Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@07:28:06 GMT

تکذیب توزیع روغن با کارت ملی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۱۴۴۹

تکذیب توزیع روغن با کارت ملی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، عباس قبادی در پایان جلسه امروز ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص کمبود روغن و خبر عرضه آن با کارت ملی، اظهار داشت: توزیع روغن با کارت ملی یک شیطنت بوده و چنین چیزی را تکذیب می‌کنم.

وی افزود: میانگین مصرف ماهانه روغن در کشور حدود ۱۵۰ هزار تن است که در ماه گذشته بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن تولید روغن داشتیم، اما به جهت فضای روانی که در کشور ایجاد شد و برخی به آن اخبار در خصوص احتمال تغییر نرخ ارز و … دامن زدند که موجب هجوم مردم به فروشگاه‌ها و افزایش تقاضا و شکل گیری احتکار خانگی شد و وقفه‌هایی در تولید و توزیع به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد: مصرف اکثر خانوارها روغن مایع است و روغن جامد بیشتر مصرف صنعتی و صنفی دارد، اما افزایش تقاضای روغن مایع موجب شد بخشی از ظرفیت تولید روغن جامد نیز به این بخش تخصیص یابد که موجب کسری در تولید روغن جامد هم شد.

وی گفت: با تخصیص سهمیه به صنایعی که از روغن جامد استفاده می‌کنند و عرضه به میزان کافی آن، به زودی بازار روغن هم به تعادل می‌رسد.

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: قیمت روغن در سال آینده به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت و عرضه این محصول به میزان مورد نیاز همچنان تداوم خواهد داشت.

قبادی همچنین از تدارک و ذخیره سازی ۴۰ هزار تنی سیب و پرتقال مورد نیاز شب عید خبر داد و گفت: کار تحویل سیب و پرتقال به استان‌هایی که قرار شد توسط این ستاد انجام شود آغاز شده و سیب و پرتقال از استان‌های غرب و شمال کشور به این استان‌ها تحویل شده است و اگر بازهم استان‌ها نیاز بیشتری را اعلام کنند آماده تأمین آن هستیم.

طی دو ماه ۴ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از بنادر کشور تخلیه شد

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: بانک مرکزی همکاری خوبی در مورد تخصیص ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی در ۶ ماه نخست سال آینده انجام داده و ارز مورد نیاز را تخصیص داده است.

وی اضافه کرد: در حدود ۲ ماه گذشته، ۴ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از بنادر کشور تخلیه شده و به همین میزان موجودی در بنادر کشور داریم که این میزان، جدا از کالاهای در حال ورود و روی کشتی‌ها است.

دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین با اشاره به واردات ۲۱ میلیون تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد دلار از ابتدای سال گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۲۵ درصد کاهش یافته، اما شاهد افزایش ۱۰ درصدی واردات کالاهای گروه یک و ۲۲ که کالاهای مورد نیاز و مواد اولیه کارخانجات است هستیم.

وی افزود: از سویی دیگر کالاهای گروه‌های ۲۶ و ۲۷ که کالاهای غیر ضروری هستند از نظر وزنی رشد منفی ۲۳ درصدی داشته‌اند که مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد که واردات کشور به سوی واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم سوق یافته است.

قبادی از ثبات بازار تخم مرغ و عرضه آن با نرخ مصوب خبر داد و گفت: عرضه مرغ هم تا هفته‌های آینده به شرایط مطلوب بازخواهد گشت چرا که حجم ورودی مرغ به بازار افزایش یافته و روند باثباتی در بازار مرغ خواهیم داشت.

وی عدم تعادل بازار مرغ را ناشی از وقفه یک هفته‌ای در عرضه و افزایش تقاضای مرغ دانست و افزود: تلاش برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان موجب این وقفه یک هفته‌ای در عرضه و در نتیجه افزایش قیمت مرغ در برخی استان‌ها بود.

به گفته دبیر ستاد تنظیم بازار، هم اکنون به میزان کافی کنجاله و ذرت در اختیار بخش تولید قرار گرفته است، اما وجود برخی مشکلات در توزیع موجب اخلال در عرضه مرغ شد.

پربیننده ترین افزایش ۶۷.۲درصدی قیمت خوراکی‌ها در بهمن‌ماه/ کدام کالا بیشتر گران شد؟ بارش‌های اخیر گوشت را گران کرد تخم مرغ ارزان شد قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳هزار تومان کم شد معدوم شدن بیش از یک میلیون قطعه مرغ به دلیل آنفلوآنزا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روغن عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی مورد نیاز روغن جامد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • نفت در مدار رشد؟