Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه هرگز با تمدید مهلت خروج نیرو‌های خارجی موافقت نمی‌کند و در صورت نقض توافق قطر، حمله علیه نیرو‌های خارجی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان درباره احتمال ادامه حضور نیرو‌های خارجی در افغانستان فراتر از مهلت تعیین شده برای خروج گفت: ما هرگز با تمدید حضور نیرو‌ها موافقت نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجاهد به «خبرگزاری آلمان» گفت: ناتو، آمریکا و همه طرف‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر می‌خواهند بر بحران کنونی فایق آیند، تنها راه حل خوب اجرای توافقنامه امضا شده است.

وی در پاسخ به اینکه واکنش طالبان به نقض توافقنامه چه خواهد بود، نیز اظهارداشت: «اگر خدایی نکرده توافقنامه نقض شود، مطمئناً مردم افغانستان از خودشان دفاع خواهند کرد، همانطور که در ۲۰ سال گذشته اینکار را کرده‌اند».

سخنگوی طالبان همچنین تصریح کرد: اگر مسیر دیپلماتیک بسته باشد گزینه‌ای جز جنگ نخواهد بود.

براساس توافقنامه قطر، واشنگتن متعهد شد که همه نیرو‌های خارجی مشروط به پایبندی طالبان به یک سری تعهدات امنیتی باید خاک افغانستان را تا پایان ماه آوریل (۱۱ اردیبهشت) ترک کند.

با این حال دولت بایدن و دیگر کشور‌های عضو ناتو تاکید دارند که طالبان به تعهداتش در توافقنامه پایبند نبوده و شرایط خروج نیرو‌ها از افغانستان را فراهم نکرده است.

اخیراً نیز «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت که جو بایدن در مشورت با کشور‌های عضو ناتو و فرماندهان نظامی آمریکا، همچنان در حال بررسی توافقنامه قطر است و در روز‌ها و یا هفته‌های آینده تصمیم خویش را درباره افغانستان اتخاذ خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هشدار طالبان توافق قطر ناتو نیرو های خارجی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است