشجویان غیر بومی را باید در خوابگاه اسکان دهیم که اگر بخواهیم برای ۱۰۰ درصد آن‌ها اسکان دهیم، روسای دانشگاه‌ها مجبورند ۱۷۴ خوابگاه استیجاری، مشارکتی و خودگردان استفاده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت افزود: علی‌رغم آنکه دانشگاه‌های علوم پزشکی در دفترچه‌های خود قید کردند که موظف به ارائه خوابگاه به همه دانشجویان نیستند، اما غیرت می‌کنند و تمام تلاش خود را برای ارائه خوابگاه به کار می‌بندند، حتی از درآمد اختصاصی خود برای این کار هزینه می‌کنند.

ظرفیت ۹۰۰ میلیارد تومانی برای وام ایجاد شد

لاری ادامه داد: ما ۷۸ پروژه نیمه تمام خوابگاهی داشتیم که با استفاده از بند الف تبصره ۹ بودجه، مذاکره کردیم و ظرفیت ۹۰۰ میلیارد تومانی برای وام ایجاد شد که ۳۵ دانشگاه در حال بهره گیری از آن هستند و حدود ۵ دانشگاه وام را دریافت کردند و مابقی در حال آماده کردن مدارک هستند.

او افزود: بانک‌های ملت، تجارت، رفاه با ما همکاری خوبی کردند. ۱۴ پروژه با ایجاد ۲۳۰۰ ظرفیت خوابگاهی در این مدت بهره برداری شده است که در شرایط کووید و تحریم، کاری بی سابقه است. ما ۳۰ پروژه خوابگاهی دیگر داریم که با ظرفیت وام‌ها اگر ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان دولت به ما برساند، می‌توانیم ۱۰ هزار دانشجوی دیگر در کل کشور اسکان دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در این مدت ۵ سالن غذاخوری در کشور بهره برداری شده است که صصنعتی سازی آنها از اولویت‌های ما است؛ هدف گذاری کردیم تا پایان دولت ۹۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی را صنعتی سازی کنیم، همچنین ۱۰ فضا ورزشی تکمیل شده است.

او با اشاره به توسعه خوابگاه‌های متاهلی بیان کرد: ما حدود ۸۴۰ واحد متاهلی در کشور داشتیم و الان حدود ۱۰۰۰ واحد متاهلی در کشور داریم که اگرچه کم است اما در این مدت با تمام مشکلات کار خوبی است. قرار است ۱۱۵ واحد دیگر هم آماده بهره برداری شود.

لاری تصریح کرد: اگرچه در این مدت افزایش حقوق دانشجویان با تورم و تلاش آن‌ها همخوانی نداشته اما اقدام مهمی است که نشان از توجه وزیر به دانشجویان دارد.

او با بیان اینکه ردیف بودجه برای وام دستیاری ایجاد شد، گفت: اکنون ۵۰۰۰ دستیار وام گرفتند و امیدواریم ۲۰ هزار دانشجوی دیگر بتوانند این وام ۱۵ میلیون تومانی را دریافت کنند. البته ما از ظرفیت خیرین هم استفاده کردیم و جلسات متعددی با آن‌ها داشتیم.

بیشتر بخوانید

استان‌های رکورددار بستری و مرگ و میر کرونا/ روند کووید ۱۹ در کشور صعودی است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی خوابگاه دانشجویی بهره برداری دانشگاه ها علوم پزشکی خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند