Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) پارلمان در توضیح جلسه امروز صبح مجلس اظهار داشت: پیش از رسمی شدن جلسه صبح امروز تعدادی از نمایندگان درخواست کردند که در قالب توافق بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مباحثی در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نظر آیین‌نامه داخلی مجلس هنگامی که موضوع بودجه در دستور کار باشد نمی‌توان به موضوعات دیگر وارد شد و تنها به استناد تبصره ماده (183) آیین‌نامه داخلی موارد فوری و اضطراری را می‌توان در دستور کار قرار داد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در ادامه عنوان کرد: به استناد تبصره ماده (183) موضوع توافق مذکور در دستور کار مجلس قرار گرفت تا با استناد به ماده (234) در این خصوص تصمیم‌گیری شود. پایان وقت اداری سه‌شنبه 5 اسفند ماه زمان توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است، لذا بر اساس قانون می‌بایست تکلیف این موضوع روشن شود و در نهایت 221 نماینده موافقت کردند که ماده 234 آیین‌نامه در ارتباط با توافق صورت گرفته اجرا شود.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است تأکید مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و دولت و مسئولان آژانس و سازمان انرژی اتمی باید آن را اجرا کنند.

فرهنگی یادآور شد: طرف‌های مقابل نیز اظهارات متناقضی را عنوان کردند اما هیچ گام جدی برنداشتند، لذا مجلس اصرار دارد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا شود و از انجام هرکاری که مغایر با اجرای قانون است، ممانعت به عمل آید.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در ادامه گفت: برخی نمایندگان پیگیر استفساریه‌ای پیرامون قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستند مبنی بر اینکه با توجه به این قانون امکان اتخاذ چنین تصمیمی از سوی سازمان انرژی اتمی و دولت وجود دارد یا خیر؟ البته در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نشده و مشخص نیست در جلسه فردا به صورت علنی یا غیرعلنی به آن پرداخته شود چرا که ما با محدودیت موضوع رسیدگی به بودجه در جلسات صحن مواجه هستیم.

وی در ادامه به بررسی لایحه بودجه 1400 در نوبت عصر صحن امروز اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم پیشنهادات، ممکن است که دو الی سه هفته جلسات بررسی بودجه به طول بینجامد، نمایندگان در نشست عصر امروز درباره حوزه انرژی، تأمین منابع مالی برای مایحتاج عمومی و تأمین مواد اولیه پتروشیمی‌ها و خوراک نفت و گاز مصرف‌کننده‌ها تصمیماتی گرفتند و پیشنهادهایی مطرح کردند البته تنها پیشنهاد مربوط به تعیین سقف برای کالاهای اساسی مورد نظر موافق نمایندگان قرار گرفت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی مجلس شورای اسلامی لغو تحریم ها قانون اقدام راهبردی محمدحسین فرهنگی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها دستور کار انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی پروژه پارک مشاهیر در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار آغاز شده است، همچنین پروژه توسعه فضای سبز شامل پارک بیشه خزایی (پارک سه‌راه نظر) و مرکز محله حسین آباد در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته بیشتر اقدامات که از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان تعریف شده بود، توسط شهرداری انجام شد؛ در این راستا ۹۵ درصد از بودجه مصوب منجر به اقدامات عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری در منطقه ۵ شهرداری شده است.

وی افزود: بودجه سال جاری ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و در این راستا اقداماتی در حوزه طراحی در دستور کار شهرداری گرفته شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پروژه پارک مشاهیر شهر اصفهان در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار آغاز شده است، همچنین پروژه توسعه فضای سبز شامل پارک بیشه خزایی (پارک سه راه نظر) و مرکز محله حسین آباد در دستور کار قرار دارد.

کارگر اظهار کرد: در این زمینه همچنین پروژه رفع گلوگاه‌ها، آزادسازی‌ها و اقدامات مربوطه انجام خواهد شد.

کد خبر 748495

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • اجرای پویش « با انرژی» در غرب مازندران
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان