Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مجلس گفت: مجلس اصرار دارد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا شود و از انجام هرکاری که مغایر با اجرای قانون است، ممانعت به عمل آید.

به گزارش ایسنا، محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه نوبت بعدازظهر امروز دوشنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: پیش از رسمی شدن جلسه صبح امروز تعدادی از نمایندگان درخواست کردند که در قالب توافق بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مباحثی در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر آیین‌نامه داخلی مجلس هنگامی که موضوع بودجه در دستور کار باشد نمی‌توان به موضوعات دیگر وارد شد و تنها به استناد تبصره ماده (۱۸۳) آیین‌نامه داخلی موارد فوری و اضطراری را می‌توان در دستور کار قرار داد.

وی افزود: به استناد تبصره ماده (۱۸۳) موضوع توافق مذکور در دستور کار مجلس قرار گرفت تا با استناد به ماده (۲۳۴) در این خصوص تصمیم‌گیری شود. پایان وقت اداری سه‌شنبه ۵ اسفند ماه زمان توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است، لذا بر اساس قانون می‌بایست تکلیف این موضوع روشن شود و در نهایت ۲۲۱ نماینده موافقت کردند که ماده ۲۳۴ آیین‌نامه* در ارتباط با توافق صورت گرفته اجرا شود.

فرهنگی ادامه داد: آنچه مهم است تأکید مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و دولت و مسئولان آژانس و سازمان انرژی اتمی باید آن را اجرا کنند. طرف‌های مقابل نیز اظهارات متناقضی را عنوان کردند اما هیچ گام جدی برنداشتند، لذا مجلس اصرار دارد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا شود و از انجام هرکاری که مغایر با اجرای قانون است، ممانعت به عمل آید.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نوبت عصر جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس گفت: با توجه به حجم پیشنهادات، ممکن است که دو الی سه هفته جلسات بررسی بودجه به طول بینجامد، نمایندگان در نشست عصر امروز درباره حوزه انرژی، تأمین منابع مالی برای مایحتاج عمومی و تأمین مواد اولیه پتروشیمی‌ها و خوراک نفت و گاز مصرف‌کننده‌ها تصمیماتی گرفتند و پیشنهادهایی مطرح کردند البته تنها پیشنهاد مربوط به تعیین سقف برای کالاهای اساسی مورد نظر موافق نمایندگان قرار گرفت.

فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان پیگیر استفساریه‌ای پیرامون قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستند مبنی بر اینکه با توجه به این قانون امکان اتخاذ چنین تصمیمی از سوی سازمان انرژی اتمی و دولت وجود دارد یا خیر؟ البته در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نشده و مشخص نیست در جلسه فردا به صورت علنی یا غیرعلنی به آن پرداخته شود چرا که ما با محدودیت زمان برای رسیدگی به بودجه در جلسات صحن مواجه هستیم.

ماده ۲۳۴ چه می‌گوید؟

ماده ۲۳۶ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به تازگی و با توجه به تغییرات آئین نامه داخلی مجلس به ماده ۲۳۴ تغیر عددی داده است. این ماده آیین نامه داخلی مجلس تاکید دارد هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

کمیسیون حداکثر طی ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. در تبصره ۱ این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003ErH

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها نامه داخلی مجلس دستور کار اجرای قانون انرژی اتمی آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود

خاندوزی وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

خاندوزی در این نامه به بذرپاش نوشته است:

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودرو‌های گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت می‌باشند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود