Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:57:02 GMT

تسلط نیروهای صنعا بر ۲ منطقه مشرف به سد مارب

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۱۱۰۳

تسلط نیروهای صنعا بر ۲ منطقه مشرف به سد مارب

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین گزارش داد: نبرد سنگینی میان نیروهای صنعا و عبد ربه منصور هادی در استان مارب جریان دارد و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطق الراک و قاع المنجوره مشرف به سد مارب از سمت غرب مسلط شده اند.

منطقه الطلعه الحمراء در صرواح در غرب مارب شاهد درگیری های سنگین میان نیروهای صنعا و نیروهای هادی است که جنگنده های سعودی پوشش هوایی گسترده از این مزدوران به عمل آورده  و به بمباران گسترده نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار المیادین گزارش داد: نیروهای عبد ربه منصور هادی امروز دوشنبه تجهیزات و ادوات خود را از منطقه راهبردی الطلعه الحمرا خارج کرده اند و جز شمار معدودی از این نیروها باقی نمانده استنیروهای عبد ربه منصور هادی امروز دوشنبه تجهیزات و ادوات خود را از منطقه راهبردی الطلعه الحمرا خارج کرده اند و جز شمار معدودی از این نیروها باقی نمانده است.

طبق این گزارش؛ نبردی سنگین میان طرفین در ناحیه جنوبی صرواح پس از اینکه نیروهای صنعا بر مناطق الراک و قاع المنجوره مشرف به سد مارب مسلط شدند، جریان دارد.

در حالی که نیروهای هادی از دفع حمله نیروهای صنعا سخن به میان آوردند اما منابع محلی اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن منطقه هیلان را به کنترل خود درآورده اند. جبهه الکساره هم به کنترل نیروهای صنعا درآمده و فقط جبهه المشجح مانده است که درگیری در این منطقه جریان دارد.

منابع یمنی از پیشروی های برق آسای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه مارب خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق به اسارت یک گردان کامل وابسته به نیروهای حزب الاصلاح با همه تجهیزات نظامی در استان مارب شده اند.

بر اساس این گزارش؛ این گردان کامل جمعی تیپ ۱۱۷ پیاده نیروهای عبد ربه منصور هادی، وابسته به آل سعود بود که به دنبال پیشروهای برق آسای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مارب تسلیم شده اند.

تسلیم این گردان نظامی اوج فروپاشی نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی در جبهه های مارب و دستاورد بزرگ نیروهای صنعا در جبهه شهر مارب به عنوان آخرین کانون حزب الاصلاح را نشان می دهد.

منابع یمنی از هزاران داعشی که به سرکردگی ابوالعباس الجزائری به منطقه الجوبه در استان مارب برای کمک به مزدوران آل سعود وارد شده اند، خبر دادند.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با بلندگو از نیروهای مزدور ریاض خواسته اند که خود را تسلیم کنند یا عقب بنشینند تا خون آنها ریخته نشود.

همزمان ساکنان جنوب یمن از اینکه ساکنان جنوب یمن برای جنگ به نفع نیروهای حزب الاصلاح وارد جنگ شوند مخالف هستند. 

مقامات جنوب یمن تاکید دارند که هیچ نیرویی از جنوب برای کمک به نیروهای عبد ربه منصور هادی عازم جبهه های مارب نخواهد شد زیرا این نیروها باید از جنوب یمن محافظت کنند نه اینکه در جنگ هایی که به آنها ربطی ندارد، وارد شوند.

یکی از فعالان رسانه جنوب یمن هرگونه ورود نیروهای جنوب یمن به مارب را تکذیب کرد و هدف از اخبار منتشر شده را بالابردن روحیه نیروهای عبد ربه منصور هادی دانست.

در رسانه ها و شبکه های اجتماعی هم از ساکنان جنوب یمن خواسته شده است که به جنگ مارب وارد نشوند زیرا ارتباطی به جنوبی ها ندارد.

کد خبر 5153781

منبع: مهر

کلیدواژه: استان مأرب عبد ربه منصور هادی یمن ایالات متحده امریکا عراق ایران برجام روسیه فلسطین ناتو رژیم صهیونیستی سوریه جو بایدن عربستان سعودی افغانستان میانمار لبنان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیروهای عبد ربه منصور هادی نیروهای صنعا جنوب یمن شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر

کمیته انضباطی رای خود را در خصوص عدم برگزاری دیدار آبی‌پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز صادر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، رای صادره از سوی کمیته انضباطی به شرح زیر است:

درخصوص گزارش سازمان لیگ فوتبال مبنی بر عدم برگزاری مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز در تاریخ 2/2/1403 از سری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور در ورزشگاه غدیر اهواز باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و نظربه اینکه براساس مکاتبات صورت گرفته از سوی باشگاه آبی پوشان جنوب با سازمان لیگ ورزشگاه تختی و غدیر اهواز به ترتیب به عنوان اولویت اول و دوم محل برگزاری مسابقات به عنوان میزبان در فصل جاری معرفی و تا کنون نیز تعداد 3 مسابقه در ورزشگاه تختی و 8 مسابقه در ورزشگاه غدیر برگزار گردیده است که این امر موید پذیرش استادیوم غدیر اهواز به عنوان دومین ورزشگاه باشگاه آبی پوشان جنوب در برگزاری مسابقات از سوی مسئولین باشگاه استقلال خوزستان به عنوان بهره بردار قراردادی ورزشگاه اخیر الذکر می باشد و از طرفی باتوجه به اینکه در جلسه هماهنگی شب قبل از بازی دو تیم
به دلیل عدم رفع مشکلات استادیوم تختی با اعلام مدیر تیم آبی پوشان جنوب و تاییدیه نماینده هیات فوتبال استان ، استادیوم غدیر به عنوان ورزشگاه برگزاری مسابقه معرفی و به تایید و امضا حاضرین در جلسه از جمله مدیران دو تیم ، ناظر بازی ، نماینده نیروی انتظامی و نماینده هیات فوتبال استان خوزستان رسیده ولی علی رغم حضور بازیکنان دو تیم ، داوران و فراهم بودن شرایط برگزاری به دلیل عدم بازگشایی درب استادیوم غدیر از سوی بهره بردار آن و با وجود اعطای مدت زمانی حدود 2 ساعت و تلاشهای صورت گرفته مسابقه برگزار نگردیده است باتوجه به گزارش مقامات رسمی بازی ، لوایح دفاعیه ابرازی از سوی دو باشگاه و اظهارات نمایندگان آنها و همچنین اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در جلسه مورخ 9/2/1403 و با عنایت به اینکه اقدام باشگاه استقلال خوزستان به عنوان شخص ثالث علت اصلی و خارج از اراده باشگاه میزبان در عدم برگزاری مسابقه تشخیص داده می شود در نتیجه باتوجه به بند 5 ماده 14 آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب 1398 و همچنین مفهوم مخالف از ماده 62 مقررات انضباطی حکم بر تکرار مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز تماماً با هزینه باشگاه میزبان در محلی خارج از استان خوزستان با تشخیص سازمان لیگ صادر می‌گردد.

همچنین باتوجه به اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان درخصوص عدم امکان موافقت با برگزاری سایر مسابقات باقیمانده تیم آبی پوشان جنوب در ورزشگاه غدیر ، مسابقات باقیمانده که تیم اخیر الذکر در فصل جاری میزبان می‌باشد در محل دیگری به تشخیص سازمان لیگ باید برگزار شود.

همچنین رفتار باشگاه استقلال خوزستان به عنوان بهره بردار ورزشگاه غدیر در عدم موافقت با بازگشایی در این ورزشگاه علی رغم اطلاع و آگاهی از انتخاب ورزشگاه مذکور به عنوان محل دوم برگزاری مسابقات تیم آبی پوشان جنوب از مصادیق نقض اصول اخلاقی و جوانمردی حاکم بر مسابقات فوتبال تشخیص و مستند به مواد 51 و 117 مقررات انضاطی به پرداخت مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد . رای صادره به جز جریمه نقدی قابل اجرا و تماماً ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد