Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا،‌ سردار یعقوب سلیمانی رییس ستاد مراسم و مناسبت‌های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز - دوشنبه - در ششمین نشست ستاد مراسم و مناسبت‌های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران با موضوع «۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا» بر ضرورت اثرگذاری برنامه‌ها و مشارکت همگانی در سراسر کشور برای روز بزرگداشت شهدا تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه و نگاه ویژه‌ای به شهدای مدافع سلامت در سال جاری داشته است و ۲۲ برنامه مستند تولیدی و ترکیبی از مدافعان سلامت تولید شد که ۱۲ برنامه به نمایش درآمد و ۱۰ برنامه دیگر نیز رونمایی شده است.

بزرگداشت شهدای محور مقاومت و موضوع حجاب از اولویت های روز شهید

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بزرگداشت شهدای محور مقاومت بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان، موضوع حجاب و عفاف و بیانیه گام دوم انقلاب نیز از محورهایی است که در روز شهید سال جاری به آن توجه ویژه می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر همراهی سازمان‌ها و نهادهای مختلف کشور برای برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهدا گفت: به عنوان نمونه سازمان‌ها و نهادهایی مانند راهیان نور ظرفیت‌های ویژه‌ای برای گرامی داشت روز شهید دارند که همراهی آن‌ها با بنیاد شهید و امور ایثارگران تأثیر بسزایی برای برگزاری بهتر برنامه‌های این روز دارد.
در این نشست برنامه‌ها و مراسم‌های روز بزرگداشت شهدا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جزئیات آنها در نشست خبری با حضور رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

روز ۲۲ اسفند روز تاسیس بنیاد شهید 

روز ۲۲ اسفندماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران که همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام (ره) است به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

نهاد بنیاد شهید در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸، به فرمان امام(ره) تاسیس شد و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیردولتی و در چهار چوب اساسنامه مصوبه و آیین نامه های مربوط زیر نظر رئیس جمهوری و نظارت عالیه مقام معظم رهبری اداره می شود.

احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانواده های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارایه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت های این نهاد مقدس است.

البته سابقه اولیه این نهاد به دوران آغاز قیام امام(ره) به سال ۱۳۴۲، باز می گردد. بعد از قیام خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲ گروهی از روحانیون انقلابی و مبارز و افراد نیکوکار به دستور امام(ره) ماموریت یافتند تا به خانواده های شهدا رسیدگی کنند.

برچسب‌ها دفاع مقدس قاسم سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس قاسم سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران دفاع مقدس قاسم سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران اخبار کنکور بنیاد شهید و امور ایثارگران روز بزرگداشت شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، سردار نوراللهی از فرماندهان دفاع مقدس، خسروی مشاور استاندار در امور ایثارگران، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به مناسبت هفته بزرگداشت معلم، از ۲۲ خانواده معظم شهید فرهنگی استان تجلیل به عمل آمد.

حضور پرشور دانش آموزان از دیگر نکات مهم این مراسم بود.

این تجلیل در حاشیه مراسم «سه شنبه های شهدایی» که هر هفته در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام برگزار می شود، انجام شد.

کد خبر 6093632

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟