Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان فارس از بازگشت به زندگی دو محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و تلاش اعضای شورای حل اختلاف در این استان خبر داد خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس از بازگشت به زندگی دو محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم در این استان خبر داد و بیان کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف و سیاست‌های تحولی قوه قضاییه در حل و فصل دعاوی و توسعه حل اختلاف از طریق برقراری صلح و سازش، اعضای شعب ۴۲ و ۴۹ زندان شورای حل اختلاف شیراز در انجام وظیفه ذاتی خویش مبادرت به تشکیل چندین جلسه صلحی در محل شورا و همچنین حضور در منزل خانواده اولیای دم کردند ونهایتاً، برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های مقتولان نتیجه‌بخش بود و اولیای دم رضایت بی‌قید و شرط خود را نسبت به قاتلان اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش، اقدام خانواده‌های اولیاء دم در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را باارزش و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: گذشتی که از روی قدرت باشد، نه به خاطر ضعف، بسیار ارزشمند است؛ چرا که گذشت کار بزرگان و اولیای خداست. کسی‌که امداد و نصرت خدا با او همراه نباشد، نمی‌تواند گذشت کند.   بیشتر بخوانید: سه محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند وی ضمن تقدیر از خانواده‌های اولیاء دم گفت: اقدام بسیار نیک و بزرگی که این دو خانواده با گذشت از اجرای حکم قصاص قاتل عزیزان‌شان انجام دادند علی رغم اینکه هنوز داغ از دست دادن فرزندان شان را در دل دارند قطعا اجر و پاداش آنان نزد خداوند محفوظ است.

انتهای پیام/ برچسب ها: قصاص گذشت دادگستری فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قصاص گذشت دادگستری فارس حل اختلاف اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است

به گزارش خبرآنلاین «رانیا» همسر «عبدالله دوم» پادشاه اردن در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری ‏«سی‌بی‌اس» داشت، اظهار کرد: «ناکامی جهان در متوقف کردن فجایع و جنایات اسرائیل در غزه، سابقه بسیار خطرناکی را برای مابقی جهان ایجاد می‌کند و زمان آن رسیده که جامعه جهانی از جمله آمریکا از نفوذ سیاسی خود استفاده کرده و اسرائیل را به متوقف کردن جنگ و موافقت با انتقال کمک‌ها مجبور سازد.»

به نقل از ایسنا ملکه رانیا گفت: «فلسطینی‌ها و سایرین در خاورمیانه، ایالات متحده را به‌عنوان یک عامل توانمندساز و تسهیل‌گر اسرائیل در جنگ با حماس می‌دانند. مردم، ایالات متحده را به‌عنوان یک طرف در این جنگ می‌بینند. چون مقامات اسرائیلی می‌گویند که بدون حمایت آمریکا نمی‌توانستند این جنگ را به راه بیندازند. آمریکا ممکن است نزدیک‌ترین متحد اسرائیل باشد، اما یک دوست خوب، دوست را مسوول می‌داند. اقدامات اسرائیل نه تنها خیانت به مردم غزه بلکه در واقع خیانت به تضمین‌ها برای حفظ جان همگی ماست.»

رانیا گفت جهان در حال دریافت «پیام‌های متناقضی» از سوی ایالات متحده است که به گفته او، هم نسبت به مرگ غیرنظامیان در غزه ابراز نگرانی کرده و هم سلاح‌های تهاجمی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است که علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌شود. او از جامعه بین‌المللی خواست تا از اهرم‌های فشاری برای وادار کردن تل‌آویو برای اجازه دادن برای ورود کمک‌ها به غزه و پایان دادن به جنگ استفاده کند و گفت ایالات متحده می‌تواند این کار را با گفتن اینکه به ارائه سلاح‌های تهاجمی به صهیونیست‌ها ادامه نخواهد داد، انجام دهد.

به گفته او، غزه‌ای که ۷ ماه پیش وجود داشت، دیگر «قابل شناسایی» نیست. رانیا گفت: «این جنگ کاملا ویرانگر بوده و بر خلاف آنچه اسرائیل می‌گوید، دفاعی نیست.»

او همچنین با اشاره به اعتراضات دانشجویی در سراسر جهان علیه جنگ غزه و به‌ویژه در آمریکا که برخی به آن برچسب «یهودستیزی» می‌زنند تا آن را از مسیرش منحرف کنند، گفت: «احساسات در حال افزایش است و من فکر می‌کنم مردم از آنچه این دانشجویان به آن اعتراض دارند، غافل شده‌اند. از نظر آنها، مسئله غزه و درگیری فلسطین بیشتر به عدالت اجتماعی مربوط می‌شود. آنها از حقوق بشر، حقوق بین‌الملل و اصولی که زیربنای حقوق بین‌الملل هستند، دفاع می‌کنند. آنها برای آینده‌ای که قرار است به ارث ببرند، مبارزه می‌کنند.»

همسر پادشاه اردن افزود: «این احساس وجود دارد که قوانین انسانی به صورت گزینشی اجرا می‌شوند، بی‌عدالتی وجود دارد و زندگی ما بی‌ارزش است، این مساله‌ای است که باور دارم قطعا باعث از دست رفتن بخش بزرگی از اعتبار آمریکا شده و نیز باعث می‌شود ما در مورد رویکردمان درباره ساختار جهانی بازنگری کنیم.»

او در ادامه گفت: «زمانی که هم‌پیمانان اسرائیل نتوانستند آن را متوجه مسوولیتش در کارهایش کنند، فرهنگ فرار از مجازات ایجاد شد و این شرایط ده‌ها سال است که وجود دارد و اسرائیل احساس می‌کند که از هر قانون و استاندارد بین‌المللی مستثنا است؛ شما یا بخشی از جامعه جهانی هستید و به قوانین و اصول پایبندید، یا اینکه یک طرف طرد شده هستید.»

رانیا در ادامه تاکید کرد: «غزه در حال حاضر نمونه‌ای کوچک از هرج و مرج جدید جهانی و نشانه فروپاشی استانداردهای بین‌المللی و بازگشت این اصل است که "بقا برای قوی‌ترین است" و فکر می‌کنم این نه تنها برای منطقه ما بلکه برای کل جهان بسیار خطرناک است.»

همسر پادشاه اردن درباره شرایط انسانی موجود در غزه هم گفت: «شهرها کاملا به زمین‌هایی بایر تبدیل شدند، کودکانی شاد که در مرحله رشد بودند، به پوست و استخوان تبدیل شدند، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در منطقه‌ای محاصره شده زندگی می‌کنند.»

او ضمن درخواست از جامعه جهانی برای ممانعت از یورش گسترده رژیم صهیونیستی به رفح، این عملیات را «پایان کار ساکنان غزه» توصیف کرد که «از ابتدای جنگ به صورت برنامه‌ریزی شده به جنوب نوار غزه سوق داده می‌شوند.»

رانیا در پایان این گفت‌وگو، جنگ علیه غزه را «یکی از بزرگ‌ترین لشکرکشی‌های تاریخ معاصر» دانست «چرا که بسیاری از مردم را از خانه‌هایشان دور کرده و باعث شده که آنها احساس کنند عدالتی در جهان وجود ندارد، اما این جنگ نه اسرائیل و نه جهان را به مکانی امن‌تر تبدیل نمی‌کند.»

این مصاحبه در حالی انجام شد که رئیس‌جمهور آمریکا قرار است طی روزهای آینده با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار کند. دولت بایدن همچنین با ضرب‌الاجلی مواجه است تا در روزهای آتی به کنگره اعلام کند که آیا رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده می‌کند یا خیر.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903387

دیگر خبرها

  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • علی مطهری: حاندان مطهری همه به یک گونه فکر می‌کنند
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • اعلام حکم دختری که باعث مرگ مادرش شد