Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@03:29:21 GMT

هضم‌کننده‌های طبیعی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۱۹۸۱

هضم‌کننده‌های طبیعی را بشناسید

گوارش فقط پروسه‌ای نیست که طی آن غذا تجزیه شده و انرژی و مواد مغذی ضروری بدن تأمین شود، بلکه یک سیستم گوارش سالم و خوب، کلید یک زندگی طولانی و به دور از بیماری‌هاست. در ادامه به سیزده گیاه در طب آیورودیک اشاره می‌کنیم که گفته می‌شود می‌توانند در تقویت فرایند گوارش بسیار خوب عمل کنند.

به گزارش برنا؛ استرس‌های روزمره، سبک زندگی بی‌تحرک و عادات غذایی ناسالم مثلاً بی‌نظمی زمان وعده‌های غذایی، پُرخوری کردن یا با عجله غذا خوردن باعث می‌شوند سیستم گوارش ما عملکرد مناسبی نداشته باشد و سلامت آن به خطر بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه ما با علائمی مانند نفخ، گاستریت، بدهضمی، شکم‌درد و اسهال و دیگر مشکلات گوارشی روبرو خواهیم شد. گوارش نقش بسیار قابل توجهی در تعیین سالم یا ناسالم بودن بدن ما دارد.

گوارش فقط پروسه‌ای نیست که طی آن غذا تجزیه شده و انرژی و مواد مغذی ضروری بدن تأمین شود، بلکه یک سیستم گوارش سالم و خوب، کلید یک زندگی طولانی و به دور از بیماری‌هاست. در ادامه به سیزده گیاه در طب آیورودیک اشاره می‌کنیم که گفته می‌شود می‌توانند در تقویت فرایند گوارش بسیار خوب عمل کنند.

دانه‌های رازیانه کمک زیادی به سیستم لنفاوی می‌کنند و می‌توانند حالت تهوع را کاهش داده و ریفلاکس اسید معده را برطرف کنند. ضمناً رازیانه یک ضداسپاسم طبیعی بوده و برای رفع گرفتگی‌های شکم مفید است

زیره

زیره به صورت دانه‌های ریزی است که در بیشتر آشپزخانه‌ها وجود دارد و درمانی برای بعضی از مشکلات گوارشی محسوب می‌شود، مثلاً تسکین نفخ و گاز. دانه‌های زیره دارای خواص ضدالتهابی بوده و می‌توانند ناراحتی و درد معده را تسکین دهند. عرق زیره به طور کلی موجب افزایش تولید آنزیم‌های گوارشی شده و فرایند گوارش را تقویت می‌کند. از این رو به شما کمک می‌کند با مشکلات گوارشی‌تان مبارزه کنید. دانه‌های زیره دانه‌های معجزه‌گری هستند که گفته می‌شود خیلی از مشکلات مرتبط با بارداری را در زنان باردار تسکین می‌دهند؛ البته نباید به مقدار زیادی مصرف شوند.

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله منبع بزرگی از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هاست. ضمناً تخم شنبلیله می‌تواند به عنوان یک هضم‌کننده‌ی طبیعی عمل کرده و سموم مضر را از بدن خارج نماید. تخم شنبلیله دارای خاصیت روان کنندگی بوده و دیواره‌ی معده و روده‌ها را نرم می‌کند. کسانی که می‌خواهند وزن کم کرده و چربی شکم را بسوزانند می‌توانند عصاره تخم شنبلیله را هر روز صبح با معده خالی بنوشند.

دانه هِل

هل عطر و طعم قوی دارد و این رایحه به بدن کمک می‌کند تولید آنزیم‌های گوارشی را فعال نماید، خصوصاً بعد از اینکه غذای سنگین و حجیمی خورده‌اید. ماده شیمیایی موجود در هل یا همان کارداموم می‌تواند حرکت غذا در روده‌ها را افزایش دهد. ضمناً این گیاه برای رفع مشکلاتی مانند یبوست، سوءهاضمه و گاستریت مفید و مؤثر است.

زنجبیل

زنجبیل برای سلامت گوارش عالی است و ناراحتی‌های گوارشی را تسکین می‌دهد. زنجبیل دارای ترکیبات شیمیایی ضددرد است و می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. همه‌ی این ویژگی‌ها با هم می‌توانند به نفع سیستم ایمنی شما در برابر سرماخوردگی و سرفه و ... باشند.

زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای هندی است اما در آشپزی سراسر دنیا کاربرد دارد. مقدار کمی زردچوبه، رنگ بسیار زیبایی به غذا می‌دهد؛ اما شهرت زردچوبه دلایل دیگری دارد. زردچوبه ادویه‌ای ضدقارچ، ضدویروس، آنتی‌اکسیدان، ضدسرطان، آنتی موتاژن (ضد جهش ژن)، آنتی باکتریال و ضدالتهاب است. همچنین از زردچوبه در طب آیورودیک به عنوان یک التیام دهنده گوارش استفاده می‌شود.

میخک

میخک گیاهی ضدعفونی‌کننده بوده و یک آنتی‌اکسیدان و قابض به شمار می‌رود. میخک ذاتاً ضد نفخ است، از این رو می‌تواند جلوی تشکیل گاز در سیستم گوارش را بگیرد.

دارچین

دارچین می‌تواند به بهبود گوارش و جذب مواد مغذی موجود در غذاهایی که می‌خوریم کمک کند. همچنین دارچین عاملی آنتی باکتریال است که جلوی عفونت‌های سیستم گوارش را می‌گیرد.

فلفل سیاه

فلفل سیاه حاوی ترکیبات پپرین است که فرایند گوارش را تسهیل کرده و تولید آنزیم‌های گوارشی معده را افزایش می‌دهد. در نتیجه به هضم پروتئین‌های غذایی که می‌خوریم کمک می‌کند.

دانه‌های رازیانه

مصرف دانه‌های رازیانه کمک می‌کند گاز و نفخ و چنگ زدگی معده‌تان تسکین بیابد. دانه‌های رازیانه کمک زیادی به سیستم لنفاوی می‌کنند و می‌توانند حالت تهوع را کاهش داده و ریفلاکس اسید معده را برطرف کنند. ضمناً رازیانه یک ضداسپاسم طبیعی بوده و برای رفع گرفتگی‌های شکم مفید است. بنابراین به راحتی می‌توانید از آن برای کاهش شکم‌درد ناشی از پُرخوری و تنش روده‌ها استفاده نمایید.

گودوچی

گودوچی این گیاه معجزه‌گر طب آیورودیک به دلیل خواص عالی آن در تصفیه خون و همچنین مبارزه با بیماری‌های باکتریایی شهرت دارد. خواص آنتی‌اکسیدانی گودوچی به بهبود عملکرد ایمنی بدن کمک کرده و برای فرایند گوارش نیز مفید است.

آمالاکی

آمالاکی یا آمله یا همان انگور فرنگی هندی سوپر میوه‌ای است که هزاران سال در طب آیورودیک کاربرد دارد. آمالاکی، منابع طبیعی ویتامین C را در اختیار بدن قرار می‌دهد و می‌تواند به راحتی توسط بدن هضم و جذب شود. در طب سنتی آمالاکی برای جوان‌سازی تمام بدن به کار می‌رفته و به کمک در سم‌زدایی سیستم گوارش، کاهش اسیدیته بدن و تعدیل سطح pH در روده‌ها نیز شهرت دارد.

آشواگاندا یا جینسینگ هندی

بر اساس طی آیورودیک، آشواگاندا گیاهی دارویی است که گفته می‌شود به کاهش التهاب و تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند.

سیر

سیر، پُرمصرف‌ترین گیاه در آشپزی هندی است زیرا فواید زیادی از جهت درمان انواع مشکلات سلامتی دارد. سیر دارای خواص ضدالتهابی، آنتی‌بیوتیکی و آنتی باکتریال است که به درمان انواع عوارض گوارشی کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی سبک زندگی سرماخوردگی طب مشکلات دانه های رازیانه گفته می شود تخم شنبلیله سیستم گوارش روده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه پاسداران به تازگی با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

به روایت باشگاه خبرنگاران جوان، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو لجستیکی شهید مهدوی یک ناو جنگی ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال است، این ناو در یک مراسم رسمی در ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۱ به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس الحاق شد.

نامگذاری این ناو براساس فرمانده ایرانی؛ نادر مهدی صورت پذیرفته است که در سال ۱۳۶۶ خورشیدی و در جنگ نفتکش‌ها توسط نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا به شهادت رسیده بود.

ناو شهید مهدوی، اما چه ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به سایر نمونه‌های خود در کشور متمایز می‌کند.

ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده به نوعی بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد و یک پایگاه دریایی متحرک به طول ۲۴۰ متر، عرض ۳۲ متر، تناژ سبک ۱۴ هزار تن، ظرفیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات و ادوات است که قابلیت پیمایش دریانوردی ۱۸ هزار هزار مایل دریایی با سرعت ۱۸ گره را دارد.

این ناو مجهز به تجهیزات رزم دریایی و هوایی، دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه‌های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشک کروز دریایی با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر، قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگردها، پهپادها و آبگیری و به آب‌اندازی شناورهای مختلف که بازسازی و تغییر کاربری کاربرد جدید آن توسط جوانان متخصص، مؤمن و انقلابی کشور عزیزمان طراحی و عملیاتی شده است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با ناو شهید مهدوی تصریح کرد: ناو اقیانوس پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام مأموریت‌های اقیانوسی برای ایجاد امنیت پایدار در خطوط مواصلاتی دریایی، حفاظت و صیانت از منابع و منافع کشور جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران، امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه و درخواست‌کننده و حضور در آب‌های دور دست است.

سردار تنگسیری این را هم گفت که ناو اقیانوس پیمای شهید نادر مهدوی قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع بالگردها، پهپادها، شناورهای تندرو موشک انداز و سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را داراست و با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، آغاز شده است.

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه نیز با اشاره به این توانمندی در نیروی دریایی سپاه، گفت: ناوهای اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها ظاهر شوند و طبیعتاً وقتی می‌توانیم از آنها موشک شلیک کنیم، هیچ نقطه امنی برای قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود ندارد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902794

دیگر خبرها

  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر